בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יושבים בפינה 
יונה ויזנטל: "חסכתי ל-yes כ-10 מיליון שקל בטוויט אחד"  
 
יושבים בפינה |
 
דוד ורטהיים

סמנכ"ל התוכן של yes בפאנל "עכשיו מצויץ" בפסטיבל ראש פינה: "כשכתבתי על המחשבה להחליף את ערוץ הילדים בטוויטר, היתה לזה משמעות כלכלית עצומה". בהקשר אחר שלל ויזנטל את השמועות באשר למעבר אפשרי של גיא פינס לחברת הלווין: "מעולם לא דיברנו ולא הצענו לו כלום"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"יש מי שמכניס מלא עדכונים ויש מי שעושה שימוש עסקי – כמוני. אני פונה לעיתונאים, אנשי תקשורת וברנז'ה. זאת דרך לפנייה ישירה שלא קיימת בצורה אחרת. המסרים שלי הם לא מה אני עושה בחיי הפרטיים אלא מה שקשור לתפקיד שלי ול-yes", אמר היום יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של חברת הלווין, בפאנל על רשתות חברתיות תחת הכותרת "עכשיו מצויץ" בפסטיבל ראש פינה. הפאנל עסק בנושא: כיצד חברות וארגונים יכולים לעשות שימוש במדיום המתחזק והולך של רשתות חברתיות.

הפאנל נפתח בגילוי של ויזנטל: "כשכתבתי על המחשבה להחליף את ערוץ הילדים היה לזה אפקט עצום ומשמעות כלכלית עצומה. זה היה חיסכון של 10 מיליון שקל. היה רעש ובלאגן בשוק שחסך לנו הרבה כסף. אני לא אפרט איך אבל זה חסך 10 מיליון שקל". בהמשך הפאנל התייחס ויזנטל גם לשמעות אודות מעבר תוכניתו של גיא פינס, שכידוע עומד להפרד מהוט, לשורותיו ואמר כי "מעולם לא דיברנו ולא הצענו כלום לגיא פינס".

ינון לנדרברג, מנכ"ל אי-דיאלוג'יק, שהשתתף אף הוא בפאנל, התמקד ביתרונות המדיה החדשה ואמר בהקשר זה כי "על הכרטיס ביקור שלי כתובים טוויטר, פייסבוק, לינקטאין, סקייפ ובלוג. כשאתה כותב משהו שישר מופיע אתה צריך לחשוב מהר. עם עיתון אתה מתכונן וחושב אלף פעם". לנדברג הוסיף כי "הלקוחות רוצים אנשים אמיתיים. כשרוצים להתלונן על השירות הגרוע של הכבלים רוצים שיענה אדם ולא מותג. מדברים על כל מיני סלבס שיש לו המון עוקבים והוא עוקב אחרי מעט. זה לא הקטע, הקטע הוא שיח ותגובות אחד לשני".
 
 

"אף אחד לא עושה מזה כסף זאת פיקציה"

לא סגר עם yes. פינס
 לא סגר עם yes. פינס 
 צילום: יח"צ 
 
מי שצינן את ההתלהבות היה המומחה לתקשורת ד"ר יובל דרור: "לאחרונה יש לי פחות זמן ולא לכולם יש זמן וחשק לעבוד בזה. ינון מצלם כל דבר וכותב על כל דבר, לא לכל אחד יש כוח לקרוא את כל זה. יש מי שבנוי לזה וזה לא מתאים לכולם. אני לא חושב שאפשר להתפרנס כאן מבלוג, אין בישראל מספיק אנשים. אפשר רק לגייס חברה שאולי תשלם לך. יש נסיונות מעניינים אבל מעט. המדיה החברתית היא עם סימן שאלה בסוף. מתוך מאה סטודנטים במכללה שלי ל-99 יש פייסבוק אבל רק ל-3 יש טוויטר. רוב הקהל כאן לא היה מה שינון עושה, זה לא מעניין כל אחד לדבר עם כולם. אם הייתי צריך לדבר עם כל הקוראים שלי לא היה לי זמן לכולם".

דרור הוסיף מאוחר יותר כי לדעתו לא הנוסחה לעשיית כסף ממדיה חברתית טרם פוצחה ואמר "אף אחד לא עושה מזה כסף זאת פיקציה".

עמדה דומה הציג גדי שמשון, מנכ"ל FC Blogs: "זה נשמע לי כמו המודל הישן של הפרסום שמפעילה את הקהל. כמו התחרות המגוחכת של גלובס אליפות המדיה החברתית. זאת ממש זנות. יש משפט שאומר אם אתה מוכר לחברים שלך אתה מוכר את החברים שלך. חברות לא רוצות שהטאלנטים ישבו בטוויטר כי הכל צריך להעשות דרך המנהלים הגדולים ומאוד מדויק ומרוכך".

שמשון אף דיבר על האכסניה בה הוא כותב בלוג, חברת אורנג', ואמר כי "אנחנו כהחלטה לא מתעסקים בפרטנר. אני יכול לכתוב נגד שר התקשורת אם אני רוצה. אין אצלנו בלוגים בנושא טכנולוגיה כי הוא יהיה במסלול התנגשות מול חברת האם ולכן ויתרנו על זה".
 

עוד מפסטיבל ראש פינה

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by