בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
קרני זיו: "ברוב הבתים מדליקים את הטלוויזיה באופן אוטומטי על ערוץ 2" 
 
 "אנשים רוצים לצפות יחד, ולדבר על מה שהם רואים". קרני זיו    צילום: יוסי צבקר    
פרסום ושיווק |
 

כך הודתה סמנכ"ל התוכן של ערוץ 10 בכנס השיווק 2011. "העוצמה של הערוץ קריטית", הודתה זיו, "וזה האתגר הגדול של ערוץ 10"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

לפני מספר חודשים ערכו בכירי ערוץ 10 ניסוי מעניין: הם החליטו לבדוק מהם הרגלי הצפייה של הלקוחות שלהם. לא באמצעות סקר, גם לא בעזרת קבוצת מיקוד.

 

הם הגיעו אל הצופים הביתה והתיישבו בסלון שלהם. כך יכלו לראות ממקור מי בדיוק צופה בטלוויזיה, במה הוא צופה, והאם הטלוויזיה דלוקה כרקע לפעילויות אחרות, או שהמשפחה מרוכזת סביבה.

 

קרני זיו, סמנכ"ל התוכן של ערוץ 10, היתה אחת מהבכירים הללו, והיא חלקה עם באי כנס "שיווק עכשיו" של איגוד השיווק הישראלי, כמה תובנות שעלו מהניסוי הבלתי שגרתי הזה.


"התיישבנו בבתים ב-18:30 בערב", סיפרה. "המשפחות לא ידעו מי אנחנו. כשסיכמנו את החוויות מכל הבתים ברחבי הארץ הן נשמעו דומה. רוב הדברים שאנחנו מכירים מקבוצות מיקוד פתאום התממשו אל מול עינינו במציאות".

 

 

 
 

יש מוצרים שגם הורים וילדים מחפשים לראות ביחד - וזה לעתים הבילוי של הורים וילדים יחד. דוגמאות טובות הן חסמבה, ולעוף על המיליון. 70% מהצופים, בהישרדות, למשל, צפו בה עם מישהו. 66% מהילדים שצופים ב'היפה והחנון' צופים בה יחד

 

"נוכחנו לדעת שאכן, כפי שחשבנו, עד 20:00 הטלוויזיה משמשת בעיקר כבייביסיטר. כולם רואים "בוב ספוג". הטלוויזיה דלוקה ברקע של שגרת הערב הכוללת מקלחות לילדים, ארוחת ערב, וסיום שיעורי הבית. גם החדשות מהוות רקע לפעילות הערב ברוב הבתים. אף אחד לא ממש יושב מול הטלוויזיה. ב-20:30 הילדים מופקדים במיטות והטלוויזיה הופכת למשהו שיושבים מולו".

 

אחת המסקנות של אנשי ערוץ 10 מהניסוי היתה כי הטלוויזיה היא מרכז הבית לא רק "גיאוגרפית", היא גם מרכז השיח. למרות ריבוי הטלוויזיות בבתים, אנשים רוצים לצפות יחד, ולדבר על מה שהם רואים. בני זוג יושבים יחד מול המסך לפחות בשעות הערב. זו השעה-שעה וחצי בה בני הזוג מבלים ביחד במהלך היום.

"יש מוצרים שגם הורים וילדים מחפשים לראות ביחד - וזה לעתים הבילוי של הורים וילדים יחד", הוסיפה זיו. "דוגמאות טובות הן חסמבה, ולעוף על המיליון. 70% מהצופים, בהישרדות, למשל, צפו בה עם מישהו. 66% מהילדים שצופים ב"היפה והחנון" צופים בה יחד".

 

תובנה נוספת שעלתה במהלך הניסוי היא שאנשים חיים במקביל: צופים בטלוויזיה ובמקביל עושים דברים נוספים - חלקם קשורים לטלוויזיה - מסמסים/כותבים בפייסבוק תכנים שקשורים לתכנים בהם הם צופים.

 

אבל המסקנה החשובה יותר היא גם העצובה יותר עבור קברניטי ערוץ 10, שנוכחו לדעת שהערוץ אותו מדליקים ברוב הבתים באופן אוטומטי הוא ערוץ 2, "העוצמה של הערוץ קריטית", הודתה זיו, "וזה האתגר הגדול של ערוץ 10".

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by