בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
86% מהציבור: "שבעי רצון מהרדיו האזורי"  
 
 גבר עם אוזניות    צילום: GettyImages/אימאג'בנק    
תעשייה |
 

מסקר מיוחד שערכה הרשות השנייה בנושא עולה כי 61% מאזינים לרדיו האזורי לעומת 53% לגל"צ וגלגל"צ ו-41% לתחנות קול ישראל • וממה לא מרוצים המאזינים? כצפוי, בעיקר מכמות הפרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

סקר שערכה הרשות השנייה מצא עולה כי שביעות הרצון משידורי התחנות האזוריות גדולה וכי יותר אנשים מאזינים לתחנות האזוריות מאשר לגל"צ, גלגלצ ותחנות קול ישראל. 86% הביעו שביעות רצון משידורי הרדיו האזורי, בתוכם 37% השיבו כי הם מרוצים מאד, ו -49% נוספים השיבו כי הם די מרוצים.

 

70% השיבו כי הם מרוצים ממגוון התכניות בתחנה, מתוכם 26% מרוצים מאד. 76% השיבו כי הם מרוצים מאיכות התכניות בתחנה, מתוכם 29% מרוצים מאד.

 

המשיבים נשאלו מהם הגורמים לשביעות הרצון שלהם מהשידורים, או להעדרה: 44% ציינו מוסיקה כגורם מרכזי לשביעות רצון, 25% ציינו את התוכן בתכניות שונות, 19% ציינו את המשדרים והמגישים, 11% ציינו את שידורי האקטואליה והחדשות, ו 20% ציינו גורמים שונים אחרים. הגורם המרכזי לחוסר שביעות רצון מהשידורים, שהועלה על ידי המשיבים הוא הפרסומות (16%).

 

מרבית הנשאלים השיבו כי בתחנת הרדיו האזורי משמיעים מגוון מאוזן של דעות פוליטיות וחברתיות (54%). 18% השיבו כי השידורים אינם מאוזנים. מרבית הנשאלים לא חושבים שישנן אוכלוסיות שהרדיו האזורי לא נותן להן ביטוי (כ- 76%).

 

71% ציינו את כלי הרכב כמקום ההאזנה לרדיו, 39% השיבו כי מאזינים בבית ו- 20% השיבו שמאזינים במקום העבודה. בקרב המאזינים בבית ציינו 81% כי הם מאזינים באמצעות מכשיר רדיו ו- 30% השיבו כי הם מאזינים באמצעות הטלוויזיה.

 

"נותנות מענה ראוי לציבור"

כמה אנשים מאזינים? זה כבר תלוי את מי שואלים. לפי הסקר של הרשות, 61% מאזינים לרדיו האזורי לעומת 53% לגל"צ וגלגל"צ ו-41% לתחנות קול ישראל. ממצאים אלה שונים מתוצאות סקר TGI שנערך באותה תקופה ופורסם לאחרונה, ממנו עלה כי 33.9% מאזינים לרדיו האזורי, 28.5% לגלגלצ ו-38.1% לקול ישראל.

 

הסקר של הרשות נחשב למקיף במיוחד והוא כלל מדגם מייצג של 7,500 איש, ונערך על-ידי מכון "מדגם יעוץ ומחקר" בתחילת השנה הנוכחית. "הרשות השנייה מבצעת סקרים כחלק מתהליך עבודתה על מנת לבחון את עמדות הציבור ביחס לשידורים ולהסדרתם", נמסר בהודעת השנייה. "הרשות רואה בסקר כלי עבודה חשוב עבורה, לזיהוי סוגיות המצריכות מענה רגולטורי, המאפשר קביעת מדיניות ע"י מועצת הרשות השנייה". הרשות קיימה מפגשים עם מנהלי התחנות והציגה את תוצאות הסקר.

 

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "הנתונים מלמדים על כך שתחנות הרדיו האזורי נותנות מענה ראוי לציבור באזור שלהן, ומציעות תכנים מגוונים. התחנות יוכלו לתת מענה לצרכים העולים מהסקר תוך הדגשת התמהיל והגיוון הנדרשים על פי כללי הרשות. 15 שנים לאחר הקמתן של תחנות הרדיו האזוריות, אנו עדים למקום המשמעותי שתופסות התחנות האזוריות בצריכת הרדיו בקרב המאזינים וליתרון שלהן בשירות הניתן לתושבי האזור בעיקר בפריפרייה ובקהילות השונות".

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by