בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
"משך הגלישה בפייסבוק בישראל עולה על הגלישה בגוגל, וואלה ויוטיוב" 
 
פרסום ושיווק |
 
איילה צורף, Themarker

מנהל האסטרטגיה של פייסבוק באירופה, המזה"ת ואפריקה, שנחת בישראל כאורח של nana10, נציגת פייסבוק בישראל: "עמוד הבית שלנו מייצר הכנסות נאות. נפח הפרסום של החברות הגדולות בפייסבוק רק עולה כל הזמן"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"פייסבוק הוא האתר הראשון בעולם בכל הקשור להיקף זמן השימוש בו, בפער ניכר מאתרים אחרים". כך אומר טרוור ג'ונסון, מנהל האסטרטגיה של פייסבוק באירופה, המזה"ת ואפריקה, בראיון ל-TheMarker. כיום פייסבוק הוא האתר השלישי בגודלו בעולם, אחרי גוגל ומיקרוסופט.

ג'ונסון אחראי על הפעילות האסטרטגית של פייסבוק בעשרות מדינות, בהן אנגליה, ספרד וגרמניה. כעת הוא נחת בישראל כאורח של nana10, נציגת פייסבוק בישראל, לרגל השקת הפעילות המסחרית המקומית של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

"זמן הגלישה הממוצע באתר פייסבוק בישראל גדול יותר מזמן השהייה בגוגל, וואלה ויו-טיוב יחד. סה"כ מבלים הגולשים הישראלים בפייסבוק כמיליארד דקות בחודש". נתון מעניין נוסף שחושף ג'ונסון הוא שכ-450 אלף גולשים ישראליים בפייסבוק מהסלולר. לדברי גורם בכיר באחת מחברות הסלולר, "פייסבוק הוא אתר הסלולר הגדול בישראל בפער משמעותי מהאחרים".

נושא ההכנסות בפייסבוק הוא נושא רגיש. למרות היותר הרשת החברתית החזקה בעולם, היא לא מצליחה לתרגם את כוחה להכנסות. בעוד גוגל מצליחה להכניס בכל שנה כ-20 דולר מכל גולש שלה בממוצע ויאהו מכניסה 8 דולרים, מצליחה פייסבוק על פי הערכות להכניס פחות מדולר אחד על כל גולש.
 
"20% מכל תקציב פרסום יגיע בסופו של דבר לרשתות החברתיות". טרוור ג'ונסון
 "20% מכל תקציב פרסום יגיע בסופו של דבר לרשתות החברתיות". טרוור ג'ונסון 
 צילום: צילומסך וידאו Themarker 
 
זה בטח מתסכל מאד לעבוד באתר בעל קצב הצמיחה הגבוה ביותר בעולם אבל לא להצליח לתרגם את הצמיחה להכנסות בשיעור דומה

"אנשים שוכחים שאנחנו אתר צעיר יחסית. רק לפני שנתיים החלה הפעילות שלנו באנגליה, ובישראל אנחנו מתחילים לפעול רק עכשיו. זה לא נכון שאנחנו לא מצליחים לתרגם את הצמיחה להכנסות: עמוד הבית שלנו מייצר הכנסות נאות. החברות הגדולות בעולם מחוברות אלינו ונפח פעילות הפרסום שלהן רק עולה כל הזמן. הן מתחילות לראות את הערך בפרסום בפייסבוק. בשווקים המפותחים יותר כבר רואים נפחים משמעותיים בפרסום בפייסבוק".

ג'ונסון אומר שפייסבוק אינה מתכננת לשנות את מודל ההכנסות שלה: "אנחנו מבססים את תוכנית ההכנסות שלנו על המודל הנוכחי, נמשיך לבנות את הקיים. פייסבוק סיימה את השנה החולפת ברווח, אנחנו בהחלט מרוויחים כסף, אבל אנחנו חברה פרטית שלא מפרטת מעבר לכך".

מהן ההכנסות של פייסבוק מפרסום ישראלי?

"עוד לפני שמערכת היחסים עם nana10 יצאה לדרך, יש כבר אלפי מפרסמים מישראל שעושים שימוש במערכת הפרסום הקיימת בפייסבוק, ורוכשים פרסום באמצעות כרטיסי אשראי. אני משוכנע שהחיבור עם nana10 יקפיץ את ההכנסות של פייסבוק מישראל".

מה התקציב הממוצע של קמפיין ישראלי בפייסבוק?

"זה יכול להיות איש פרטי בתל אביב שמציע שירות או מוצר כלשהוא בקמפיין בעלות של 200 דולר בשבוע, או מפרסם גדול בעלות של 10,000 דולר ביום". בפייסבוק מקווים לראות ש-20% מכל תקציב פרסום יגיע בסופו של דבר לפעילות ברשתות חברתיות, בראשן, כמובן, פייסבוק.
 
 

הראיון המלא מחר בעיתון TheMarker

 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by