בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
רוצים להחמיא למישהי? אל תקראו לה פוטוגנית 
 
 הפרופיל שאתה מציג בפייסבוק הוא החוזה שאתה כורת עם עצמך. אישה סקסית בפייסבוק    צילום: נענע10    
פרסום ושיווק |
 

חושבים שמי שם תמונה טובה במיוחד בפייסבוק ומייפה את ההיסטוריה האישית שלו משלה את עצמו ואת הסביבה? אילון זרמון דווקא חושב שמדובר בערך שיווקי נעלה שנקרא מחויבות עצמית למוצר טוב יותר • דעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המחמאה הכי מעליבה בעולם היא לומר למישהי שהיא פוטוגנית. זה כמו לומר: במציאות את לא משהו, אבל המצלמה מסדרת את העיוותים שלך. אבל עם כל האי נעימות הזאת, פוטוגניות היא המחמאה הפופולארית ביותר כיום. השאיפה של הדור הנוכחי. דור הפייסבוק.

 

היום כל אחד עושה בוק. כל אחד הוא היחצן של עצמו, מעלה את התמונות ומשווק את עצמו בפייסבוק, המדיה החינמית הפופולארית ביותר בהיסטוריה. וכל יחצן יודע שתמונה שווה אלף בלוגים. אז מה הפלא שהצלמים עסוקים ופרנסתם קפצה פלאים בשנה האחרונה. הרי המציאות פחות חשובה. הוירטואליות שולטת. כל אדם הפך למוצר, למותג, כזה שניתן לצרוך אותו במרחב הסיבים האופטיים. מפגש פיזי הוא סיפור אחר.

 

עולם הפרסום מכיר את התופעה. הוא המציא אותו. "בואו נעטוף את המשקה השחור בבקבוק סקסי, נצלם אותו מבעבע ומתנפץ על קוביות קרח גדולות, אגלי טל  מהולים בשרידי קרח מרוסק יעטרו את הכוס ונקרא לו קוקה קולה". השלם גדול מסך חלקיו. כשמדובר במוצר מסחרי זה עדיין מתקבל על הדעת. כשמדובר באנשים זה מקבל מימד חדש שלא הכרנו.

 

יש מי שיגדירו את זה כהונאה, שהרי לא כולם יפים, מגניבים ובעלי תחומי עניין רחבים. אני לעומת זאת, דווקא חושב אחרת.

 

 
 
 

כמו המותג קוקה קולה, שמשקיע מיליארדי דולרים בדיאלוג התקשורתי שלו עם הציבור ובעצם הנוכחות הזאת כורת ברית, גם אתה, בעצם הפיכתך למותג אנושי, עם ערימת התמונות המחמיאות והתיאורים המחמיאים, חייב להגיע לרגע המפגש עם השטח, קרוב ככל האפשר למה שהצגת מבעוד מועד. כי אם לא, תאבד בבת אחת את אמינותך ואת חבריך

 

אני נוטה להאמין לרובם, כי הפרופיל שלך בפייסבוק הוא השאיפה שלך. ככה אתה רוצה לראות את עצמך: יפה, מצליח, מתעניין בתחומים שכתבת, ובעצם העלאת השאיפה על הדף, והצגתה בפני חצי עולם, אתה הופך להיות מחויב. מחויב לעצמך.

 

פסיכולוגים מבקשים מהמטופלים שלהם להעלות את שאיפותיהם ובעיותיהם וחלומותיהם ממעמקי התודעה. אחת השיטות היא לכתוב אותם. לנסח אותם בפני עצמם. כי הם יודעים שבתוככי המילה הכתובה טמונה המחויבות. כמו חוזה עם עצמך.

 

והפרופיל שאתה מציג בפייסבוק הוא החוזה שאתה כורת עם עצמך. מול חבר עדים גדול.

 

המפגש הפיזי, המחויבות הזאת, הוא הסיפור האמיתי. כמו המותג קוקה קולה, שמשקיע מיליארדי דולרים בדיאלוג התקשורתי שלו עם הציבור, ובעצם הנוכחות הזאת כורת ברית, גם אתה, בעצם הפיכתך למותג אנושי, עם ערימת התמונות המחמיאות והתיאורים המחמיאים, חייב להגיע לרגע המפגש עם השטח, קרוב ככל האפשר למה שהצגת מבעוד מועד. כי אם לא, תאבד בבת אחת את אמינותך ואת חבריך.

 

ולכן השאיפה של הדור החדש לא צריכה להיות לקבל את המחמאה המעליבה: "אתה פוטוגני" אלא "במציאות אתה נראה יותר טוב".

 

* אילון זרמון הוא מנכ"ל משותף במשרד הפרסום "זרמון - גולדמן"

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by