בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
TIM דצמבר: וואלה ופייסבוק מצמצמים את הפער 
 
פרסום ושיווק |
 
מעיין כהן, 140

פייסבוק אמנם רשמה בחודש האחרון ירידה קלה אך בסיכום השנתי מתפארת הרשת החברתית בזינוק מטאורי של 88%. בחשיפה לאתרים על פי קבוצות: גוגל מובילה ואחריה וואלה, ynet, דפי זהב ו-TheMarker

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשת החברתית פייסבוק רשמה בחצי השנה האחרונה גידול של 30%, וזוכה לחשיפה שבועית של 58.9% - כך עולה מסקר TIM החצי שנתי של מכון TNS/טלסקר. בהסתכלות שנתית, רשמה פייסבוק גידול מטאורי של 88% מאז דצמבר 2008. מרוויח נוסף על פי הסקר הוא אתר mako, אשר החשיפה אליו עמדה בדצמבר 2009 על 32.5% - גידול של 44% לעומת יוני 2009, וגידול של 14% לעומת נובמבר.

יוטיוב רשם גם הוא גידול מרשים - 57.1% בדצמבר לעומת 50.4% ביוני. בהסתכלות שנתית רשם אתר שיתוף הווידאו גידול של 56% מדצמבר 2008.

גוגל, המובילה את דירוג האתרים, שומרת על סטטוס קוו בחשיפה, העומדת בדצמבר 2009 על 91.9%, ללא שינוי לעומת יוני. פורטל וואלה רשם בחצי שנה האחרונה ירידה של כ-6%, והחשיפה אליו עומדת בדצמבר על 63.1%. Ynet, שנדחק למקום הרביעי ברשימה אחרי פייסבוק, רושם ירידה חצי שנתית של כ-3%, והחשיפה אליו עומדת על 58.6% בדצמבר.
 

השת"פ בין ynet ורשת - בירידה

עוד בהקשר Ynet, הקבוצה הכניסה לראשונה לדירוג את אתר המפות Ymap, שזוכה לחשיפה של 11.8%. פעילות Ymap מוזגה לתוך לוח winwin בנובמבר 2009, אולם החשיפה אליו נמדדת כאל מותג עצמאי. לוח winwin לבדו זוכה לחשיפה של 9%. ב-TIM מציינים כי סך הכל החשיפה השבועית המצרפית, בניכוי חפיפות, ל-winwin ול-Ymap היא 18.6%, מה שממקם אותו תיאורטית במקום העשירי מבין האתרים הישראלים.

עם זאת, כוחה של Ynet לא בא לידי ביטוי בסגמנט אחר, והוא שיתוף הפעולה עם זכיינית ערוץ 2 רשת. אתר רשת לא רק שלא צמח, אלא אף ירד ב-5% בדצמבר 2009 לעומת יוני, והוא מדורג במקום ה-17 מבין האתרים הישראלים עם חשיפה של 12.5%.

nana10 רושם בדצמבר ירידה של 13% לעומת יוני 2009, ונדחק למקום החמישי בדירוג האתרים הישראליים. זאת, ככל הנראה, כתוצאה מהתחזקותו של mako. היחלשות nana10, לצד עלייה קלה של אתר השוואת המחירים זאפ, מיקמו את האחרון במקום הרביעי ברשימת האתרים הישראליים, עם חשיפה של 25.6% בדצמבר.
 
 

וואלה שופס מובילה אתרי הסחר

מבדיקת אתרי הסחר עולה, כי וואלה שופס מוביל את הזירה עם חשיפה של 16.5%. אחריו, בפער גדול, ניצבים אולסייל עם חשיפה של 6.9% ואתר P1000 עם חשיפה של 5.6%. החשיפה לנענע שופס, הפועלת תחת מותג נפרד אולם מנוהלת על-ידי וואלה שופס, עומדת על 5.1%.

מיפוי קבוצות האתרים מעלה כי קבוצת גוגל, הכוללת גם את יוטיוב, זוכה לחשיפה שבועית של 94.4%. אחריה מדורגת קבוצת וואלה, הכוללת גם את וואלה שופס ומקושרים עם חשיפה שבועית של 66.4%.

קבוצת Ynet, הכוללת גם את אתר הספורט ONE, לוח winwin ו-Ymap, מדורגת שלישית בפער מזערי מוואלה (66.2%) ואחריהן קבוצת דפי זהב (זאפ, רסט, מתחתנים, שבוז, וויקאנד, דוקטורס ומדס) עם חשיפה של 43.3% וקבוצת דה מרקר (הארץ ועכבר העיר) עם חשיפה של 25%.

לבלוג 140 >>>
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by