בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
סקר TGI: ישראל היום ממשיך לשעוט קדימה 
 
 בניגוד למגמה בשאר העולם המערבי, אצלנו דווקא קוראים יותר. עיתונים    צילום: נענע10    
תקשורת |
 

עוד עולה מהסקר החצי שנתי כי המגמה שהחלה בחציון הקודם - של העלייה בשיעור קריאת העיתונים - מתחזקת • "כלכליסט", בשל החיבור לקבוצת ידיעות, מוביל בזירה הכלכלית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מגמה מפתיעה: יותר אנשים קוראים יותר עיתונים, כך עולה מסקר TGI לחציון השני של 2010 שפורסם הבוקר. 

 

 תוצאות הסקר, המשקף את התקופה יולי - דצמבר 2010,  שפורסמו היום, מצביעים על המשך מגמת עלייה בשיעור החשיפה של ישראל היום מ-35.2% בינואר-יוני 2010 ל-37.4% ביולי-דצמבר 2010, נתון הממקם את העיתון בראש טבלת דרוג קריאת עיתונים בישראל. יש לציין כי הפער בין שעור החשיפה של "ישראל היום" ל"ידיעות אחרונות" (חשיפה של 34.9% ביולי - דצמבר 2010) אינו מובהק סטטיסטית. במקביל נמשכת מגמת התחזקות  "ישראל היום" בגיליון סוף שבוע  שעלה במהלך 2010 מ-25.7% ל-30.3% בין התקופות החצי שנתיות.

 

איתן כסיף מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל מבהיר: התחזקות "ישראל היום", בעיקר בסוף שבוע, ממשיכה להשפיע על מגמת הגידול בסה"כ קריאת עיתונים בישראל, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קימת מגמה של ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. בשנת 2010 שיעור קריאת עיתונים בסוף שבוע הנו 63.6% לעומת 59.6% ב- 2009 ואילו קריאת עיתוני סוף שבוע, ללא "ישראל היום" ב-2010 הנה 55.5% (ב-2009 ישראל היום טרם הופץ ו/או נמדד). בימי חול עלתה קריאת עיתונים מ- 60.1% ב-2009 ל- 63.7% ב- 2010 ואילו קריאת עיתונים ללא "ישראל היום" נשארה ללא שינוי בשיעור של 50.7%.

 

גם בזירה הכלכלית ניכרת עליה בשיעור הקריאה היומית, כאשר "כלכליסט" (11.4%), אשר לראשונה נמדד כחלק מקבוצת ידיעות, פותח הובלה משמעותית על פני יריביו Themarker (7.6%) ו"גלובס" - שנהנה מעליה ל-4.4% בשיעור החשיפה. יצוין כי גם אתר כלכליסט נהנה מחשיפה גבוהה בהרבה ממתחריו, כך על פי נתוני סקר TIM שפורסמו אתמול.

 

ברדיו, ניכרת המשכיות מגמת ירידה קלה, אך יציבה, בשיעור ההאזנה לרדיו כאשר ביום חול ממוצע מאזינים כ-74.5% מהאוכלוסייה ב-2010 וזאת לעומת 75.4% ב 2009 ו-76.2% ב-2008. למרות זאת, בתוך 2010  אין שינוי בשיעור ההאזנה הכללית בין יולי-דצמבר (74.4% האזנה ביום חול ממוצע) לעומת ינואר-יוני 2010 (74.5% האזנה ביום חול ממוצע).

 
סקר tgi - חשיפה לעיתונות ינואר - דצמבר 2010/11
 סקר tgi - חשיפה לעיתונות ינואר - דצמבר 2010/11   צילום: tns טלסקר 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by