בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
"ניצחון" לאדלר חומסקי: פרסומת פיירי - הסקסיסטית ביותר לשנת 2009 
 
 ``מקדמת דימוי סקסיסטי מיושן שבו כל מהותה של האישה הוא לשרת את הגברים``. פיירי    צילום: צילומסך    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

פרסומת נוזל הכלים בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי לוי זכתה בתואר המפוקפק של ארגון ויצו. למקום השני הגיע קמפיין דאודורנט AXE. עו"ד ארנה לין, יו"ר צוות השופטים: "נשים בפרט והציבור בכלל צריך לחשוב מחדש איזה מוצרים כדאי לקנות"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הקמפיין השנתי של ויצו נגד פרסום סקסיסטי הגיע היום לשיאו עם פרסום דירוג חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים של שנת 2009 וחשיפת זהות הפרסומת שמקבלת את אות הקלון למפרסם הסקסיסטי. הקמפיין נערך מדי שנה לכבוד יום האישה הבינ"ל, שיצוין ביום שני הקרוב, ה-8 במרס.

על פי בחירת צוות שופטות בכירות מתחומים שונים הוחלט כי הפרסומת הפוגענית ביותר של 2009 היתה הפרסומת "יוצאים מהכלים עם גברי ואהרוני" לנוזל הכלים של פיירי (Fairy), בה נראית סצינה של ארוחה משפחתית שבסופה כלתה של בעלת הבית מסרבת לשטוף את הכלים ולבסוף נעתרת לשכנועיו של גברי בנאי, אל מול עיניהם המשתאות של כל בני המשפחה. הפרסומת הוזמנה על ידי חברת "פרוקטר אנד גמבל", יצרנית פיירי ונוצרה במשרד הפרסום "אדלר חומסקי & ורשבסקי".

למקום השני בדירוג הסופי הגיע קמפיין "אף אחת לא אומרת לא לשוקולד" של דאודורנט AXE לגבר בניחוח שוקולד. בהמשך הדירוג מככבות הפרסומות "אני לבד..." של בירה גולדסטאר, "תפסיקי לחפור – יש פוסטינור" של גלולות פוסטינור ו"ללכת עד הסוף" של מטבחי DO IT, בהתאמה.
 

"מקדמת דימוי סקסיסטי מיושן"

"יש לזכור כי הנשים הן פלח שוק אדיר". עו"ד לין
 "יש לזכור כי הנשים הן פלח שוק אדיר". עו"ד לין 
 צילום: יח"צ 
 
מנימוקי צוות השופטות להענקת אות הקלון לפרסומת של פיירי: "הפרסומת לנוזל הכלים של פיירי מציגה את הנשים במשפחה כמי שתפקידן לשרת במלוא מובן המילה את הגברים. בסיומה של ארוחה משפחתית, כאשר עולה השאלה מדוע על האישה המבוגרת להדיח את הכלים, מבטי כולם מופנים אל הכלה הצעירה. כמו אומרים, משעה שהצטרפת למשפחה עלייך לתפוס את תפקיד המבשלת והמנקה, את ולא אחר. הגברים בסצנה אינם מעלים על דעתם לקחת חלק במלאכה. הפעולה היחידה שאב המשפחה מצליח לבצע היא להורות לכלתו כי למרות חוסר רצונה היא תכף ומיד תיגש לשטיפת הכלים תוך שהוא מוכן לספק לה נוזל כלים שלא יזיק לידיה העדינות המשמשות לה כתירוץ עלוב להתחמק מן המשימה. התמונה האחרונה כמו עושה את הגלולה למרה במיוחד כאשר מאחורי הכלה הממושמעת עומדים כל הנוכחים וצופים בה, צופים כיצד המחאה שלה הושתקה מיד וללא עוררין. היא עוטה פנים מחויכות כאילו היא נהנית מן ההשפלה הפומבית והקהל הצופה בה מרוצה מהמשמוע החברתי שהצליח גם הפעם".

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האשה בויצו אמרה היום כי "הפרסומת לפיירי נבחרה למקום הראשון משום שמצאנו שהיא מקדמת דימוי סקסיסטי מיושן שבו כל מהותה של האישה הוא לשרת את הגברים. האופן שבו אהרוני מוודא במגע ישיר שידיה של הכלה הצעירה ששטפה את הכלים נותרו עדינות מעמיק את הצגת הנשים כאובייקט שעומד לשירות הגבר - גם תשטפי כלים וגם תהיי יפה. הפרסומות של אקס וגולדסטאר שנבחרו אחריה ומציגות נשים כאינפנטיליות ופתטיות, אמורות להיות הומוריסטיות - אך למעשה לא מדובר בבדיחה, אלא במסר לציבור והמסר הזה מזיק ומשפיע על האופן שבו מתייחסים לנשים בחברה שלנו".

עו"ד ארנה לין, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות, שכיהנה כיו"ר צוות השיפוט שבחן את הפרסומות, הוסיפה: "בכל שנה נדמה לנו שאולי השנה לא תהיה לנו עבודה ובכל שנה אנו מגלות שכמות הפרסומות הפוגעניות היא כל כך גדולה שקשה לנו לבחור רק עשר מתוכן ולא להרחיב את הרשימה לפחות לעשרים פרסומות שמגיע להן לקבל את אות הקלון. יש לזכור כי הנשים הן פלח שוק אדיר, אפילו יותר מכוחו בפועל והמטרה של הקמפיין הזה היא להסביר לכלל ציבור הצרכנים וגם למפרסמים עצמם איך צריך להבין באמת את הפרסומות של מוצרי הצריכה שכולנו רואים בעיתונים ובטלוויזיה. נשים בפרט והציבור בכלל צריך לחשוב מחדש איזה מוצרים כדאי לקנות. האם מוצרים שמתפרסמים בצורה שוביניסטית סקסיסטית ולא מכבדת או כאלה שמפרסמים עצמם בדרך ראויה. גם פרסומת טובה שעושה את העבודה לא חייבת להיות מעליבה".

יש מצב לפוסטינור? הפרסומות הסקסיסטיות של השנה החולפת >>>
 
 

פיירי: "לא היתה כל כוונה לפגוע"

מפיירי נמסר בתגובה ל"זכייה" בתואר: "פיירי הוא נוזל הכלים המוביל בשוק, והופך את משימת שטיפת הכלים ליעילה ונעימה יותר במאות אלפי בתים בישראל. הפרסומת, שהתקבלה באהדה רבה בקרב קבוצות מיקוד, מציגה ארוחה משפחתית בצורה הומוריסטית. בסיומה, כל המשפחה, גברים ונשים כאחד, נרתמת למשימת סידור המטבח. רק הכלה אינה תורמת למאמץ המשפחתי בשל אופיה ולא בשל נשיותה. לא היתה כל כוונה לפגוע ואם זה המקרה, אנחנו מתנצלים".
 

והנה הפרסומת המדוברת

 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by