בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
הממונה על ההגבלים העיסקיים, רונית קן, אישרה את הקמת ועדת המדרוג לאינטרנט 
 
 העלות תחולק בין אתרי התוכן לפי היקף התעבורה ובין חברות הפרסום לפי יכולתן הכלכלית. מדידת הרייטינג    
פרסום ושיווק |
 
הראל עילם, 140

הועדה מורכבת מקבוצת 30 אתרי תוכן ישראלים מובילים כגון תפוז, נענע10 ומאקו ומשרדי אינטראקטיב • נתוני הרייטינג העדכניים הראשונים צפויים לצאת בתוך כחודשיים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם סוף סוף תחל מדידת הרייטינג לאתרי אינטרנט בישראל? רונית קן, הממונה על ההגבלים העיסקיים, אישרה היום את מתווה ועדת המדרוג לאינטרנט. הועדה מורכבת מקבוצת 30 אתרי תוכן ישראלים מובילים כגון תפוז, נענע10 ומאקו ומשרדי אינטראקטיב. נתוני הרייטינג העדכניים הראשונים צפויים לצאת בתוך כחודשיים.

נתוני המערכת יתקבלו על מידע שיימסר מכלי אנליטקס של אתרי התוכן (סייט סנטריק) מקבוצת משתמשים מדגמית בת 4,500 משתמשים (יוזר סנטריק), בדומה לסקר נילסן המוכר בארצות הברית. הנתונים יאספו מדי יום על ידי חברת גמיוז, שזכתה במכרז לביצוע המדרוג לפני כ-30 חודשים וניצחה את נילסן האמריקאית ואת חברת TNS המפרסמת מדי חודש את סקר TIM. החברה תפרסם את נתוני הרייטינג העדכניים מדי יום. גמיוז מתכוונת גם לפרסם נתוני רייטינג מקיפים יותר, כגון אחוז הגולשים בסלולר, אינטראקציה עם רשתות חברתיות, צפיה בווידאו מקוון ועוד.

תקנון המדרוג נקבע כבר ביולי 2009. המדרוג היה צפוי להתחיל בינואר 2010 אך נדחה עקב הערות של משרד ההגבלים העיסקיים על הרכב הוועדה. היוזמה להקמת ועדת מדרוג רשמי התקבלה באיגוד חברות הפרסום לפני כשלוש שנים. לפי ההערכות, מדידת הרייטינג תעלה כ-173 אלף דולר. העלות תחולק בין אתרי התוכן לפי היקף התעבורה ובין חברות הפרסום לפי יכולתן הכלכלית.

אתר וואלה הודיע בתחילה שישתתף במדידה, אך חזר בו - וגמיוז הודיעה כי תממן את השתתפותו. Ynet הודיעה עוד בהשקת היוזמה שהיא לא מתכוונת לקחת בה חלק.

עוד בבלוג 140 >>>
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by