בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
השמאל נגד ברוני הגז? עכשיו הקמפיין 
 
 צייצה בטוויטר שהצטלמה לקמפיין. איה כורם    צילום: יח"צ    
פרסום ושיווק |
 

המאבק בין "הקרן החדשה לישראל" לבין תנועת "אם תרצו", שכבר מזמן לבש אופי פוליטי, עולה מדרגה • מנהל הקמפיין: "אומנים לא מוכנים לפתוח את הפה, אנשים מפחדים רצח"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מה שהתחיל בראשית החודש במפגש בלוגרים, והוביל להקמת "לא נסתום", תנועה ואתר למחנה הדמוקרטי, שהופל על ידי האקרים יום לאחר המפגש, ממשיך כעת לקמפיין בהשתתפות מפורסמים - שנרתמים למאבק על תמלוגי הגז, כך נודע לנענע10.

 

המאבק, שהחל לפני מספר שבועות והתנהל כאמור בעיקר בעיתונות ובסרטונים ברשת, יעלה דרגה באמצעות "הקרן החדשה לישראל", מצויידת בפלוגת סיוע של מפורסמים שהסכימו "לא לסתום" את הפה.

 

הקמפיין יעלה מיד אחרי החגים. בין המשתתפים בקמפיין - איה כורם, חמי רודנר, ריקי בליך, דפנה לוסטיג, אדם הורוביץ ועוד, והוא יכלול סרטונים ברשת ופוסטרים במרכזי הערים.

 

אם תרצו לשבור את גב הגמל

ברוני הגז. מתוך הסרטון של מלכיאור
 ברוני הגז. מתוך הסרטון של מלכיאור 
 צילום: יו טיוב 
 

 

כזכור, הרקע למאבק נעוץ בהחלטת תנועת הימין "אם תרצו" להאשים את "הקרן החדשה" בתמיכה בארגונים שסיפקו נתונים לוועדת גולדסטון נגד ישראל. בהמשך, בשיתוף עם ארגון הסטודנטים "הפורום למען ארץ ישראל", יצאה "אם תרצו" בקמפיין אגרסיבי ברשת, הפצת סרטון ופרסום מודעות בעיתונות, בו היא טוענת שהמאבק של "הקרן החדשה" להעלאת גובה תמלוגי הגז שישלמו ברוני הגז הישראלים הוא למעשה מלחמה למען הגז המצרי, שמיובא בימים אלו לארץ על ידי חברת EMG (גילוי נאות: בבעלות יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10). המאבק המקוון להעלאת חלקו של הציבור בריווחי אוצרות הטבע בכלל, והגז בפרט, הושק לראשונה ברשת כבר בתחילת יולי, על ידי "הפורום לפעולה אזרחית" של הרב מלכיאור, שהפיץ סרטון ברשת והעלה אתר שהוקדש לנושא.

 

בינתיים, "הפורום למען ארץ ישראל", שסרב לחשוף את מקורות המימון של הקמפיין בעלות כ-2 מיליון שקלים, התנער מהקמפיין, אולם הפעילות האחרונה שלו ושל "אם תרצו" היתה גורם מכריע בהקמת התנועה"לא נסתום", שקמה גם היא להשיב אש ברחבי הרשת באמצעות הקמפיין. "יש מספיק דוגמאות ללינצ'ים תקשורתיים שלא קשורים ל'קרן החדשה', זה תהליך של 4 השנים האחרונות, אבל 'אם תרצו' שבר את גב הגמל", אומר צביקה בשור, מנהל הקמפיין.

 

 

 
 

"אי אפשר להביע דעה בלי לשלם מחיר ולהיתפס כבוגדים"

"זה בסדר להיות פוליטי". צביקה בשור
 "זה בסדר להיות פוליטי". צביקה בשור 
 צילום: הקרן החדשה 
 

"הקמפיין הוא חלק מההשקה המתגלגלת של 'לא נסתום', שהאמירה שלה היא שאנשים לא צריכים לסתום את הפה ולפחד להביע את העמדות הפוליטיות שלהם, ימין או שמאל", אומר בשור, "זה בסדר להיות פוליטי, מהות הדמוקרטיה היא שלכולם מותר לדבר".

 

לא ניתן להתעלם מהעובדה ש"הקרן החדשה" ושלוחתה "לא נסתום", כפועלות למען חופש אזרחי ודמוקרטיה, מנהלות מטבען מאבקים בצד השמאלי של המפה הפוליטית. בשור מדגיש שלקמפיין אין מטרה פוליטית, אלא מטרתו ללחום למען חופש הביטוי "לקמפיין אמירה מאוד פשוטה - יש תהליך לא בריא שעובר על החברה הישראלית, של צמצום המרחב הדמוקרטי וחקיקה מסוכנת בעיקר בכנסת הנוכחית. אי אפשר להביע דעה בלי לשלם מחיר ולהיתפס כבוגדים ולא לגיטימיים".

 

"האומנים מפחדים רצח"

לא סותמת את הפה. ריקי בליך
 לא סותמת את הפה. ריקי בליך 
 צילום: יח"צ 
 

באופן אירוני למהות הקמפיין, למנהליו הקמפיין היה קשה מאוד למצוא מפורסמים שישתתפו בו. בשור טוען שלא מעט מפורסמים, שהסכימו להשתתף בקמפיין, ירדו מהרעיון בהמלצת הסוכנים שלהם. לטענת בשור, "אומנים לא מוכנים לפתוח את הפה, אנשים מפחדים רצח". 

 

עם זאת, בניסיון להרחיב את השורות הוא מוסר: "נשמח לכל מפורסם שיסכים להסיר מעצמו את האזיקים ולהיות עם הדעות בחוץ".

 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by