בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
סקר TGI: רשמית - "ישראל היום" הנו העיתון הנקרא בישראל 
 
 מוביל, ובגדול. "ישראל היום"    צילום: flickr by feministjulie    
תקשורת |
 

אמנם בטבלאות הדירוג הופיע "ישראל היום" כבר לפני שנה במקום הראשון, אך ממצאי השנה האחרונה מראים כי שיעור הקריאה השנתית של החינמון מבית אדלסון עוקף את "ידיעות אחרונות" בפער מובהק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"ישראל היום" הוא העיתון הנקרא ביותר בישראל, כך על פי נתוני סקר TGI בוגרים של חברת TNS טלגאל המבוססים של ניתוח שנתי לתקופה יולי 2010 - יוני 2011 ומתפרסמים הבוקר מצביעים באופן חד משמעי. העיתון הופיע במקום הראשון כבר בסקר של לפני חצי שנה, אך הפער אז לא היה מובהק סטטיסטית. היום, כך עולה מהסקר, כבר אי אפשר להתבלבל: שיעור הקריאה השנתית של ישראל היום הנו 38.2% ואילו שיעור קריאת ידיעות אחרונות הנו 35.8%.

 

נתוני החציון הראשון של 2011 מצביעים כאמור על המשך מגמת הגדילה של "ישראל היום", אך גם על התחזקות בחשיפה ל"ידיעות אחרונות" על פני עלייה בשיעור הקריאה עלה מ-34.9% ביולי-דצמבר 2010 ל-37.0% בינואר-יוני 2011.

 

משמעות הדבר היא היא שמלחמת העיתונים הגדולים מביאה לעלייה כוללת בכמות קוראי העיתונות היומית. מגמת העלייה ניכרת לא רק בעיתונות היומית, אלא גם בעיתוני סוף השבוע. שיעור הקריאה שעמד ביולי 2009-יוני 2010 על 61.2% עלה בתקופה יולי 2010-יוני 2011 ל- 63.3%.

 

איתן כסיף מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את מבהיר מבהיר: "הקרב בין שני העיתונים המובילים בישראל ממשיך להשפיע על מגמת הגידול בסה"כ קריאת עיתונים, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קיימת מגמת ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. בראייה חצי שנתית של החציון השני של 2010 לעומת החציון הראשון של  2011 קיימת עלייה בשיעור קריאת עיתוני יום חול מ- 64.7% ל- 65.2%. בראיה שנתית (של יולי 2009-יוני 2010 לעומת יולי 2010-יוני 2011) העלייה בשיעור הקריאה חדה יותר מרמה של 60.9% ל- 64.8% ביום חול ממוצע.

 

עוד בעיתונות היומית: "מעריב" ממשיך את מגמת ההיחלשות ובחציון השני של 2011 הוא רושם חשיפה של 14.9% לעומת 16.1% בחציון המקביל אשתקד. "הארץ" מקבל חשיפה של 6.8%, ידירה מהנתון של 7.4% אשתקד. 

 
 צילום: סטודיו nana10 
 

במקביל, נבלמת מגמת ההתחזקות של העיתונים הכלכליים: "גלובס" מתחזק ומתייצב על נתוני חשיפה של 4.2% (בסקר הקודם קיבל 3.5%), "כלכליסט" מקבוצת ידיעות ממשיך להוביל על דה-מרקר והוא מחזק מעט את הפער בשל קיפאון בעליית המתחרה. "כלכליסט" זוכה לנתון חשיפה של 11.9%, דה-מרקר נחלש ל-6.9% לעומת 7.2% להם זכה אשתקד.

 

שבועוני הטלוויזיה "פנאי פלוס" (7.6%) ו"רייטינג" (3.5%) מתחזקים מעט לאחר מגמת ירידה שהציגו בסקר הקודם. "לאשה" מבית ידיעות אחרונות נשאר המוביל בשוק ושומרת על יציבות עם חשיפה של 9.6%.

 

 

 
 צילום: סטודיו nana10 
 
 

תחנות הרדיו: אקו99 מזנקת

ברדיו, ניכרת המשכיות במגמת הירידה הקלה, אך יציבה, בשיעור ההאזנה לרדיו כאשר ביום חול ממוצע מאזינים כ- 74.4% ביולי 2010-יוני 2011  לעומת -75.3% ב-יולי 2009-יוני 2010. שיעור ההאזנה בחציון האחרון (ינואר-יוני 2011) דומה לחציון הקודם (יולי-דצמבר 2010) כאשר שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע עמד על 74.0% ו-74.4% בהתאמה. תחנת הרדיו הארצית היחידה ששיעורי ההאזנה בה עלו היא גלגלצ, עם נתון של 1.7%.  

 

 

 
 צילום: סטודיו nana10 
 

נתון מעניין נוסף העולה מהסקר הוא הזינוק בשיעור ההאזנה לרדיו 99, אשר תוך שנה בלבד הפכה לתחנת הרדיו האזורית השלישית בגודלה, ובתוך כך עקפה את 88 הוותיקה ונגסה בגלגל"צ.

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by