בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
"הדיסק הבא של אייל גולן יופץ קודם כל בפייסבוק" 
 
 ב-2009 הגיעו הכנסותיו ממכירת מוצרים בסלולר למיליון וחצי שקל. גולן    צילום: ניב קלדרון    
פרסום ושיווק |
 
Themarker

אשת יחסי הציבור רונית ארבל בוועידת האינטרנט של Themarker: "הניסיון שעשינו הוכיח שהפצה של שיר בפייסבוק מעצימה את כוחו לאחר מכן גם בסלולר וגם בתחנות הרדיו" • סמנכ"ל פלאפון גיא באומן: "אמנים חייבים להבין בעולם הדיגיטלי כדי להצליח" • כך בפאנל שעסק בעתיד המוסיקה הישראלית ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
משתתפים בפאנל: איילה צורף, כתבת דיגיטל TheMarker ועורכת במשותף ועידת האינטרנט משתתפים: גיא באומן - סמנכ"ל חטיבת VAS פלאפון טל ברמן - מגיש ברדיו 99 יאיר ניצני - זמר ובעלים של "יאיר ניצני מוסיקה" יוני בלוך - מוסיקאי פיזמונאי, מלחין וזמר רוק רונית ארבל - בעלת "ארבל תקשורת", מנהלת אייל גולן
 
 
האם זמר היום לא יכול להיות כזה אם אינו מבין בדיגיטל? זו היתה אחת השאלות המרכזיות שהעסיקה את משתתפי פאנל עתיד המוסיקה ברשת. יוני בלוך חשב שזה לא הכרח, אבל ממילא כיום הדור הצעיר במוסיקה גדל לתוך הטכנולגיה ומשתמש בה.

גיא באומן אמר שלמרות הדעה הרווחת שעולם המוסיקה ימשיך להידרדר, הוא מאמין שהצמיחה ממש מעבר לפינה. בעיקר בזכות העולם הסלולרי בפרט והדיגיטלי בכלל. מי שהולך להבין מאוד טוב דיגיטל – בסלולר ובקהילות החברתיות – הולך ליהנות מצמיחה פנומנלית, ואחרים יילחמו על חלקם בעולם שהולך ומצטמצם, זה דורש מהאמנים להבין בעולם הדיגיטלי, ולהיות יצירתיים לשיטות הפעולה בו. המוסיקה הדיגיטלית צומחת בקצבים דו ספרתייים מהירים בכל העולם, והיא יותר מתפצה על השחיקה בעולם הפיזי. הפריצה ממש פה ומי שיבין את העולם הזה, ייהנה בענק.

אייל גולן הוא אחד הזמרים שהוזכרו בהקשר של הבנת התחום הדיגיטלי. מנחת הפאנל ציינה כי מפרסומים שונים עולה כי ב-2009 הגיעו ההכנסות של גולן ממכירת מוצרים בסלולר למיליון וחצי שקל.

רונית ארבל, המייצגת את גולן, העריכה כי בשנת 2010 גולן יכפיל את רמת ההכנסות שלו לסלולר כתוצאה מכניסת מוצרים חדשים שלו. ארבל גם עידכנה כי בסוף השבוע האחרון חתמה הסכם על כך שהשירים של גולן יופצו ברוסיה ומזרח אירופה בעברית, במסגרת הסלולר. לפי סקרים שעשו חברות הסלולר, במקומות אלו יש ביקוש לחומרים שלו כמוסיקת עולם אתנית.

"צריך להבין שזו עבודה מאוד קשה. אני בודקת בכל בוקר את המיקום של אייל בעמודי הבית של כל חברות הסלולר, ואם אייל לא נמצא שם - אני דואגת שזה ישתנה".
 

איפה יצמח היוני בלוך הבא?

"רדיו היום הוא במקום השלישי או הרביעי בחשיבותו". ארבל
 "רדיו היום הוא במקום השלישי או הרביעי בחשיבותו". ארבל 
 צילום: רוני שיצר 
 
במקביל עידכנה ארבל כי הדיסק הבא של אייל גולן יופץ קודם כל בפייסבוק, ורק אחר כך בסלולר ובשלב השלישי בעולם האמיתי. "הניסיון שעשינו הוכיח שהפצה של שיר ברשת הפייסבוק מעצימה את כוחו לאחר מכן גם בסלולר וגם בתחנות הרדיו. בימים אלו אנחנו בודקים מודלים כלכליים שיאפשרו לנו לעשות זאת".

ברמן סבור שזו החמצה של משהו שקורה באינטרנט, מתי שומעים על אמן שצומח משום מקום. מדברים על מוסיקה דיגיטלית אבל שוב מדברים על השתלטות של התאגידים – אייל גולן, פלאפון – איפה יצמח היוני בלוך הבא? האינטרנט עדיין עטוף בתקווה לנגישות בלתי אמצעית, אבל זה רחוק מלהיות כך.

באומן מפריד בין היכולת להתגלות באינטרנט לבין היכולת לעשות באזז. הראשון אני חושב שהעולם רק מתחיל וזה קורה כל הזמן, פלטפורמות כמו יו טיוב, רשתות חברתיות וכדומה, אין ספק שנשמח לתת מקום למי שיתגלה דרך המקומות הללו. זה חלק מהמשחק שלנו, אנחנו רוצים להגיע למקום שיש לנו הרבה היצע. בדיגיטל אני משדר לכל אחד מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה, בניגוד למקומות אחרים. לכן כל היסודות מונחים לפריצה, וכל מה שצריך זו תעוזה. יוני עשה זאת, לילי אלן וכדומה.
 

"רק שיר ממש טוב זה לא מספיק"

החמצה של משהו שקורה באינטרנט. ברמן
 החמצה של משהו שקורה באינטרנט. ברמן 
 צילום: יח"צ 
 
בלוך סבור שהרשת מוצפת, אבל רק שיר ממש טוב זה לא מספיק. לבלוט בעולם כזה אתה צריך משהו מעבר. אתה צריך רעיון טוב ויש לך מקום שבו ויראלית זה יקרה. ארבל הדגישה שבצד השני לאייל גולן, עומדים אמנים בולטים שלכאורה לא מתאימים לרשת, למשל ריטה. עשיתי שופינג בין החברות והם ממש לא פתחו לנו את הדלת. התעקשנו, בנינו אותה ובסופו של דבר היא הגיעה למספרים מאוד גבוהים וזכתה לתואר זמרת השנה בכל חברות הסלולר (2009), אמנם לא ברמה של המוסיקה המזרחית.

ניצני מציע שלא נהיה נאיבים. "האינטרנט זה כמו רשת החשמל, אף אחד לא הבטיח לנו שהאינטרנט צריך לתת מקום לאנשים בראשית דרכם. האינטרנט הוא מקום להפיץ מידע. אבל הבסיס הוא שיר טוב. אם השיר לא טוב אף אחד לא יוריד אותו, צריך לזכור שבסופו של דבר יש דבר חשוב אחר – הרדיו. הוא היום המחליט".

ארבל מתקוממת: "זה ממש מיושן לחשוב כך. רדיו היום הוא במקום השלישי או הרביעי בחשיבותו, אחרי הסלולר והרשתות החברתיות. אם הצלחנו לעשות באז על השיר גם אם הוא לא בפלייליסט – הוא מצליח. מצד שני יש ממשק בין הפלייליסט לסלולר. התחנות ערות לרמת ההורדות. אני מוציאה כל שבוע הודעה לחברות הסלולר מי נמצא בפלייליסט של תחנות הרדיו, ולפלייליסט כמה הורדות היו בסלולר".
 

האם רק זמרים מעולים עם רונית ארבל מאחוריהם נמצאים בפרונט של הפורטלים הסלולרים?

באומן אומר שלמגזין יש אולי שער אחד, אבל בסלולר יש הרבה שערים. המקצוענות שלנו היא להתאים את המוצרים הנכונים לשערים הנכונים.
 

למה אין מקבילה מצליחה לאייטיונס בישראל?

ניצני: זה כמו השלום עם הערבים – חברות התקליטים מעדיפות להילחם אחת בשנייה על הזכויות, במקום להתקדם. "אפל מסתכלים עלינו ומעדיפים לוותר מראש. אתה מסתכל באייטיונס ורואה שכל העולם נמצא שם, חוץ מאיתנו.
 

מה המשמעות של מוסיקה בסלולר?

נצטרך לעשות מיקס אחד לסלולר ומיקס אחד למערכת המוסיקה. אני רואה אצלי בבית, הם פתוחים על כמה מסכים, מדברים בפייסבוק, מסתכלים בטלווזיה וגם שומעים מוסיקה. אין משמעות לכל הפיין טיונינג
 

ולשאלת הכסף. יש אמירה רווחת שאמנים ותיקים לא היו מעורבים בנושאים הכלכליים, אבל הדור הצעיר הרבה יותר

ניצני: "יש תכונה של אמנים לעצום עיניים מול דברים עסקיים. למשל חוזה ההקלטות. הרבה אמנים מגיעים לשוקת שבורה אחרי קריירה ארוכת שנים ומתלוננים שלקחו להם. במקרים רבים זה פשוט מה שהיה כתוב בהסכם. כל זה חתמת. צריך לקרוא ולהבין. הרבה מהחופש שהאמנים קיבלו חזר אליהם כבומרנג. היכולת להקליט בבית ולשווק באינטרנט ולדבר ישירות עם חברות התקליטים, החזירה להם את השליטה אבל הם לא תמיד יודעים מה לעשות עם זה".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by