בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
מי תהיה הפרסומת השובניסטית של השנה? 

מי תהיה הפרסומת השובניסטית של השנה?

 
פרסום ושיווק |
 

לרגל יום האישה הבין לאומי יעניק היום ויצ"ו את ה"פרס" לפרסומות המציגות נשים באור שלילי ופוגעני • גם גל גדות ו"קסטרו" בין המועמדות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

(3:16 דקות)

 

בוויצ"ו יערכו היום (שלישי) את טקס "אות הקלון" של הפרסומות לרגל יום האישה הבין לאומי. במהלך הטקס ידורגו הפרסומות הסקסיסטיות ביותר, המציגות את הנשים באופן פוגע ובאור שלילי. זו השנה השלישית בה עורכים בארגון את המצעד.

 

אחת הפרסומות המועמדות לפרס הלא מחמיא היא זו של חברת האופנה "קסטרו", בהשתתפות הדוגמנית גל גדות. "מעבר לעניין ההתפשטות המאבק שלנו היא שידור המסר של הרזון. הדוגמנית רזה, עצמות, זה מעודד לאנרוקסיה, זה מעודד להפרעות אכילה", מסבירה רונית ארנפרוינד-כהן, מארגון ויצ"ו. לדבריה,  דרך הפרסומות המסר הזה עובר באופן חזק מאד.  

 

ליפז אספיר, ממשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, לא מסכימה איתה. "אני חושבת שבאופן כללי אנחנו לא יכולים להיתמם. אנחנו חיים בתרבות מסוימת והפרסומות מייצגות את מה שאנחנו רוצים להיות", היא אומרת.

 

גם הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה, גלית גוטמן, חושבת כך. "אנורקסיה זו בכלל מחלת נפש איומה ונוראית, ואם נעשה סטטיסטיקה נראה שזה לא בגלל פרסומת של גל גדות, אלא בגלל דברים הרבה יותר עמוקים וקשים שאותה נערה עברה בחיים שלה", טוענת גוטמן. לדבריה, היא מכירה את גל גדות ועוד דוגמניות רבות, וזו צורת הגוף שלהן ללא קשר לכמות האוכל שהן צורכות.

 

"כשאני רואה אישה חכמה זה משהו שאני רוצה לשאוף אליו, בדיוק כמו שמישהו מסתכל על פרסומות ויאמר את אותו הדבר", ממשיכה גוטמן. מנגד טוענת ארנפרוינד-כהן כי פרסומות משפיעות על הדימוי הנשי ודימוי הגוף בעיקר בגיל ההתבגרות וזה משדר מצב בריאותי לא טוב.

 

"ניצחון" לאדלר חומסקי: פרסומת פיירי - הסקסיסטית ביותר לשנת 2009 >>> 

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by