בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
סמירה: שחקן שלישי יצטרף לטלוויזיה המסחרית. מנכ"ל רשת: אנו מפרפרים בין חיים למוות 
 
 ``עלות שנתית של 400 מיליון שקל מאפשרת לתחזק ערוץ ראוי וסביר``. סמירה    צילום: יח``צ    
תעשייה |
 
צבי זרחיה, Themarker

הפעלתה של הרפורמה בטלוויזיה המסחרית בשנת 2012 תגרום לפעילותם של 3 ערוצים מסחריים : ערוץ 2 , ערוץ 10 ושחקן נוסף בשוק - כך אמר הבוקר מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השנייה. HOT ו-yes על הרפורמה העתידית: "זו עבודה חפיפניקית"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפעלתה של הרפורמה בטלוויזיה המסחרית בשנת 2012 תגרום לפעילותם של 3 ערוצים מסחריים : ערוץ 2 , ערוץ 10 ושחקן נוסף בשוק - כך אמר הבוקר מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השנייה בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שדנה ברפורמה בטלוויזיה המסחרית.

הוועדה דנה בהצעת החוק הממשלתית למעבר מזכיונות לרשיונות לטלוויזיה המסחרית, הפעלת חבילה צרה בכבלים ובלויין בסכום נמוך ומתן אפשרות לפרסומת בכבלים ובלוויין.

לדברי סמירה, כיום מסתכמות הכנסותיה של הטלוויזיה המסחרית ב-1.2 מיליארד שקל שנה. לדבריו, כיום עלות שנתית של 400 מיליון שקל מאפשרת לתחזק ערוץ ראוי וסביר. סמירה ממליץ לא להתחיל ברפורמה לפני 2012.

"אם ערוץ 10 מפרפר בין חיים למוות אז אנו באותו מצב - אנו מפרפרים בין חיים למוות. אנו צריכים עזרה עכשיו. איננו עומדים בעול זה ולא בהתחייבויות" - כך אמר בדיון מנכ"ל רשת אבי צבי.

צבי הוסיף כי "אם ברפורמה מדברים על הכנסת מתחרים נוספים, חבל שהאמבולנס יבוא. פרסום בכבלים ובלוויין פירושו גזר דין מוות לרשת ולערוץ 10 וגם פגיעה בעיתונות. צריך לעצור את הדבר הזה".
 

אבי ניר: לא נצליח לעשות שוק תקשורת בישראל

"לא בטוח שזה הזמן לעשות המהלך המסוכן הזה". ניר
 "לא בטוח שזה הזמן לעשות המהלך המסוכן הזה". ניר 
 צילום: אביב חופי 
 
מנכ"ל קשת אבי ניר אמר כי "הדיונים ברגולציה נמשכים הרבה זמן בעוד שאנו נמצאים במצב קשה. לא נצליח לעשות שוק תקשורת בישראל. צריך לטפל תחילה בבעיות החמורות כמו השידור המסחרי, הציבורי. צריך לפתור אותם מהר ולהציב לוחות זמנים ולא בהכרח לפתור את כל הבעיות. כי בכך יש סיכונים גדולים שמערבבים מסחרי עם הרב ערוצי. לא בטוח שזה הזמן לעשות המהלך המסוכן הזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), הודיע כי יהיה מוכן לשקול גמישות במועד המעבר מזכיונות לרשיונות כך שיחל בבתחילת 2011 ולא בתחילת 2012 כפי שהוצע על ידי הממשלה.

אקוניס הוסיף כי "במהלך הדיונים נסדיר את שוק הטלוויזיה כדי שבסופו של דבר הצופים בבית יקבלו גם הם טלוויזיה טובה יותר, יצירתית יותר ופונה לציבורים רחבים יותר. כבר היום בישראל יש טלוויזיה טובה יותר, יצירתית יותר ופונה לציבורים רחבים יותר". אקוניס הודיע שהוועדה תקיים דיון יסודי שבו כל הצדדים יוכל להציג את עמדותיהם ולא תהיה חקיקת בזק בעניין. ההארכה היא שהוועדה תסיים דיוניה בהצעת החוק במהלך דצמבר 2009.

ערן פולק, נציג אגף התקציבים באוצר, הציג את עיקרי הרפורמה ואמר כי הכנסות גופי השידור בשנת 2008 הגיעו לכ-5.5 מיליארד שקל. לדבריו, yes ו-HOT מהוות כשני שליש מסך ההכנסות של השידורים.

ההכנסות מתפלגות באופן הבא: רשות השידור - 750 מיליון שקל, מהפ 350 מיליון שקל בטלוויזיה, ערוץ 2 - 700 מיליון שקל, ערוץ 10 – הכנסות של 400 מיליון שקל. HOT - הכנסות של 2.058 מיליארד שקלים, ו"יס"- 1.415 מיליארד שקלים.

יהודה סבן רפרנט תקשורת באגף התקציבים אמר כי בממוצע אדם בישראל צופה ביממה יותר מ-3.5 שעות בטלוויזיה - 225 דקות צפייה ביום. אצל ילדים מספר שעות הצפיה ביום גבוה יותר.

המחיר שמשלם צרכן בישראל על חבילת הבסיס היא גבוהה יותר מאשר במדינות אחרות. הוצאות משקי הבית בישראל היא 140 שקל בחודש לטלוויזיה הרב ערוצית. עם ירידת ההכנסה, עולה שיעור ההוצאה על מנוי לשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית. ההוצאה בחמישון התחתון היא 1.2% ביחס להכנסה נטו. ההוצאה בחמישון העליון היא 1% מההכנסה נטו למשק בית.

לדברי סבן, "יש לא מעט דברים שיש לשפר בשוק התקשורת בישראל לאור זאת שמדובר בשוק דינמי המשתנה כל הזמן. השיטה הנוכחית שקובעת תקופה מוגבלת שבה הזיכיון יכול לפעול פוגעת בוודאות של המשקיעים ובמידת ההשקעות שלהם. בטלוויזיה הרב ערוצית יש סבסוד צולב בין הערוצים".

עוד אמר כי האיסור על שידור פרסומת בישראל בלוויין ובכבלים חריג ביחס למקובל בעולם. ככל הידוע קיים איסור על פרסומת רק במלטה, קולומביה ואלבניה. ההשפעות הן המחירים גבוהים למנויי הטלוויזיה הרב ערוצית, פגיעה ביכולת כניסתם של גופי תוכן נוספים לענף ובמגוון התכנים הזמין לציבור, הגבלת שוק הפרסום ועליית מחירים בשוק וכן חיוב הצרכן לשלם עבור שירותים שהוא לא מעוניין לצרוך.
 
 

HOT ו-yes מתנגדות בחריפות לרפורמה: עבודה חפיפניקית

"אנו צריכים עזרה עכשיו". צבי
 "אנו צריכים עזרה עכשיו". צבי 
 צילום: יח"צ 
 
שתי חברות הטלוויזיה הרב ערוצית הביעו התנגדות חריפה לרפורמה המתכוננת בטלוויזיה הרב ערוצית. הרפורמה מציעה מצד אחד לאפשר פרסומות בכבלים ובלוויין ומנגד לחייב אותן לשווק חבילת ערוצים צרה וזולה יותר. "לא מדבשה ולא מעוקצה של הרפומה", הגיב יורם מוקדי מ-HOT לרעיון, "הרפורמה הזו נולדה בשליפה בחוק ההסדרים של השנה שעברה, כאשר רצו לקדם מעבר לרשיונות בטלוויזיה המסחרית אמרו נקדם גם פרסומות בכבלים ובלווין עם חבילה צרה. מאוחר יותר קמה וועדה בין משרדית בנושא ו-ועדת מרדכי אבל העבודה הכלכלית שעלייה היא התבססה הגיעה רק עכשיו. לכן אנחנו נשמע פה הרבה עלול עשוי ואולי לא נעשתה שום עבודה על התרת פרסום בכבלים ובלוויין. לא נעשתה שום עבודה על מה יקרה ל-HOT או ל-yes אם יכריחו לתת חבילה צרה.

"נורא קל לי לבוא לכאן בתור ל-HOT כי אנחנו עומדים בכל המחובויות הרגולטוריות ולצערי אני בא גם בתור חברה שחייבת לבנקים 3.5 מיליארד שקל והמתחרה חייב סכום דומה לבנקים ולבעלי המניות והחברות לא ממש מרווחיות. אני צריך לשרת חוב וקם מישהו שהחליט שחייבת להיות רפורמה. באשר למעבר מרישיונות לזיכיונות – אני בעד שיעזרו להם אבל תעזבו אותנו. אנחנו עשינו עבודה כלכלית משלנו שסותרת את הטענה שאם ניתן פרסום לכבלים וללוויין זה יצדיק את החבילה הצרה. לפי העבודה שלנו, אנחנו נביא 50 מיליון שקל הכנסות בשנה אם נתחיל פרסומות ונעשה עבודה נהדרת - זה הכל".

לדברי מוקדי, "אם מסתכלים על כל התעשייה, רואים שהיא בנויה על אדנים רעועים ועכשיו מכניסים את עדר הפילים הגדול הזה שימוטט את כולם. אם רוצים לעזור לזכיינים, תעזרו לזכיינים. במצב הדברים הזה הרפורמה היא עבודה חפיפניקית. אני רוצה להזכיר לבסוף שיש תעשייה שקוראים לה סלולר - מגלגלת יותר מכל התעשייה שלנו ביחד ואף אחד לא חושב להתערב ולקבוע מחיר. אנחנו לא רוצים לא מעוקצך ולא מדבשך של הרפורמה”. דברים דומים ונוקבים כנגד הרפורמה אמר מנכ"ל yes, רון אילון: "החקיקה הזו היא חפוזה ואני לא אחזור על התיאור של עמיתי מ-HOT. אפשר להניח שבעוד שנתיים ושלוש נקים ועדה נוספת להצלת הטלוויזיה הרב ערוצית עקב הרפורמה. הניסיון של חברת תבל ושל ערוץ 10 מראה כי כל עוד המדינה לא מרסקת אותך היא לא נחה ורק אחרי שנשנמת אפך האחרונה יוצאת ממך דנים סיוע.

"אנחנו מבקשים דבר אחד: הניחו לנו. תנו לנו לנהל את עסקינו בלי כל עזרה מהמדינה ולפי כללים שנקבעו כבר לפני 10 שנים. משרד האוצר הוא משרד של סוחרים שמציעים לנו עכשיו: הב לי רפורמה וקבל פרסום בכבלים ובלווין. אין אף משרד בעולם שמקדש פיקוח מחירים ברמת הכבל והקופסה במקום לקדם שוק תחרותי. מילה של כלכלה ובתשובה לטענות שנשמעו: על מנת ששוק יהיה לא תחרותי הוא צריך לייצר רווח עודף - אין בשוק שלנו עודף”.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by