בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
מהפך: "ישראל היום" עקף את "ידיעות אחרונות" 
 
 שלדון אדלסון 295    צילום: אילוסטרציה    
תקשורת |
 
אופיר בר זוהר, Themarker

על פי סקר TGI הבודק את רמת החשיפה לאמצעי התקשורת השונים שיעור החשיפה לחינמון "ישראל היום" זינק ב-31% ובכך עקף לראשונה את אימפריית מוזס שנשענת בסקר זה על 0.3% פחות • ובגזרה הכלכלית: החשיפה של TheMarker גדולה משל כלכליסט וגלובס יחדיו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"אנחנו מספר 2 בשוק, ובקרוב נהיה מספר אחת. כאשר ב-TGI יגלו שאנחנו במקום הראשון זו לא תהיה טעות, זה תוכנן מראש להיות כך", כך אמר בעלי ישראל היום המיליארדר האמריקאי-יהודי שלדון אדלסון, באירוע מפרסמים שנערך בדצמבר האחרון. נתוני TGI לחציון הראשון של 2010 מוכיחים כי צדק - שלוש שנים בלבד לאחר שהפצתו החלה השתווה העיתון לידיעות אחרונות שקיים כבר מ-1939, כאשר בחציון הראשון של השנה הגיע לחשיפה של 35.2% מהאוכלוסייה בקרב מדגם מייצג של יהודים מעל גיל 18. זאת לעומת נתון של 34.9% לידיעות (לעומת 33.9% בחציון השני של 2009). הפער בין העיתונים נמצא בטווח הטעות הסטטיסטית.

בתחום הכלכלי קובע הסקר כי TheMarker ממשיך להיות העיתון הכלכלי הנקרא בישראל, בפער גדול מהמתחרים. TheMarker הגיע לחשיפה של 7.2%, ירידה לעומת 7.6% בחציון שקדם לו, והוא ממשיך להיות גדול יותר משני המתחרים גם יחד (בימים א'-ד'). גלובס ספג ירידה חזקה של 26% במחצית הראשונה של השנה והגיע לחשיפה של 2.5%. כלכליסט רשם עלייה לנתון של 4.6% לעומת 4.3% בחציון השני של 2009. גלובס לא רווה נחת גם בסוף השבוע כאשר מוסף הסופ"ש שלו רושם ירידה של כ-21% לנתון של 2.5%.
 

חופשי זה לגמרי לבד: "רק עיתונות חופשית היא עיתונות אמיתית"

יוצא בעוד קמפיין. נוני מוזס
 יוצא בעוד קמפיין. נוני מוזס 
 צילום: צלם נענע10 
 

הסיפור המעניין ביותר שעולה מהנתונים הוא המשך הגדילה של ישראל היום ושבירת ההגמוניה של ידיעות אחרונות. עבור ישראל היום מדובר בזינוק עצום, לעומת נתון של 26.6% בחציון שקדם לו, כאשר בסך הכל הגדיל ישראל היום את כוחו ב31% בחציון האחרון. עיתון החינם מופץ ב-255 אלף עותקים בימי חול ומחולק לכ100 אלף מנויים וכן בבתי עסק, בתחנות הרכבת ובמקומות ציבוריים. הדפסתו והפצתו של ישראל היום נעשית על ידי קבוצת הארץ.

נראה כי ידיעות לא מתכוונת לאבד את הבכורה בלי קרב - ידיעות השיקה בימים האחרונים קמפיין שמופיע הן בעיתוני ידיעות והן בשילוט חוצות, ובמסגרתו היא מציינת כי "רק עיתונות חופשית היא עיתונות אמיתית", או "רק עיתונות חופשית היא אמינה", ובכך מרמזת על ישראל היום. במקביל אפשר להזכיר את הצעות החקיקה השונות שנוגשו בשנה האחרונה ומיועדות לפגוע או להצר את צעדי ישראל היום, ויש להניח כי הצדדים ימשיכו להילחם בין אם חקיקה בכנסת, מאמרים וכתבות בעיתונים וכן בזירות פחות חשופות.

איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל הסביר על ההשלכות הרוחביות שיש לישראל היום על השוק. לדבריו, "התחזקות "ישראל היום" בחציון הראשון של השנה משפיעה גם על הרמה הכללית של קריאת עיתונים בישראל. לאחר סטגנציה בשיעור החשיפה הכללי לעיתונים ב2009 אנו עדים שוב לעלייה בשיעור קריאת עיתונים יומיים. רמת החשיפה היומית (בנטרול חפיפה( לעיתונות ארצית ביום חול ממוצע עומדת על 62.8% במחצית הראשונה של 2010 לעומת 59.7% ביולי-דצמבר 2009. במקביל ניכרת עלייה ברמת החשיפה לעיתוני סוף שבוע בין התקופות ושיעור החשיפה (בנטרול חפיפה) לעיתוני סוף שבוע ארציים עומדת על 66.5% בינואר-יוני 2010 לעומת 64.1% ביולי-דצמבר 2009. זאת כאשר רמת החשיפה לעיתוני סוף שבוע ללא "ישראל היום" עומדת על 60%". ציפי קורן, מנכ"ל ישראל היום מסרה בעקבות תוצאות הסקר כי: אנחנו שמחים וגאים שהציבור בחר בנו במקום הראשון בעיתונות הכתובה. אנחנו משקיעים עבודה קשה למען ציבור הקוראים וזו ההכרה שהציבור אוהב אותנו".

 
 

"רייטינג" בלי רייטינג: איבד כ32% מחשיפתו

כולם בירידה. סקר TGI
 כולם בירידה. סקר TGI 
 צילום: Nana10 
 
מרבית העיתונים היומיים האחרים רשמו ירידה בחשיפתם. מעריב יורד זה החציון השלישי ברציפות והגיע לנתון של 12.5% לעומת 13.6% בסוף 2009. עיתונים נוספים מבית מעריב כמו רייטינג ואת סיימו חציון חלש כאשר רייטינג איבד כ32% מחשיפתו לנתון של 2.5% (לעומת 3.7%), ואילו את איבד כ18% מהחשיפה לנתון של 2.7%. לעיתון הארץ נרשמה חשיפה של 6.4% לעומת 6.6% בחציון הקודם, אך מדובר בסטייה שהיא בטווח הטעות הסטטיסטית. מי שחשיפתו עלתה הוא ישראל פוסט, החינמון של אלי עזור ודודי ויסמן. ישראל פוסט, המחולק בסניפי מגה, AMPM ותחנות דור אלון, הגיע לחשיפה של 7.9%.גם בטבלת עיתוני סוף השבוע התוצאות מעניינות - עיתון שישי של ישראל היום נכנס לרשימה למקום השני עם חשיפה של 25.7%, כאשר כל שאר עיתוני שישי נמצאים במגמת ירידה. הפצת עיתון זה החלה בינואר האחרון, ומאז מופצים מדי שישי 350 אלף עותקים שלו. עיתון השישי המוביל הוא ידיעות אחרונות עם נתון של 43.7%. ידיעות איבד בחציון זה כ8% מהחשיפה לעיתון שישי שהסתכמה ב47.5% בסוף 2009. הארץ רשם אף הוא ירידה של כ12% לחשיפה של 7.4%. עיתוני שישי של מקור ראשון ובשבע נמצאים אף הם בירידה - מקור ראשון עם נתון של 2.8% (לעומת 3.6%) ובשבע עם 5.9% (לעומת 6.5%).
 
 

רדיו חזק: תחנות גל"צ ממשיכות להוביל את ההאזנה

בנוגע להאזנה לרדיו הסבירו ב-TGI כי "ניכרת המשך מגמת ירידה באופן כללי בשיעור ההאזנה לרדיו כאשר ביום חול ממוצע מאזינים כ-74.5% מהאוכלוסייה וזאת לעומת 75.7% ביולי-דצמבר 2009, 76.1% בינואר-יוני 2009 ו-76.8% ביולי-דצמבר 2008. עיקר המגמה מוסברת על ידי שינויים בשיעור ההאזנה לתחנות הארציות. לגבי שינויים בשיעור ההאזנה ביום חול ממוצע לתחנות האזוריות לא ניתן להצביע על מגמה ברורה לאורך זמן". תחנות גל"צ השונות הובילו את ההאזנה עם חשיפה כוללת ל43.7% מהאוכלוסייה. במקום השני קול ישראל עם חשיפה ל40.4% מהאוכלוסייה והתחנות האזוריות במקום השלישי עם 33.7%. מבחינת תחנות ספציפיות במקומות הראשונים היו רשת ב וגלגלצ, כל אחת עם קצת יותר מ-27% חשיפה.

בנוגע לגלישה באינטרנט אמרו ב-TGI כי "כמות הגולשים באינטרנט בישראל ממשיכה את מגמת העלייה ושיעור הגולשים בגילאי 18+ עומדת על מעל 80% לעומת 78.5% ביולי-דצמבר 2009. הישראלי מעל גיל 18 מבלה בממוצע כ-7 ורבע שעות בשבוע באינטרנט כיום וזאת לעומת כ-3 וחצי שעות בשבוע בקריאת עיתונים ומעל 10 שעות בהאזנה לרדיו". עוד הוסיפו כי "כתוצאה מהמבצעים והפרסום לקראת המונדיאל לא מפליא כי נרשמה עלייה חדה בשיעור בעלי טלוויזיה פלזמה / LCD שעומדת על 49.2% לעומת 42.7% ביולי-דצמבר 2009. בנוסף מעולם המוצרים והגאדג'טים, ה-i-Phone שהושק באופן רשמי בארץ השנה נמצא בידיים של כ-110,000 מבוגרים ישראלים (נתון זה אינו כולל התייחסות לכמות המכשירים שמוחזקים בידי בני נוער)".

TGI ל-2009: על פי תנועת הרכבות >>>
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by