בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק  
איסור פרסום אלכוהול: "השלכה על כל תעשיית התקשורת" 
 
פרסום ושיווק  |
 

באמצע תקופת צמצומים והפסדים בעולם התקשורת, תדון היום ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעה לאסור באופן כמעט גורף על פרסום של משקאות אלכוהולים. בשוק הפרסום, הנמצא בהאטה, זועמים על הפוליטיקאים: "השלכה על כל תעשיית התקשורת בישראל"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ועדת הכלכלה של הכנסת שמתכנסת היום (שלישי) צפויה לדון בהצעת חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים. את ההצעה יזמו חברי הכנסת דני דנון, אורי אורבך, אברהם דיכטר, אברהם מיכאלי, אריה אלדד, יוחנן פלסנר, חמד עמאר, יריב לוין ואורי מקלב.

 
 

מלבד אנשי משרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין והרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, הוזמנו לדיון גם אנשי זכייניות ערוץ 2 "רשת" ו"קשת", אנשי ערוץ 10, התאחדות ענף הקולנוע, מו"לים ובעלי העיתונים, חברות לשילוט ולפרסום חוצות ואנשי איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי.

 

בענף השיווק והפרסום ובגופי התקשורת המסחריים מתנגדים להצעת החוק, שמגיעה בתקופה חלשה במיוחד בשוק הפרסום המדשדש, ומזהירים כי היא תפגע בצורה קשה בענף הפרסום במישרין ובחברות התקשורת בעקיפין.

 

הרבעון השנתי האחרון התאפיין באופן כללי בצמצום של כ-15% עד 20% בהוצאות חברות הפרסום לעומת התקופה המקבילה בשנים קודמות. גם תקופת החגים הייתה חלשה מבחינת הוצאות החברות הגדולות על פרסום, ואלה צמצמו בכמחצית ואף יותר.

 

את איגוד חברות הפרסום ייצג בכנסת מנכ"ל האיגוד, יגאל בראון, שיציג את עמדתם המתנגדת להצעת החוק. בראון מזהיר מההשלכות של החקיקה על שוק המדיה הישראלי כולו.

 
 

יו"ר איגוד חברות הפרסום: חיסול של השוק הזה יביא לפגיעה במשרדי הפרסום וכתוצאה מכך לפגיעה בגופי המדיה שגם ככה נמצאים בהפסדים ועומדים בפני פיטורים. יש לכך השלכה על כל תעשיית התקשורת בישראל, ואין לזה שום בסיס. בטח לא כלכלי

 

"היקף הפרסום של אלכוהול קל בלבד - יין ובירה - עומד בישראל על 30 מיליון ש"ח בשנה. חיסול של השוק הזה יביא לפגיעה במשרדי הפרסום וכתוצאה מכך לפגיעה בגופי המדיה שגם ככה נמצאים בהפסדים ועומדים בפני פיטורים. יש לכך השלכה על כל תעשיית התקשורת בישראל, ואין לזה שום בסיס. בטח לא כלכלי", אומר בראון בשיחה עם נענע10.

 

חברי הכנסת מציינים כי מטרת החוק היא "מלחמה במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל", אך לדעת בראון הדרך בה בוחרים הפוליטיקאים לנהל את המלחמה הוא שגויה. "זה ניסיון פופוליסטי לשפוך את התינוק עם המים", הוא אומר. "בתקופה האחרונה הפרסום לבירה ירד בחמישים אחוז, ולא הייתה האטה בתאונות דרכים".

 

"מלבד הנזק הכלכלי אני חושש מהנזק התרבותי. מחוקק צריך לפעול להסברה ואכיפה בקרב בני נוער, לא לעצור את תעשיית הפרסום", אמר.

 

 

>> נענע10 ברנז'ה גם בפייסבוק


media@nana10.net.il

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by