בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת  
גלעד יכתוב ספר או יתראיין לניו יורק טיימס? "כך או כך, לא בשלושת החודשים הקרובים" 
 
 "כרגע אין כוונה להתיר ראיון לאף גוף תקשורת. בכל מקרה, דו"צ אחראים".    צילום: רויטרס    
תקשורת  |
 

תמי שינקמן, מי שמלווה את משפחת שליט בהתנהלות מול התקשורת, מרגיעה את הציפייה ואומרת ששום ראיון של גלעד שליט לא עומד בשלב זה על הפרק • פניות, מן הסתם, יש מקיר לקיר, אך בקרוב יעזוב משרד היח"צ את משפחת שליט להתמודד בעצמם עם החשיפה • "המלצנו למשפחה לעשות פול תקשורתי. בשלב מסוים הם יצטרכו להתמודד מול התקשורת לבד"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בסוף השבוע הקרוב תפקע באופן סופי אמנת הסיקור התקשורתי של גלעד שליט, עליה חתמו כמעט כל כלי הקשורת בישראל. במסגרת ההתחייבות הסכימו כל התקשורת שלא לפגוע בפרטיותו של גלעד שליט במשך עשרה ימים, ובהמשך הוארכה ההתחייבות בשבוע נוסף. אך מי שמצפה לראות את גלעד מתראיין ליאיר לפיד כבר באולפן שישי הקרוב, עדיף שיכין עצמו להמתנה קצת יותר ארוכה.

 

>> אמנת התקשורת לסיקור שליט: כלי התקשורת הסכימו לחתום

>> "הילד של כולנו": כך עבד הקמפיין לשחרורו של גלעד שליט 

 
 

"משפחת שליט החליטה לדחות כל פעילות תקשורתית יזומה בשלושה חודשים לפחות, וגם התאריך הזה עוד לא סגור", אומרת בשיחה עם נענע10 תמי שיינקמן, מי שהובילה את הקמפיין להחזרתו ושימשה בהתנדבות כיועצת התקשורת של משפחת שליט. "יש כמובן המון בקשות ממגוון רחב של כלי תקשורת בארץ ובעולם, ובשלב זה המשפחה החליטה לדחות את כולן עד לשיקומו הנפשי והפיזי של גלעד".

 

מהיכן הגיעו הבקשות הבולטות?

 

"ממש מכל מקום. הניו יורק טיימס, רשת BBC, תכנית התחקירים "60 דקות" של CBS, טיים-מגזין. יש גם הצעות לכתיבת ספר וגם הן נלקחות בחשבון. אנחנו (משרד יחסי הציבור, ד.א.) מרכזים את הבקשות עבור המשפחה ובסופו של דבר הן ייאלצו להחליט, כי כרגע אין כוונה להתיר ראיון של גלעד לאף גוף תקשורת. הוא מאוד מתקשה להתמודד עם זרים".

 

וקיימת תחושת מחויבות לתקשורת הישראלית, ככזו שליוותה את הקמפיין?

 

"אנחנו מבהירים לכולם שגלעד הוא בראש ובראשונה אזרח ישראלי. מדינת ישראל היא זו שנלחמה עליו וכמובן שיש מחוייבות במובן מסוים קודם לתקשורת הישראלית, למרות היותו פופולארי מאוד בעולם. נאמר זאת כך, המחויבות לתקשורת הישראלית היא לא פחות מלתקשורת העולמית".

 

במשרד היח"צ מודעים למאבק המתמיד של כלי התקשורת על פרסומים ראשוניים, ורוצים לחסוך ממשפחת שליט את המלחמות בין כלי התקשורת. "המשפחה מתלבטת לאיזה מדיה לפנות קודם, וההמלצה שלנו להם היא לעשות 'פול תקשורתי', כי מדובר הרי בסוגיה לאומית. כלי התקשורת לא צריכים להכנס למאבק אחד בשני על ראיון כזה או אחר או על ראשוניות בנושא הזה. ככה יתאפשר ראיון אחיד לכולם".

 

 
"בקרוב מישהו אחר מטעם המשפחה יצטרך לקחת על עצמו את הטיפול השוטף בחשיפה התקשורתית". תמי שינקמן
 "בקרוב מישהו אחר מטעם המשפחה יצטרך לקחת על עצמו את הטיפול השוטף בחשיפה התקשורתית". תמי שינקמן   צילום: יח"צ רימון-כהן-שינקמן 
 

"בכל מקרה ההתעסקות בזה מבחינתנו עדיין מוקדמת כי כל סוגיית היציאה לתשאולים וחקירות היא תחת הצבא, וגם סוגיית הראיונות כפופה לדובר צה"ל כי טכנית, הוא עדיין חייל". מחטיבת דובר צה"ל סרבו לענות לשאלת נענע10 בדבר היקף אחריותם על סוגיית הראיונות עם שליט ומסרו "איננו עונים לשאלות של כתבים על גלעד שליט". בחטיבה לא הסכימו להתייחס גם לסוגיית שחרורו מהצבא.

 
 
 

"בכל מקרה סוגיית הראיונות כפופה לדובר צה"ל כי טכנית, הוא עדיין חייל", אומרת שינקמן. מחטיבת דובר צה"ל סרבו לענות לשאלות בדבר היקף אחריותם על סוגיית הראיונות עם שליט ומסרו: "איננו עונים לשאלות של כתבים על גלעד שליט"

 

שינקמן נפגשה עם משפחת שליט לפני ארבע שנים. אחרי שהוחזרו לישראל גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, היו צריכים במשפחת שליט לשנות את הכיוון התודעתי בישראל ופנו למשרד יחסי הציבור רימון-כהן-שינקמן שליווה אותם מאז ויזם את קמפיין "הילד של כולנו". שינקמן עצמה סרבה להתראיין בתקופה האחרונה ואמרה לכתבים שלא תענה על שאלות "עד שלגעד יחזור הביתה".

 

תמשיכו ללוות את משפחת שליט, עכשיו כשהקמפיין הסתיים?

 

"אנחנו, כמשרד יחסי ציבור, סיימנו את תפקידנו ברגע שגלעד חזר הביתה. בגלל העומס שהם נמצאים בו כרגע אנחנו מסייעים להם להגדיר את היחסים שלהם עם התקשורת. בשלב מאוחר יותר הם יצטרכו להתמודד לבד ונועם או מישהו אחר מטעם המשפחה יצטרך לקחת על עצמו את הטיפול השוטף בחשיפה התקשורתית".

 

הקמפיין להשבת שליט הצטרף לשורה של מהלכי אסטרטגיה תקשורתית שהוביל רימון-כהן-שינקמן. המשרד אחראי, למשל, על ייעוץ המשברים של "שטראוס", ליווה את חברת הלויין yes בפרשת שיבושי הקליטה שנגרמו מספינת המכ"ם, את מאבק הרפתנים והוועדה לתכנון ותקצוב ומלווה ארגונים כמו "אור ירוק" שמנהלות קמפיינים מתמשכים.

 

איך ניהול הקמפיין האינטנסיבי השפיע על עבודת המשרד?

 

"אין ספק שהייתה מעמסה גדולה מאוד על המשרד מבחינת עבודה, במיוחד בשבועות האחרונים. אבל אנחנו שלושה שותפים, וכל אחד מאיתנו טיפל בנושאים גדולים גם בעבר. רוני רימון ניהל את הקמפיין של נתניהו, בני כהן עבד עם יצחק רבין כשהיה ראש ממשלה ואני ליוויתי את פואד בן אליעזר. אנחנו מתורגלים בהתמודדות עם אירועים גדולים ותקשורת רחבת היקף. אנחנו כבר מסתכלים קדימה, על הפרוייקטים הבאים שאנחנו מתכוונים לעבוד עליהם".

 

 

>> נענע10 ברנז'ה גם בפייסבוק


media@nana10.net.il

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by