בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
גלובס 
איך עושים שימוש בניו-מדיה לצורך קידום תוכניות טלוויזיה? 

איך עושים שימוש בניו-מדיה לצורך קידום תוכניות טלוויזיה?

 
גלובס |
 
לי-אור אברבך, גלובס

מסע בין מסכים: כך משלבים בעולם בין הסלולר, הטאבלט, המחשב והטלוויזיה . סיקור מיוחד לקראת פסטיבל הטלוויזיה מיפ 2013

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 צילום: Globes 
 
ההבנה כי שרידות המסך המרכזי בסלון תלויה לא מעט בעזרתם של שלל המסכים האחרים שברשותנו, מתחדדת ברשתות טלוויזיה סביב העולם. שילוב הפלטפורמות - הסלולר, הטאבלט, המחשב וכמובן הטלוויזיה - והשימוש בניו-מדיה לצורך העצמת וקידום התוכן, יעמדו במרכזו של יריד הטלוויזיה מיפ שיחל בשבוע הבא בריביירה הצרפתית. הנה כמה מהדוגמאות הבולטות לשימוש נכון בניו-מדיה כעוטפת שידור טלוויזיה. גרמניה: הדרמה "זמן לגיבורים" הרשתות הציבוריות ARTE ו-SWR שידרו פעמיים ביום, במשך חמישה מימי השבוע שלפני חג הפסחא, את הדרמה "זמן לגיבורים" העוסקת בשתי משפחות החוות משבר. הדרמה משודרת בזמן אמת, כלומר, השעה והיום אצל הצופים היא בדיוק אותה השעה בסדרה. כך שלמרות שהסדרה מתוסרטת, אפשר לראות כביכול הצצה למתרחש ממש עכשיו בבית משפחה אחרת. במהלך היום כולו משודרים קליפים בני דקה, גם הם לכאורה בזמן אמת. לפורמט יש חיים עשירים ברשת. פרט לעובדה שכל הקטעים משודרים באתר הרשתות ב-VOD, מופיע גם טיימליין שמשלים בעבור הצופה מידע על מה שקורה בזמן שאין שידור מבתי המשפחות בטלוויזיה. הטיימליין משלים את הפערים ומחובר לרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. כמו כן, ישנו משחק רשת שממפה עבור הצופה את כל הסודות שנחשפו בסדרה ואת אלה שעתידים להתגלות. ארה"ב: "המתים המהלכים" רשת AMC ערכה תחרות למציאת זומבים מקרב צופי הסדרה. צופי התוכנית התבקשו לשלוח קטעי וידיאו שבהם הם מסבירים ליוצרים למה הם המעריצים האולטימטיביים של התוכנית. שאר הגולשים יכלו להצביע באתר בעבור המתמודדים הראויים ביותר, וכמובן לשתף ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, טמבלר וטוויטר. הזוכה נבחר על-ידי יוצר הסדרה מתוך עשרה פיינליסטים. הפרס הוא טיסה וכניסה למסיבת פתיחת העונה הרביעית. ארה"ב: מועדון הכדורגל של CNN רשת החדשות הבינלאומית חברה לסטארט-אפ הבריטי SQUAWKA, על מנת לאפשר לצופים גישה לסטטיסטיקות ברמה גבוהה, בדומה לזו שיש לאנשי מקצוע. במהלך שידור התוכנית, האוהדים יכולים לבקר באתר מותאם לצפות בסטטיסטיקות שבהן עושה שימוש המגיש, פדרו פינטו, לשלוף מידע משלהם ולנהל דיונים פומביים בזמן אמת. המערכת המתוחכמת מאפשר לראות נתונים של כל שחקן וכל קבוצה באופן מדויק, והיא מתעדכנת בזמן אמת. בריטניה: "מר גודווין המדהים" רשת UKTV היא אחת הראשונות לעשות שימוש באפליקציית הטוויטר VINE, אשר מאפשרת לשתף קטעי וידאו באורך 7 שניות. התוכנית של ג'ונתן גודווין, מעין פעלולן בריטי מצליח, קודמה על-ידי הפצה של סרטון בן 6 שניות, ובו הוא נראה רגע לפני ביצוע קפיצת בנג'י מהלונדון איי - הגלגל הענק המצוי בלב הבירה הבריטית. הסרטון הופץ יומיים לפני שידור פרק הבכורה בראשית מארס. ארה"ב: קונאן אובראיין בשנה שעברה הושקה אפליקציית טאבלט מצליחה לתוכנית האירוח הפופולרית של קונאן אובראיין, שמשמשת כמסך שני בזמן הצפייה בכל אחד מפרקי התוכנית. בשבוע שעבר הושקו גם אפליקציות סלולר למכשירי אייפון ואנדרואיד על-ידי "צוות קוקו". כאשר לוחצים על אפשרות הסנכרון שמציעה האפליקציה, המיקרופון שעל המכשיר קולט במהרה באיזה פרק צופים ובאופן אוטומטי נשלחים אל מחזיק המכשיר קטעי בונוס. האפליקציה מאפשרת גם אינטראקציה עם צופים אחרים, צפייה בתמונות מאחורי הקלעים ומשחקים שונים. בריטניה: "המשרד" תוכניות-בת או תוכניות נלוות המופקות אך ורק לרשת, על מנת שישלימו תוכני טלוויזיה, הן עניין שנמשך כבר כמה שנים. ככל שהזמן עובר, הן הופכות להיות מקצועיות ומשובחות יותר. בשנת 2006 הקומיקאי ריקי ג'רווייס השיק את ערוץ היו-טיוב שלו, שזכה עד כה ל-9 מיליון צפיות. כעת הערוץ לובש פנים חדשות באמצעות חברת הפקה שתפיק בעבורו תוכן חדש לחלוטין ובכלל זה מערכונים מקוריים, פודקאסטים וראיונות. תרומתו האישית של ג'רווייס לערוץ תהיה להחזיר לחיים את דיוויד ברנט, כוכב התוכנית שיצרה "המשרד", שממנה פרש לפני כשנתיים.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by