בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
רני רהב: העיתונות הכלכלית שוחטת בגרזן טייקונים. הם לא יוצאים מהבית בגלל הכותרות 
 
 ``האמת לא תמיד נעימה ללקוחות שלי אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה``. רהב    צילום: יח``צ    
תקשורת |
 
אופיר בר-זהר, Themarker

בכנס אילת לעיתונות התייחס רהב גם לקומוניקטים מבית מדרשו, העולים ללא סינון: "כבר לא אומרים דברים כאלה. אנחנו במשרד שלי מוציאים 100 ידיעות ביום ואין ידיעה שנכנסת בלי שבדקו"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"העיתונות הכלכלית שחטה בגרזן כל טייקון בישראל בשנה האחרונה ולא ריחמה על אף אחד". כך אמר היום היחצ"ן רני רהב בפאנל שעסק בעיתונות הכלכלית בכנס אילת לעיתונות.

בתשובה לשאלה של אורלי וילנאי, מנחת הפאנל, האם מדובר בעיתונים כלכליים או ב"עיתוני רני רהב" שמדפיסים הודעות רבות לעיתונות, אמר רהב: "כבר לא אומרים דברים כאלה. אנחנו במשרד שלי מוציאים 100 ידיעות ביום ואין ידיעה שנכנסת בלי שבדקו, בלי פרשנות וכו'. זאת קלישאה. לא תמצאי שום דבר כזה בעיתונות הכלכלית. האמת לא תמיד נעימה ללקוחות שלי אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה. העיתונות הכלכלית מקצועית. יש כל יום אנשים שלא יוצאים מהבית בגלל הכותרות שכותבים עליהם".

אורלי וילנאי אמרה כי "יש היום 12 בימות כלכליות מרכזיות. 150 עמודי כלכלה מודפסים מדי יום בעיתונות הכלכלית. למה העיתונות הכלכלית פורחת?".
 

"אני בוחר את הכותרת הכי בוטה והכי צהובה"

"אנשים מחפשים את הדבר הכי בסיסי - מה לעשות עם הכסף". שטרסלר
 "אנשים מחפשים את הדבר הכי בסיסי - מה לעשות עם הכסף". שטרסלר 
 צילום: צילומסך חדשות 2 
 
עיתונאי הארץ נחמיה שטרסלר אמר: "זה נכון, העיתונות הכלכלית משגשגת והתחרות היא אדירה כשלכל עיתון יש עיתון כלכלי". שטרסלר הסביר כי "אנשים מחפשים את הדבר הכי בסיסי - מה לעשות עם הכסף, איך להגיע לפנסיה ולא להתמוטט. הציבור דורש אינפורמציה אמיתית נכונה ומדויקת מה לעשות עם הכסף והוא בא לעיתון". על המימד הרכילותי אמר שטרסלר כי "העיתונות נהפכת ליותר בומבסטית. גם אני כשאני שם כותרת אני בוחר את הכותרת הכי בוטה והכי צהובה. אני רוצה גם לשמור על האמת וגם למכור את הידיעה וזאת המציאות שלנו".

כתב חדשות ערוץ 2 מנחם הורוביץ אמר כי "אנשים משקיעים כסף ואין להם מושג מה יקרה לו. היום כל אחד שפותח העיתון יכול להבין מה כתוב שם בניגוד ללפני עשר שנים, אז מעט אנשים הבינו".

נועם יורן מאוניברסיטת בן גוריון אמר בפאנל כי "המידע שמעבירים לנו מאוד חשוב אבל לא זה מה שגרם לפריחה של העיתונות הכלכלית. ההחלטות שאני לוקח מעטות מאוד, בסופו של דבר. העיתונות הכלכלית פורחת כי הפכנו לתרבות צריכה שבה הצריכה השתלטה על הרבה תחומים בחיים. אם מגדירים זמן כלכלי כזמן שאנחנו או עובדים בו או צורכים בו - זה בעצם כל הזמן שלנו. זה מה שהביא לפריחה בעיתונות כלכלית. תרבות שלנו שמאוד מכוונת לכסף. תוך כמה שנים העשירים נהיו מאוד קרובים. אנחנו יודעים איפה הם גרים, מה הם עושים, זה סימפטום".
 
 

"העשירים לא גנבו. מה זה אשמתם שהם עשירים?"

"לפני עשר שנים רק מעט אנשים קראו כסף". הורביץ
 "לפני עשר שנים רק מעט אנשים קראו כסף". הורביץ 
 צילום: אביב חופי 
 
וילנאי ציינה כי ידיעות רכילויות רבות מקבלות נפח גדול בעיתונות הכלכלית. רהב אמר כי "איש הייטק שחברתו נמכרה במאות מיליונים זה דוגמה למדינה שלמה להיות כמוהו". וילנאי שאלה את רהב מדוע הוא נזעק כאשר דנים באנשים עשירים והוא ענה: "כי אתם תמיד מנסים למצוא מה לא בסדר. העשירים לא גנבו. מה זה אשמתם שהם עשירים?".

יורן אמר כי "יש פה סגידה לעשירים וזה עצוב. זה חלק חשוב מהפריחה של העיתונות הכלכלית". רהב ענה לו כי "אם בר רפאלי תקנה ב.מ.וו זה יעזור למכור המון מכוניות. אנשים אוהבים לחקות וזה טבעי".

מנכל מכון היצוא, אבי חפץ, אמר כי "לנו לא קל להכניס חומרים. לפעמים מסתבר שהקטע הרכילותי זה מה שיביא לאיזכור. המו"לים לא רוצים להשקיע כסף בתחקירים". רהב ענה לו: "אם אני מו"ל, אני תובע אותך עכשיו, כמו שיו"ר הכנסת עשה בפתטיות מול ערוץ 2".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by