בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
המתכון של אסף גיל: "בלי ציניות, בלי קיצורי דרך"  
 
 נציגי חברת ההפקה הבריטית באו ללמוד על השידור החי. אסף גיל    צילום: יח"צ    
תעשייה |
 

הבוקר התעוררו אנשי "קשת" ו"גיל הפקות" למעמד חדש בתעשייה המקומית כשגמר "מאסטר שף" הפך למשדר הנצפה ביותר בישראל מאז החלה מדידת הרייטינג • בשיחה עם נענע10 קורץ העורך והמפיק הראשי אסף גיל למתחרים: "מי שחושב שהוא יכול לעשות טלוויזיה עם קיצורי דרך וציניות והצופים לא ירגישו את זה טועה", הוא אומר ומגלה כי לשם שינוי דווקא בחו"ל לוטשים עיניים להצלחה המקומית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

היום בערב יתכנסו אנשי זכיינית ערוץ 2 "קשת" וחברת "גיל הפקות" בנמל ת"א יחד עם משתתפי העונה הנוכחית והקודמת, צוות השופטים וההפקה, ויחגגו שיא חדש: כיבוש המקום הראשון בטבלת הרייטינג הישראלית עם נתון צפייה של 46.1%, שמשמעו מיליון ו-400 אלף צופים. ברגע השיא של התכנית נרשם נתון חסר תקדים של 50.4%.

 

אסף גיל, בעל "גיל הפקות" והעורך והמפיק הראשי של "מאסטר שף" הוא האיש מאחורי ההצלחה המטאורית. בשיחה עם נענע10 הוא מודה כי למרות שהאחריות שלו היא על המוצר ופחות לטבלאות, הנתונים שקיבל הבוקר הפתיעו גם אותו.

 

פרק הגמר של העונה הקודמת קיבל רייטינג של 41.6%. מגמת העלייה נצפתה לאורך כל העונה ובכל זאת - 11 אחוזים יותר נתון שבטח גם אצלכם לא ציפו לו

 

"אני לא חושב שזה מספר שניתן לחזור עליו, למרות שזה מה שאמרתי גם על הנתון של גמר העונה שעברה. עד כמה שזה נשמע ביזארי, לא ממש התעסקתי במספרים. אני מניח שרציתי שיהיה נתון טוב אבל במהלך אתמול בערב הייתי עסוק בלעשות תכנית. אני מרגיש כל כך טוב עם העונה הזו ועם המוצר שנקרא "מאסטר שף", שזה העניין המרכזי".

 

גיל מעדיף שלא להיכנס למספרים, אבל לא ניתן להימנע מכך. הרי לא היה זה האופן שבו הסתיימה העונה של "מאסטר שף" אתמול שהשאיר את אנשי הטלוויזיה המומים למקרא הנתונים, אלא הנתונים עצמם. לאורך כל העונה הובילה "מאסטר שף" את טבלאות הצפייה והתעלתה על נתוניה הקודמים כששמרה על ממוצע של 32.3%, אך את הנתון של תכנית הסיום לא היה מי שחזה - 11% יותר מנתון השיא שקבעו ב"גיל הפקות" בדיוק לפני שנה.

 

"ברייק הזהב" בתכנית אתמול, משבצת הפרסום המובקשת ביותר שנמכרה ל"לאומי דיגיטל" ברבע מליון ש"ח, נראית כמו מציאה אמיתית על רקע הנתונים המספריים והעובדה כי ברייק "הארוחה המנצחת" הפך להפסקת הפרסומות הנצפית ביותר אי-פעם.

 

ניתן היה לצפות שדווקא תכנית ריאליטי המשלבות בתוכם קונפליקטים ודרמה מהסוג של "האח הגדול" יהיו המובילות בטבלאות הצפייה. מה זה אומר על קהל הצופים ועל כוח ההצלחה של התכנית, שהרי בבסיסה היא תכנית בישול?

 

"אני מאמין גדול בזה שאי אפשר לרמות צופים - שום מניפולציות של עריכה לא יכולת לכסות על אמת של תכנית. אחת הטעויות של יוצרי טלוויזיה היא שעושים ציניות של המסך, והיא עוברת בסופו של דבר לצופים. מי שחושב שהוא יכול לעשות טלוויזיה שעושה קיצורי דרך וציניות והצופים לא ירגישו את זה, היא טועה. אני אינני אדם ציני, והטלוויזיה שאני אוהב לעשות היא ללא ציניות".

 
רגע ההכרזה. פיק של 50.4% צפייה
 רגע ההכרזה. פיק של 50.4% צפייה 
 צילום: צילום מסך מאקו 
 

"הכוח של "מאסטר שף" ממש לא נובע מזה שמבשלים בה. הכוח שלה נובע מזה זה שזו תכנית על בני אדם, והבישול הוא רק אמצעי עבורם. מה שעשינו במאסטר שף ועליו אני כן זוקף לעצמנו את קרדיט, הוא שהייתה לנו מדיניות של הערכה כלפי האנשים שמשתפים בה - מהשופטים וקברניטי התכנית ועד אחרון התחקירנים ועוזרי ההפקה".

 

"אני חושב שהכוח העיקרי של התכנית  זה שהיא מיוצרת בצורה מאוד אמינה, לא מאולצת ולא משחקים בה משחקים. זה נשמע ציני אבל זו האמת - היא מיוצרת באהבה. אנחנו מאוד אוהבים את התכנית ואת את המדיום של הבישול, למרות שהוא לא העיקרי".

 

כמה אנשים ביקשו השנה להשתתף לעומת העונה הקודמת?

"כמות הנרשמים הייתה בעונה הנוכחית בערך פי שניים וחצי וזו של העונה הקודמת, זה גידול מטורף. אני אומר בזהירות שאני מקווה שבעונה הבאה יהיו לנו אף יותר".

 
 
 

שום מניפולציות של עריכה לא יכולת לכסות על אמת של תכנית. אחת הטעויות של יוצרי טלוויזיה היא שעושים ציניות של המסך, והיא עוברת בסופו של דבר לצופים. מי שחושב שהוא יכול לעשות טלוויזיה שעושה קיצורי דרך וציניות והצופים לא ירגישו את זה, היא טועה

 

 

הפורמט הישראלי משלב בתוכו שידור חי, בשונה מפורמט התכנית המקורי של חברת "שיין" הבריטית. איך ההבדלים האלה תרמו לתכנית? מדינות אחרות הלכו בעקבותיכם?

 

"השידור החי הוא לא ההבדל היחיד ביננו לבין התכנית בארצות אחרות. כיוון שגם בעונה הראשונה עשינו שידור חי וזה הוכיח את עצמו, הפעם הגיעו נציגי חברת ההפקה המקורית, שיין, על מנת לראות כיצד זה פועל וללמוד על ההפקה בחי ולהעביר את זה למדינות אחרות. אני אומר את זה בזהירות, אבל זו אלמנט ששוקלים לאמץ גם בארצות הברית."

 

"ובכלל, הרבה מאוד קריאייטיב מקורי שלנו קרה פה במהלך העונה, לרבות משימות מקוריות שאנחנו פיתחנו. כל הקריאייטיב המקורי הוא של עמי גלאם מ"קשת" (מנהל תחום בידור וראליטי של הזכיינית, ד.א) העורכת הראשית דורית גבירצמן ואני".

ולמרות סיום העונה, ב"גיל הפקות" לא נחים.

 

בקרוב תעלה בערוץ 2 תכנית הבת "מאסטר שף ילדים", והיא תהיה ריאליטי הילדים השני של השנה. לאחרונה הודיעה "קשת" על השקת תכנית בת ל"כוכב נולד" (בהפקת "טדי") תחת השם "בית הספר למוזיקה" שתעקוב אחר קבוצת ילדים בין הגילאים 8 ועד 14 שחולמים להיות זמרים. ההודעה על התכנית עוררה על "קשת" את זעמם של אנשי המועצה לשלום הילד, שדרשה לעצור את ההפקה ופנתה לרשות השנייה ולכנסת בנושא.

 

מה בדבר "מאסטר שף ילדים"? תכנית ריאליטי בהשתתפות ילדים דורשת מכם היערכות שונה, איך אתם מתמודדים עם הרגולטור?

 

"התכנית הזו מופקת בצורה מאוד קפדנית לפי ההנחיות בחוק של משרד התמ"ת בנושא העסקת ילדים. מעבר לזה, היינו יותר צדיקים מהאפיפיור וקבענו לעצמו סטנדרטים גבוהים משל עצמנו שלא קשורים לחוקים. התייחסנו לעובדה שהמתמודדים הם ילדים, ולמה שזה מחייב אותנו גם מבחינת התוכן".

 

"זה תהיה עונה קצרה יותר, והיא בנויה על עקרונות "מאסטר שף" עם אותם שופטים, כאשר המשתנה היחיד הוא שהמתמודדים הם בגילאי 10 עד 14. אני לא רוצה להרחיב יותר מדי על מה שיהיה על המסך כדי לא להרוס את הפרומואים - אבל אני יכול להגיד שהתמזל מזלנו, והגיעו לתכנית ילדים שהיכולות הקולינריות שלהם הן מאוד מאוד מפתיעות".

 

 

>> תביעה ייצוגית נגד "קשת" ו"גיל הפקות": במקום אודישנים, שימשנו כניצבים לפרומואים

 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של נענע10 ברנז'ה >>>

 

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by