בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
HOT לחצה - וכחלון עצר הקמפיין לערוצי החינם  
 
 לשכת הפרסום הממשלתי כבר נערכה, השר עצר. משה כחלון    צילום: אתר הליכוד    
פרסום ושיווק |
 
אמיתי זיו, Themarker

הרשות השנייה תיכננה להציג את רפורמת הערוצים בקמפיין טלוויזיוני. HOT חוששת מנטישת מנויים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החליטה לעכב מסע פרסום בעניין רפורמת הערוצים הפתוחים (DTT). ל-TheMarker נודע כי אחת הסיבות העיקריות לדחיית הקמפיין היא בקשה ברוח זו שהעבירה חברת הכבלים HOT לשר התקשורת, משה כחלון.

מסע הפרסום תוכנן לעלות לאוויר בסמוך להשקת שירות השידורים הדיגיטליים בתחילת אוגוסט האחרון. כתוצאה מבקשת השר, השהתה הרשות השנייה את מסע הפרסום, ולא ידוע על תאריך חדש להשקתו. לבד מהלחצים של HOT, החוששת מאיבוד מנויים לטלוויזיה החינמית, הבינו ברשות השנייה כי ייטב לדחות את הקמפיין מכיוון שמערך השידורים החדש סובל עדיין מבעיות, ולקוחות מדווחים על קשיי קליטה באזור המרכז, בעיקר באזורי בנייה צפופה בתל אביב. הרשות השנייה ממשיכה בימים אלה את פרישת התשתית ושיפור הכיסוי של שידורי הערוצים הפתוחים, ולצורך זה רכשה משדרונים (Gap Fillers) מתאימים.

מסע הפרסום נדחה לאחר שבלשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) כבר נערכו להכנתו בתקציב שמוערך ב-1.5 מיליון שקל. חצי מיליון שקל יועדו להפקת סרטון פרסום, ועוד כמיליון שקל לרכישת מדיה בעיתונות ובשלטי חוצות. יצוין כי הרשות השנייה יכולה לפרסם בערוצים המסחריים (2 ו-10) ללא תשלום, וכלי זה משפר את יכולתה לחשוף את השירות החדש לציבור הרחב.

בתגובה נמסר ממשרד התקשורת: "נושא הממירים הדיגיטליים נמצא באחריות הרשות השנייה. בישיבה שנערכה בלשכת שר התקשורת עידכנה הרשות בדבר כוונתה לדחות את השקת מסע הפרסום בנושא הרפורמה ולהשתמש בפעולות הסברה ודברור אחרות".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "מסע הפרסום נמצא באחריות מלאה של הרשות, וההחלטה להימנע מלהעלותו התקבלה בשל ההיענות הגבוהה מספיק בשלב זה, המוגדר כשידורי ניסיון". מ-HOT לא נמסרה תגובה לידיעה.

הרפורמה היא איום גדול על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, HOT ו-yes ולפניה נשמעו הערכות שונות לגבי שיעור הנטישה שהן יחוו, והמספרים נעו בין 3% ל-18%. על ממדי הנטישה בפועל של HOT ו-yes יהיה ניתן לדעת החל מפרסום דו"חות הרבעון השלישי של 2009 בשבועות הקרובים, שבהם ידווחו החברות על מספר הלקוחות שלהם.

עוד לפני הרפורמה, חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל מתקשות להגיע לרווחיות יציבה וזאת בשל נטל חוב חריג על מאזניהן. ל-HOT ו-yes חובות מצרפיים של כ-7 מיליארד שקל. את הרבעון השני של 2009 סיימה HOT עם הכנסות מתחום הטלוויזיה 547 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי מפעילות זו היה 13 מיליון שקל בלבד. yes סיימה את הרבעון עם הכנסות של 376 מיליון שקל ורווח תפעולי של 59 מיליון שקל. בחברות חוששים כי נטישת מנויים מסיווית לטובת הערוצים הפתוחים תאפס את רווחיהן.

חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כחלק ממאמציהן להילחם ברפורמת הערוצים הפתוחים, פנו בעבר לבג"ץ. דרישתן היתה לא לאפשר לצופי השידורים את השימוש בתפריט ניווט (EPG), אך התביעה נדחתה. אתמול נחשף כי HOT מציעה ללקוחותיה המאיימים לנטוש לטובת חבילת ערוצי החינם חבילת בסיס שמחירה נמוך ב-20% ממחירי המחירון.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by