בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
גלובס 
שיא תלונות הציבור: הריאיון של בנט לניסים משעל 

שיא תלונות הציבור: הריאיון של בנט לניסים משעל

 
גלובס |
 
לי-אור אברבך, גלובס

לרשות השנייה הגיעו גם תלונות נגד "מצב האומה" ונגד התבטאויות של מגישים ועיתונאים, בהם יונית לוי ואמנון אברמוביץ' . 15% מהתלונות נמצאו מוצדקות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 צילום: Globes 
 

כ-150 תלונות על שידורי הטלוויזיה המסחרית והרדיו הגיעו בתקופת הבחירות לרשות השנייה. כך עולה מדוח של נציב תלונות הציבור של הרשות, דוד רגב, שהוגש למועצת הרשות והנהלתה.

כשליש מהתלונות - 46 - היו על הריאיון של יו"ר מפלגת "הבית היהודי" נפתלי בנט בתוכנית "משעל חם". מאופי התלונות ניתן לראות בפירוש כי עיקר הפונים אל הרשות השנייה הם אנשי ימין.

הריאיון השנוי במחלוקת זכור במיוחד לאחר שניסים משעל חילץ מבנט הודאה על כך שמצפונו לא יאפשר לו לפנות יישובים. המתלוננים טענו כי הריאיון היה "תוקפני", וכי משעל לא אפשר לבנט להגיב.

הנציב רגב מצא כי המראיין פעל "בדרך-כלל כראוי", ובכל זאת טען באוזני זכיינית ערוץ 2 רשת כי הריאיון היה בוטה מדי בשלבים מסוימים. הנהלת הרשות השנייה, בראשותה של אילת מצגר, קבעה כי היה ערך עיתונאי וציבורי בחשיפת עמדותיו של בנט בריאיון.

תלונות נגד אברמוביץ'

21 תלונות אחרות היו נגד התוכנית "מצב האומה" בהגשתו של ליאור שליין בזכיינית רשת. רוב המתלוננים קבלו על הטיה פוליטית (שמאלנית) מצד משתתפי התוכנית. הרשות דחתה את כל התלונות על הסף וקבעה כי היה איזון בשידורים.

תלונות נוספות הגיעו לגבי העיתונאים. רובן של 19 התלונות שהגיעו נגד עיתונאים ומגישים שהביעו את דעתם, עוסקות באנשי חדשות 2.

בין הדוגמאות הבולטות היו מספר תלונות נגד אמנון אברמוביץ', אשר דיבר, לכאורה, נגד ראש הממשלה ב"אולפן שישי" או על כך שכינה את המתנחלים "ציבור לא דמוקרטי".

תלונות אחרות עסקו במגישה יונית לוי שכינתה את "עוצמה" כמפלגת ימין קיצוני, ובעיתונאית רינה מצליח על שדיברה "לא בכבוד" לנפתלי בנט. בנט כיכב גם בתלונות נגד ערוץ 10, לאחר שכונה על-ידי עמנואל רוזן "איש מסוכן".

לרשות הגיעו גם תלונות על "ריאיונות אוהדים" לכאורה בתוכנית "אולפן שישי" עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ועם ציפי לבני. רגב מצא כי ברוב המקרים הביעו העיתונאים והפרשנים את דעתם במסגרת חופש הביטוי המוקנה להם, ודעות אלה אוזנו בשידור.

10 תלונות הוגשו לרשות השנייה נגד רדיו "קול ברמה" בטענה לנטייה לטובת מפלגת ש"ס. הרשות קבעה כי התלונות מוצדקות ונפתח הליך הפרה. באופן כללי, כ-15% מכלל התלונות נמצאו מצודקות, ונפתחו הליכי הפרה נגד הזכיינים על תעמולה אסורה.

נגד קשת נפתח הליך הפרה לאחר שקידמה לכאורה את סילבן שלום ביום הפריימריז לליכוד, בתוכנית "אנשים", והתראה על שקידמה ביום הפריימריז בליכוד בתוכנית הבוקר "יום חדש" שורה של מתמודדים.

רשת קיבלה התראה על שידור תוכנית של "שאלה משפטית", בה התארח יריב אופנהיימר, שם פרש את משנת מפלגת העבודה.

נגד ערוץ 10 נפתחה הפרה לאחר שפאנל המיסטיקנים בתוכנית "זמן מיסטיקה" ניבא הצלחה לרב חיים אמסלם.

תלונות אחרות עסקו בחיבור כל המפלגות הערביות במהלך הצגת הסקרים. רגב מצא את התלונות מוצדקות והעיר לזכיינים שתיקנו את הדבר.

"סיקור הוגן של הבחירות"

"ככלל, סיקור הבחירות באמצעי התקשורת היה הוגן", אומר רגב, "אמנם בחלק מהתוכניות נוצר הרושם לנטייה לכיוון פוליטי זה או אחר, אך צפייה בתכנים או האזנה להם לאורך כל השידור העלו כי נטיות אלה אוזנו".

לדברי אילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה, "האתגרים שניצבו בפני הזכיינים באיזון התכנים בשידורים שסביב מערכת הבחירות היו מורכבים. במרבית המקרים הזכיינים התמודדו עם האתגר באופן המקצועי הדרוש ופעלו למען איזון, תוך הימנעות משידור תעמולה אסורה".

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by