בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
רייטינג חצי שנתי: הפריים טיים זז קדימה; הריאליטי והבידור שולטים 
 
 זה שעולה וזה שיורד. רייטינג חציון ראשון    צילום: GettyImages    
תעשייה |
 

קשת וערוץ 10 במגמת עליה, רשת ממשיכה לצנוח • ערוצי הברודקסט מתחזקים לעומת ערוצי הכבלים והלוויין, מגמה שהחלה בשנה שעברה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

עליה בשיעורי הצפייה בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 "קשת" בחציון הראשון של 2011, כך עולה מנתוני הוועדה למדרוג. הזכיינית "רשת" סופגת ידירה קלה באחוזי הצפייה. ממוצע משך הצפייה היומי בטלוויזיה ממשיך במגמת עליה והוא היה 215 דקות - יותר מ-3.5 שעות ביום. הנתונים מראים על התחזקות ערוצי הברודקסט לעומת ערוצי הכבלים והלוויין, מגמה שהחלה בשנה שעברה.

 

מבחינה של נתוני הצפייה בשעות הפריים (21:00-23:00) שאינם כוללים את משדרי החדשות, בולטת עליה חדה בחשפיה לערוץ 10: עלייה של לנתון של 11.5% רייטינג בממוצע לעומת 7.4% בחציון המקביל בשנה הקודמת. מדובר בעלייה של 55%. "קשת" רושמת בשעות אלה עליה של 11%, ו"רשת" ירידה של 5% רייטינג: מממוצע של 15.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה ,לממוצע רייטינג של 14.8%.

 

נתוני הצפייה של מהדורות החדשות המרכזיות במשקי בית יהודיים מצביעים גם הם על עלייה לערוץ 10: מנתון של 9.5% בחציון הראשון של 2010, לנתון של 11% בחציון הראשון של 2011, שהם עלייה של 16%. חדשות 2 מתחזקת גם היא אך באופן מתון יותר של 12%, ומסיימת את החציון האחרון עם ממוצע של 22.1% לעומת 19.7% בחציון הראשון של השנה שעברה. מהדורת "מבט" של הערוץ הראשון סופגת ירידה חדה של 11% ברייטינג הממוצע.

 

 
רייטינג חציון ראשון 2011
 רייטינג חציון ראשון 2011   צילום: נענע10 
 

"קשת" ממשיכה להוביל - בפער גדול

 

מגמה מעניינת העולה מהנתונים מתייחסת לחתך גילאי הצופים. בעוד כ-40% מכלל צופי ערוץ 10 הם צעירים עד גיל 35 - עלייה של 19% בהשוואה לחציון המקביל אשתקד - בערוץ 2 חלה ירידה מתונה של 6% באחוז הצעירים. התכניות המובילות בערוץ מבחינת רייטינג הן "היפה והחנון", "הישרדות" ו"החברים של נאור". התכניות "היום שהיה", "לילה כלכלי" ו"צינור לילה" שברו בחציון הראשון של 2011 שיאי צפיה מאז הושקו.

 

ערוץ 10 מצמצם אמנם את הפער מול "רשת", אך זכיינית ערוץ 2 "קשת" ממשיכה לשמור על מקומה המוביל בטבלאות הרייטינג וזאת בפער משמעותי מהזכייניות האחרות. הזכיינית מובילה בכל הקהלים הנמדדים, ורשמה בחציון הראשון של 2011 נתוני שיא לשידוריה ושיפור של 14% ברייטינג. את חצי החצי הראשון של השנה סיימה "קשת" עם ממוצע צפייה של 23.2% בשעות הצפיה 21:00-23:00, זאת לעומת 20.4% בתקופה המקבילה ב-2010. מדידת הפריים מצביעה על כ-650 אלף צופים ליום שידור של "קשת", לעומת 391 אלף ב"רשת" ו-225 אלף בערוץ 10.

 

 

 
שיעורי צפייה בממוצע
 שיעורי צפייה בממוצע   צילום: נענע10 
 

הפריים טיים התקדם ל-22.00

שמונה מתוך עשר התכניות הנצפות ביותר בטלוויזיה הן של "קשת" (בשיקלול של שלושה משדרים), ובראשן "האח הגדול" עם ממוצע של 32.1% רייטינג, "ארץ נהדרת" עם 26% ו"רמזור" עם נתון של 25% רייטינג (ראו טבלה). ששת התכניות המובילות הן בידור וריאליטי, ולאחריהן "עובדה", שזוכה בחציון הראשון של 2011 ל-20.3% רייטינג.  

 

בחינה של הרגלי הצפייה מעלה מלבד מגמת עליה במשך הצפיה כאמור (עלייה של 20 דקות צפייה ליום לעומת 2006) לשם ההשוואה - צפייה יומית ממוצעת בארה"ב עומדת על 307 דקות ביום. גם צפיית השיא בישראל מאוחרת יותר מבעבר. בעוד לפני 5 שנים שעת השיא היתה 21:30, כיום שעת השיא היא 22:00, חצי שעה מאוחר יותר.

 

 
המהדורה המרכזית
 המהדורה המרכזית   צילום: נענע10 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by