בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
86% מהגולשים: "לא מאמינים לבלוגרים" 
 
תקשורת |
 
דוד ורטהיים

רק 8.6% מהגולשים באינטרנט מאמינים לבלוגרים לעומת 86% החושבים כי אמינות הבלוגים בישראל חלקית בלבד. כך עולה מסקר חדש שבדק את כדאיות הפרסום באפיקים שונים ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם אכן הבלוגרים הם "העיתונאים החדשים"? התשובה לכך, לפחות על פי סקר חדש, היא שלילית בעליל. מהסקר, שנערך על-ידי קהיליית המחקר האינטרנטית BlueBerries Panel במטרה לבחון אספקטים שונים של אמינות באינטרנט, עולה כי רק 8.6% מהגולשים באינטרנט סבורים כי האמינות של הבלוגרים היא ברמה טובה, זאת לעומת כ-86% החושבים כי בלוגים נהנים מאמינות חלקית בלבד.

הסקר גם בדק את יכולת הגולשים לזהות תוכן שיווקי ברשת. כך לדוגמא, לגבי תוצאות החיפוש במנוע החיפוש 'גוגל', נראה כי מודעות הגולשים לתכנים שיווקיים גבוהה: כ-60% סבורים כי הם ידעו לזהות קישור ממומן, בהשוואה לכ-30% שלא תמיד יודעים לזהות את מקור הידיעה. 8% העידו כי כלל לא אכפת להם מה מקור ההודעה. לגבי קישורים ממומנים, 71% הצהירו כי הם ייכנסו לכל קישור במסגרת החיפוש, גם אם מדובר בקישורים ממומנים של חברות מסחריות, ורק כ-7% הצהירו כי הם לא יכנסו לקישורים ממומנים ולשאר טרם גיבשו דעה החלטית בנושא.

בהקשר זה, נראה כי גם היחס כלפי הבלוגרים המצהירים על תכנים שיווקיים או חושפים חלקית את המניע מאחורי הידיעות שלהם הושפע מהחשש למיסחור. על פי הסקר כ-65.8% מהנסקרים העידו כי הם יודעים שחלק מהבלוגרים מביעים דעה חופשית וחלקם משמשים כמסווה לגורמים מסחריים ורק 16% סברו כי הבלוגרים מביעים את דעתם האובייקטיבית בלבד.

לגבי ניוזלטרים מסחריים: 41.6% מהנסקרים הצהירו כי לא מדובר בכלי מאוד אמין בעיניהם, אולם רק כ-10% הצהירו כי מדובר בכלי לא אמין כלל. זאת, בהשוואה ל-3.2% שהעידו כי מדובר בכלי אמין מאוד.

שי בן ארי, מנכ"ל משרד הפרסום האינטראקטיבי היי נט, שהזמין את הסקר, אמר היום כי "הקהל הרחב ובהתאם אליו גם קהל המפרסמים עדיין מגלים חשדנות כלפי הבלוגים השונים. רוב החברות המסחריות שגילו את הפוטנציאל הטמון בעבודה עם בלוגים עדיין לא יודעים כיצד להתנהג ואת הגבול הדק שבין לדחוף מסר שיווקי ובין איבוד האמינות של הלקוח".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by