בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
דו"ח מועצת הכבלים והלוויין ל-2008: עלייה של 53% בכמות התלונות  
 
 הרעיון המתגבש: yes ו-HOT יציעו חבילות צרות ללקוחות באופן וולונטרי. חן    צילום: יח``צ    
תקשורת |
 
אופיר בר-זוהר, Themarker

יו"ר המועצה: "אציע להוציא את החבילה הצרה מהחקיקה הנוכחית ושהחברות יציעו חבילה כזו באופן וולונטרי"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מועצת הכבלים והלוויין קיבלה ב-2008 2,619 תלונות מצרכנים - עלייה של 53% לעומת מספר התלונות ב-2007. כשליש מהתלונות עסקו בנושאי חיובים וכספים, כאשר מהמועצה נמסר שקרוב ל-60% מהפונים זכו לקבל את כספם חזרה.

האחראית על תחום פניות הציבור במועצה, מירב שטרוזברג אלקבץ, הסבירה כי לקוחות שטענו כי לא ידעו שהתחייבו לשנים נוספות וכי יצטרכו לשלם קנס יציאה, קיבלו את כספם חזרה - זאת במידה וחברת הכבלים והלוויין לא הציגו הוכחה בצורת חוזה חתום או הקלטת שיחה כי הלקוחות ידעו על ההתחייבות.

נושאים צרכניים נוספים שהוזכרו בדיון הם זמני המענה למוקדי החברות, כאשר זמן סביר הוא כ-90 שניות, האפשרות להקפיא שירות בלי שיידרש לשלם סכום (שיוחזר עם מועד החידוש) ורצונה של המועצה למנוע אפשרות לכבול את הלקוחות לחוזה של יותר מ-18 חודשים.

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר כי בכוונתו להציע בוועדת הכלכלה להוציא את נושא החבילה הצרה מהחקיקה המתקרבת, ושתחת זאת yes ו-HOT יציעו חבילות צרות ללקוחות באופן וולונטרי. חן הוסיף כי לחברות תהיה סיבה לעשות כן, מאחר שהן עומדות כיום בפני איומים חדשים כמו די.טי.טי ותוכן שיעבור על רשת האינטרנט.

חן התייחס לנושא המדיה החדשה ואמר כי "המועצה בוחנת את הנושא יחד עם משרד התקשורת. ראש מינהלת השידורים, דורלי אלמגור, אמרה כי "מתחזקת האפשרות למנף תוכן מהטלוויזיה למדיה החדשה. הדבר נהפך להיות משמעותי להישרדות של מפיקי התוכן".

בנוגע לעמידה של HOT ו-yes במחויבויות שלהן אמר ראש אגף הפיקוח, רונן אברמסון, כי הוט עומדת במחויבויות ב-6 השנים האחרונות וכי זהו נתון הראוי לציון. HOT השקיעה בהפקות מקור סכום של 158 מיליון שקל, הגבוה בכ-4% מהמחויבות שלה בגובה של כ-152 מיליון שקל. בנוגע למחויבות בערוצי הבסיס ובערוצים המגיעים ליותר מ70% מהלקוחות, צריכה HOT להשקיע 114 מיליון שקל ב-2008 ובפעול הוציאה 130 מיליון שקל.

yes עמדה אף היא בהוצאה הכללית להפקות מקור עם הוצאה מוכרת של 109 מיליון שקל לעומת מחויבות של 97 מיליון שקל. החברה הוציאה 10 מיליון שקל נוספים אך הם לא הוכרו לה. עבור ההפקות בערוצי הבסיס והערוצים המגיעים ליותר מ70% מהלקוחות, שילמה yes ב-2008 סכום של 109 מיליון שקל לעומת מחויבות של 97 מיליון שקל.

עם זאת, yes לא עמדה במחויבויותיה בשני נושאים ואף קיבלה על כך קנס של 180 אלף שקל. במקרה אחד מדובר בכך ש-yes לא הפנתה סכום גבוה מספיק לטובת מפיקים חיצוניים בסכום של 2.4 מיליון שקל. הסכום מתווסף לחוסר של 12 מיליון שקל שצברה ב-2007. נושא נוסף שבו לא עמדה yes במחויבויות הוא השקעה בדרמה, שם לזכיינית חוסר של 6.6 מיליון שקל לאחר שהוציאה על כך 1.4 מיליון שקל לעומת מחויבות של 8 מיליון שקל. בנוסף' לחברה יש חוסר בתחום זה בגובה של 12.6 מיליון שקל שנצבר בשנים האחרונות.

הערוצים הייעודיים 9 ו-24 לא עמדו במחויבויות שלהם ב-2008. ערוץ 9 היה צריך להשקיע 22.5 מיליון שקל בהפקה מקורית ובפועל השקיע 17.5 מיליון. ערוץ 24 השקיע 20 מיליון שקל כאשר הוא מחויב ל-24 מיליון שקל. לערוץ, אשר מעולם לא עמד בחובותיו בכל שנות קיומו, חוב מצטבר של כ-30 מיליון שקל.

yes מסרה כי "פעם אחר פעם, מוכיחה yes כי היצירה המקורית היא מרכיב חשוב ומרכזי בעשייה הטלוויזיונית ומשקיעה בו רבות אף מעבר לנדרש".

מחברת HOT נמסר בתגובה: "אנו מאמינים ביצירה מקורית וגאים בהפקות שלנו שזוכות להכרה בארץ ובחו"ל. גם השנה השקענו מעבר למחויבויותינו הרגולטוריות".

לאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, מסר בתגובה לפרסום הדו"ח כי "ערוץ 9 מקפיד לפעול בהתאם לחוק. בימים אלו עומדת פעילות הערוץ בסימן הפקת מקור חדשה בהשקעה חסרת תקדים של 4 מיליון שקל לציון 20 שנה לגל העלייה הגדול מחבר המדינות".

מערוץ 24 נמסר: "בתחילת 2009 הושק הערוץ מחדש. השנה האחרונה היתה שנה תקדימית מבחינת היקף ההשקעה בתוכן מוסיקלי והשלמת חובות עבר. גם ב-2010 הערוץ ממשיך במגמת ההשקעה".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by