בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
חפשו אותי בפייסבוק: מדוע הרשת החברתית הגדולה בעולם היא גם מכרה זהב פרסומי? 
 
 מבולבלים? להבדיל מהסלולר, הצופן הפרסומי פוענח. פייסבוק    צילום: צילומסך    
פרסום ושיווק |
 
נמרוד הלוי

כולם כבר יודעים שלכולם יש פייסבוק כמעט כמו שלכולם יש אימייל • לא כולם מבינים את העוצמה הפרסומית הנובעת מכך • נמרוד הלוי מסביר איך הצליחו באדידס לגייס שני מיליון תומכים, מה גרם למיליון גולשים לבחור דווקא בבסט ביי ומה הסוד השיווקי של ויקטוריה סיקרטס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כולם כבר יודעים שלכולם יש פייסבוק כמעט כמו שלכולם יש אימייל. אם אין ויכוח על דבר אחד שנוגע לפייסבוק, זה על העובדה שהיא הרשת החברתית הגדולה בעולם.

320 מליון משתמשים מכל העולם נמצאים שם, מתוך 4.5 מיליון המחוברים לאינטרנט בישראל, 2 מיליון פתחו חשבון בפייסבוק ומאות אלפים מתוכם נכנסים לבדוק את הקורות בפייסבוק מדי יום. על פי סקר TIM מחודש נובמבר האחרון פייסבוק עובר בטראפיק את ynet ומאיים לעבור גם את וואלה! ולהפוך לאתר השני הכי נצפה בישראל, אחרי גוגל.

אולם בעיניי המפרסמים שמחפשים את דרכם למרכז המודעות שלנו יש לפייסבוק יתרון נוסף. אל החשיפה המאסיבית והמרכזיות של פייסבוק בסצינת האינטרנט העולמית והישראלית מצטרפת ההבנה שמעצם היותו של הפייסבוק אתר חברתי המציע כלים שמעודדים דיאלוג ואינטראקציה בין הגולשים, הוא קרקע מעולה לפגוש, ליצור, ליזום ולעודד שיחה עם הלקוח בנקודת המוצא הטבעית שלו ובעולם המושגים שלו. אפשר אפילו להיות חבר של המותג ואפשר לייצר מערכת יחסים בין המותג ללקוח הבודד ובין המותג לקהילה כולה.
 

הגליק: עמודי משתמשים של פרזנטורים

קשר ישיר לפרזנטורים. בקאהם לאדידס
 קשר ישיר לפרזנטורים. בקאהם לאדידס 
 צילום: גטי 
 
אם כן, בשונה מאתרים אחרים, הפייסבוק הוא יותר מאשר אתר שאפשר לפרסם בו. באמצעות שילוב של אמצעי פרסום ממוקדים ומפולחים הכוללים אפשרות לפרסם סקר, סרט, עמוד מעריצים או הטבה מצד אחד, יחד עם ניצול נכון של הכלים החדשים שמעמידה הרשת החברתית לעזרתו של המפרסם, הוא יכול בקלות ובאופן מתמשך לחשוף את הצרכן לעולמות וערכי המותג, לייצר איתו דיאלוג ומערכות משוב, ללמוד עליו, לחזק את הקשר בין המותג לצרכן הבודד ובין המותג לקהילה הוירטואלית כולה.

איסוף וניתוח המידע על המשתתפים בזירות הפעילות של המותג, שימוש בתכונות ויראליות, הנעה לפעולה באמצעות מתן תמריצים כגון פרסים, הגרלות ותחרויות, שילוב אפליקציות ומשחקים, ניהול אינטנסיבי של מידע באזורי המותג, עידוד שיחה על ידי עדכון ושיתוף תכנים מפלטפורמות אחרות ועל ידי הנעה ליצירת תוכן גולשים, משלוח הודעות על אירועים, הפצת ניוזלטרים, עמודי משתמשים של פרזנטורים, חסות על קמפיינים חברתיים, פרסום אירועים קהילתיים, שימוש בשירותים סלולריים שמתממשקים עם פייסבוק, צ'אט אונליין ועוד שורה ארוכה של כלים, מאפשרים למפרסמים בפייסבוק לגבות כל קמפיין בנוכחות וחשיפה מוגברת ובדיאלוג שמאפשר למפרסם לבדוק את האפקטיביות של הקמפיין שלו בזמן אמת.
 
 

במקום הראשון: "סטארבאקס" עם 5 מיליון מעריצים נאמנים

גייס 1.5 מיליון מעריצים. מותג רד-בול
 גייס 1.5 מיליון מעריצים. מותג רד-בול 
 צילום: רויטרס 
 
מתוך כמה מהקמפיינים המובילים ניתן ללמוד על הדרכים הרבות ליצירת שיחה וקהילה סביב המותג בפייסבוק:

עמוד המעריצים של "מקדונלד" מונה 1.5 מיליון גולשים ומוקדש ברובו לפידבק והפצת מידע, עמוד קלוגס הציע אפליקציות סביב ערכי המותג ומונה מיליון מעריצים. ב"אדידס" הצליחו לגייס שני מיליון תומכים לעמוד המעריצים שלהם על ידי פרסום תמונות של ספורטאים ובעמוד של בסט ביי העולמית כמיליון גולשים רשומים והעמוד מוקדש לתלונות.

גם מותג "רד-בול" לא נשאר בצד, והציע מגוון תוכנות חביבות בעמוד שלו, שעזרו לו לגייס 1.5 מיליון גולשים. אפילו בעמוד של מותג ההלבשה התחתונה הנחשב בעולם "ויקטוריה סיקרטס הציעו בעיקר מוזיקה ואספו 300,000 מתוך מיליון סך הכל בשבועיים הראשונים לאחר העלאת העמוד.

העמוד המסחרי עם הכי הרבה רשומים הוא "סטארבאקס" עם למעלה מ-5 מיליון מעריצים נאמנים. תוכנת פייסבוק תפנה אותך לסניף "סטארבאקס" בכל מקום בעולם. לסיום מקרה מפתיע, העמוד הרשמי של "קוקה קולה" המונה 4 מיליון מעריצים הוקם במקור של ידי שני גולשים פרטיים שנרכשו מאוחר יותר על ידי "קוקה קולה" לאחר שהמונים הצטרפו לעמוד. שני המקימים המקוריים אגב, עדיין מנהלים את העמוד של "קוקה קולה".
 

ובארץ? מצאו את החבר הכי מדוכא

בישראל התמונה דומה, המפרסמים מתחילים להבין את התועלות והיתרונות הגלומים בפרסום ושיווק ברשת החברתית. חברות דוגמת "דפי זהב", "אופטיקנה", "מעדני יחיעם", "יילו", "כלל", "למטייל" ובנק הפועלים יצאו בקמפיינים יצירתיים בפייסבוק בשנה האחרונה.

"דפי זהב" הציעה תוכנה שבה כל אחד יכול לייצר לעצמו ערך במדריך, בקמפיין מעדני יחיעם יכלו הגולשים לשלוח דרך פייסבוק סנדביץ' עם נקניק לחברים שלהם. חברת "כלל" הפיצה סרטון אנימציה המשלב תמונות מתוך אלבום התמונות של הגולש בפייסבוק, "יילו" הפיצה בפייסבוק תוכנה שתאתר מתוך רשימת החברים שלך את החבר הכי מדוכא ותשלח אליו מתנה לעידוד המצברוח, חברת שטראוס גיבתה השקת ממתק חדש על ידי יצירת עמודי מעריצים לארבע דמויות מאויירות, כאשר כל אחת מהדמויות צירפה אלפי מתמודדים בתקופה קצרה ביותר.

ובקיצור, העתיד הפרסומי כבר כאן. חפשו אותו בפיייסבוק.

* גילוי נאות: הכותב הנו מנהל התוכן השיווקי ב-nana10.

חברים חדשים: nana10 תמכור את הפרסום של פייסבוק בישראל >>>
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by