בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
לא כתמ"ול שלשום 
 
 ניסיון נוסף לפיצוי על הירידה החדה במכירת אזורי פרסום. דוכן העיתונים, בתמונה דווקא לא הדיגיטלי    צילום: גטי    
תקשורת |
 
שרון לנגר

ה"טיים" שוקד בימים אלה על מהפכת הקריאה החדשה: "דוכן עיתונים דיגיטלי". האם הוא יצליח לעצור את הצניחה בהכנסות מפרסום ואת האמזון שאוכל את כל הרווחים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
המגזין האמריקאי "טיים" שוקד בימים אלה על קיבוץ מספר מגזינים אמריקאים שונים למיזם משותף אותו מכנה אימפריית העיתונות "דוכן עיתונים דיגיטלי". הרעיון: מעין חנות קונספט וירטואלית שתעביר את התוכן והכתבות של המגזין ישירות למכשירים ניידים כמו הספרים האלקטרונים שהופכים ליותר ויותר פופולרים.

על פי הפרסומים, יוזמת ומובילת המהלך היא קבוצת טיים וורנר, אשר שקדה בשנה האחרונה על המהפכה השקטה הזו וכבר השיגה מספר שיתופי פעולה, בין היתר עם מגזינים אמריקאים מובילים ביניהם "קונה נסט" ו"הירסט", צפויה להודיע על כך רשמית כבר בחודש הקרוב. השירות עצמו אגב, אמור להכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה, שכידוע לא רחוקה כל כך.

ומה עומד מאחורי המיזם? ככל הנראה ניסיון נוסף לפיצוי על הירידה החדה במכירת אזורי פרסום במגזינים בשנים האחרונות, בעיקר בשל זליגת הקוראים למקורות תוכן מקוונים כמו אמזון והשימוש ההולך וגובר במחשבי טאבלטס לשם קריאת ספרים, מגזינים ועיתונים כמו הקינדל של אמזון וההטאבלט העתידי של אפל.
 

האמזון אוכל את הרווחים

ואיך הסיפור הזה יפעל? על פי התכנון, משתמשי השירות יקבלו גיליון אלקטרוני שהוא מעין "דוכן עיתונים אלקטרוני", בו יוכלו הקוראים רכוש מנויים על בסיס חודשי, שנתי או אחר. היוזמה תאפשר לחברות ההוצאה לאור גם לגבות כסף ממשתמשים בעבור התוכן (דבר שגם לאחר עשור של עיתונות מקוונת עדיין לא עלה בידן).

כך או כך, המיזם החדש, אף כי נשמע מפתה ורווחי, לא הפתיע איש בתעשיית התקשורת: המשבר הכלכלי והירידה ההדרגתית אך החד כיוונית של ההכנסות מדפוס יורדות מדי שנה וכופות כידוע על ההוצאות לסגור (או להעמיד בספק) את עתידם של אחרים.

סיבה נוספת להחלטה על הקמת המיזם היתה אי שביעות הרצון ההולכת וגוברת של המו"לים הגדולים משיתופי הפעולה החיצוניים כמו אלו של קינדל של אמזון לדוגמא, במסגרתו הקוראים יכולים לקרוא כותרים רבים במכשיר, אך במחיר כלכלי גבוה ביותר שהרי מרבית הרווחים (על פי ההערכות מעל 70%) הולכים לאמזון עצמה. היוזמה, כך טוענים בכירים בעיתונות האמריקאית, תאפשר לחברות ההוצאה לאור לקבוע בעצמן את התנאים לקורא וכך להגדיל את הכוח שלהן לעומת יצרניות המכשירים.

על פי הפרסומים, בימים אלו מתרכזת טיים וורנר באיתור טכנולוגיה שתתאים למיזם. אלמנטים כמו ידידותיות (יכולת לדפדף באותה קלות כמו בעיתון), איכות ורזולוציה (תמונות מגזין) ווידאו, הם המרכזיים ביותר עבורה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by