בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
המכבסה 
 
 היא תהיה יפה, ואתה תשתוק. בר רפאלי    צילום: צילומסך מתוך ספורט אילוסטרייטד    
תקשורת |
 
דוד ורטהיים

הזמן לבקש סליחה עבר, אבל היי - תמיד אפשר למשוך עוד קצת ולשים תזכורת באאוטלוק ליום כיפור הבא. קבלו את המניפולציות (טוב, הטוויסטים), שהפכו (ויהפכו) גם השנה את התקשורת שלנו ליותר מהירה, והרבה יותר זולה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לך, תעשה את בר

 
בר רפאלי: תצטלם / מצולמת / הצטלמה לספורט אילוסטרייטד (ובעקבות כך גם לווג, סגנון, זמנים מודרניים, גלריה ומנטה), תבעה את סמסונג, השתתפה בקמפיין רשות המים, התראיינה לפרויקט סליחות או טיילה עם טדי שגיא באצטדיון טדי? כמה בעצם מרוויחה הבר הזו, ומה אומרת על זה השכנה לחוג הקריקט של ציפי (לוין)?

במילים אחרות: לתרבות, כלכלה, שוק ההון, צרכנות, ברנז'ה ולפעמים תתפלאו, אפילו לרכילות ולאופנה: בר רפאלי - האייטם היחיד שלא זקוק לזיוף. שיוף קל בניסוח הכותרת + תמונות (למה לעבוד קשה, יש את הספורט אילוסטרייטד) - וזה עובד. אם ממש נגמר לכם האוויר, והפלטפורמה (או לפחות דימויה) מחייבת רף מינימאלי של חשיבה ותחכום, ניתן אף להשתמש באולטרה-כלי: קריאה מודרכת בסגנון פוסט מודרניסטי, בו מפוענחים ראיונות שהתבצעו עם הדוגמנית בכלי תקשורת אחרים. אם ממש נגמרו הרעיונות, אפשר אפילו לעשות על זה אייטם. עם תמונה של הבר כמובן.
 

חבס על הזמן, קפוץ ל"מנהטן"

תחשוב כחול, תחשוב BLUE. אזהרה בכתב
 תחשוב כחול, תחשוב BLUE. אזהרה בכתב 
 צילום: אתר הפרויקט 
 
כתב נדל"ן/צרכנות/לייף סטייל? ראשית, עשה לך בניין. רצוי יוקרתי (טיפ: מגדלי yoo ונווה צדק אאוט, רוטשילד 1 ומתחם פרויקט BLUE הם הדבר הבא) בהליכי בנייה ראשוניים. לכשהוא יושלם ויאוכלס - תוכל גם אתה לקצור את הפירות. בעצם אולי, אם תנהג נכון, עוד לפני.

בשלב הראשון אמנם תאלץ לצטט קומינקטים המתארים את נפלאות החללים, הבריכות הפנימיות, העלויות הבדיוניות והשכנים המקסימים. שלב זה גם ידרוש ממך יחס אוהד וחמים ליחצ"ן הפרויקט/סוכן הנדל"ן/איש המכירות של הבניין, אך זכור ששיתוף הפעולה יתגמל אותך מיידית בחטיפים עיתונאיים דלי קלוריות (שרי אריסון רכשה פנטהאוז נוסף בנווה חלום מרכז הנבנה), או מרובי (פישר נצפה ביציע ה-VIP של לאונרד כהן לפני סעודה משותפת סמוך לביתו העתידי של הראשון בפרויקט חמים על המים שליד רוטשילד), שערכם האמיתי ימדד בטוקבקים יקרים ("למי יש 30 מיליון דולר לדירה, מושחתים אלה מהבנק". עליזה, חפציבה). תרתי משמע.

לעורך תספר שזה פילר מושלם. לעצמך פשוט תארגן חלומות נעימים יותר עם התעוררות לא פשוטה אל מול התלוש הקרוב.
 
 

שיר לי גיק

פאלטל? שלום, רצינו לברר אם גם לכם יש. אייפון
 פאלטל? שלום, רצינו לברר אם גם לכם יש. אייפון 
 צילום: כריכת Themarker week 
 
גם לעולמות תוכן המרוחקים מרחק אונה וחצי משמורות הבר, יש רפאלי משלהם. קוראים לו אייפון - הבאזז וורד האולטימטיבית לשוחרי אתרי וערוצי המחשבים, אבל לא רק (גם המוספים הכלכליים נהנים לדוש באתגר). סטיב ג'ובס חי, מת? האייפון יגיע לאורנג', לפלאפון, לפאלטל? שווה אייטם.

* דבר ערוץ המחשבים: זו לא בושה לערב בין ב(ש)ר וחלב. תמונה של רפאלי עם אייפון תכניס יותר מסכום חלקיה.
 

חוזה, לך מצא

מסתיים החוזה? יש לך אייטם. מורנו
 מסתיים החוזה? יש לך אייטם. מורנו 
 צילום: רפי דלויה 
 
כלל ידוע בנטל החיים הביצתיים (כמו גם באלו בכלל), שטיבו של תוקף חוזה, כל חוזה, לפוג. זאת בדיוק הסיבה שבכל רגע נתון שווה למצוא תוכנית טלווזיה עם מנחה (רצוי סקסי), ולטעון בתוקף שחוזהו לא יחודש. "מסתמן: שירה פליקס לא תשאר בערוץ 10", "בבדיקה: פרויקט מג'נון לעונה שניה", "יענק'לה לאן, לאן"? ועוד ועוד. הרווח: מלא וגולמי כאחד - אם אכן כך יקרה - הרי שמדובר בסקופ. אם לא - מי יזכור (וגם אם יצוץ אלמוני שיטען כך, תמיד ניתן יהיה לטעון כי "תוכניות הזכיינית השתנו"). למה להטיל מטבע במקום לקנות איתו בצל בשוק?

* הערה לעורך: תמהיל מדוד של סעיף זה עם פסקה/לינק לסעיף "סכסך, זה טוב לעור הפנים", יוכל להפתיע בתוצאותיו.
 

תסתכל לי בעיניים

"כולנו עם מיקי"? מצוין. רוזנטל
 "כולנו עם מיקי"? מצוין. רוזנטל  
 צילום: ערוץ 10 
 
בחר קהל יעד מוגדר. אין זה משנה מה גודלו כל עוד הוא צעקני ואינטראקטיבי. ועד מתיישבי השומרון או עמותת חובבי שיטת השקשוקה הן דוגמאות טובות. היצמד אליהם כמו זבוב לגופה, ולעס אותם עד זרא. עוד שני מנויים הצטרפו לעמותת "כולנו עם מיקי"? מצוין. עמותת מתיישבי השומרון נגד ynet? מדהים. כל שנותר לך הוא לאשר טוקבקים. אנו מצידנו מבטיחים לא לגלות שמספר היוניקים נמוך מהם.

* הערכת המערכת: אורן זריף על שלל נגזרותיו וקומוניקטיו, אינו נחשב כקהל ולא כיעד.
 

לך על חזון איקאה

הרכב לעצמך כותרת לחג: ירדת ב-TIM האחרון? ציין שעלית ב-400% בגלישה ממקומות עבודה בהם משרדים פינתיים רחבי ידיים בעלי אגרטלים סגולים עם לולב. אם אתה המתחרה, בשינוי קל - תוכל להרכיב כותרת הפוכה. רליטיוויזם, זה סוד הקסם.
 

כוון לכל הכיוונים

תן ציוץ, הכל לטובה. הטוויטר - ציר עוקף אמברגו החדש
 תן ציוץ, הכל לטובה. הטוויטר - ציר עוקף אמברגו החדש   
הקדימו אתכם עם אייטם חם אשר שנתיים קודם לכן העלתם בעצמכם (ע"ע חוזה, לך מצא) כהשערה נטולת בסיס? "כפי שפורסם לראשונה" הוא קו ההגנה הראשון והאחרון להתמודדות עם הבעיה. שלוש המילים הללו יסללו עבורכם את הדרך האלגנטית ביותר להודות בטעות, לא לקחת אחריות, ועוד להנות משאריות הקרדיט על חשבון המתחרה.

שימוש נכון בממתיק המושלם והמשלים הזה יוכל תוך מספר פעמים להעלות את מדורכם מדרגת לוזר נגרר להיותו המקבילה העיתונאית של גל גדות (רק פחות מהירה ויותר עצבנית).

לקולגות תספרו שבכלל גנבו מכם.
 

אמברגו? תן ציוץ

אתר בריגה פרסם על בואה? ספר את זה ליח"צן. מדונה
 אתר בריגה פרסם על בואה? ספר את זה ליח"צן. מדונה 
 צילום: רויטרס 
 
לכל הכתבים שוחרי הפרסום הראשון (שמקפידים למדוד אותו בשעון במקום בראשוניות), נכנס השנה לשימוש הכלי האולטימטיבי למלחמה בפשע המאורגן - זה של יחצ"ני האמנים, אבל לא רק. ובקיצור, התקבל קומוניקט להופעה של מדונה/לאונרד כהן/דפש מוד עם בקשת אמברגו של היח"צן (המיועד בדרך כלל עבור הפרינט)? למה לשבור את הראש על ויכוחים ושריפת קשרים כשאפשר פשוט לצייץ?

הפרסום בטוויטר מתכבס בקלות מול ספק המידע ("לא מדובר בפלטפורמה עיתונאית") ושימוש מושכל בו יוכל אולי לקזז את פרצופי השטנה של היחצ"ן עם עליית המניות בקרב הבלוגרים המוערכים בארץ. שימוש דומה אגב, ניתן לעשות גם בהעתקה מאתרים מחו"ל/"מקורות זרים"/סוכנויות הידיעות ("על פי אתר המעריצים של מדונה בקפריסין, הזמרת והמלכה תגיע לארץ בתחילת ספטמבר"). הללויה.

* נספח (לכתבי/עורכי) תרבות: כמה פעמים צריך לחזור על כך ששהשמעות ראשונות וסינגלים לוקחים מיוטיוב?
 

סכסך, זה טוב לעור הפנים

ידיעות פרסם מכתב נטוש של לוסי דובינצ'ק בעוד שזה הובטח למעריב? תאונת העבודה המצערת ביאסה קלות את עורך הדסק במשמרת הבלתי נגמרת? הוסף את צמד המילים הבלתי מסויג: "במעריב זועמים". אם יתמזל מזלך (לעיתים גם כדור תועה פוגע), תוכל אפילו לייצר את המציאות אותה בדית ברגע של ייצר מובן מאליו לייצר קונפליקט. הערה: שמור על מרחק ביטחון ממושאי הסיקור על מנת שהזעם לא יופנה חלילה כלפיך. זכור כי עמל רב שנים של יצירת אמון תלוי כאן על כף המאזניים.
 

שיעור במחזור

יותר משלושה סלבס ומחלקת השיווק תפרח. מיכל אמדורסקי
 יותר משלושה סלבס ומחלקת השיווק תפרח. מיכל אמדורסקי 
 צילום: לירז עמיר 
 
מחזר/שחזר/קבץ והנפק את עשרת השירים, הסרטים, הבתים והשקרים. מצעד טוב תמיד הולך. אם ימצא סלב שיסכים לחתום עליו, עוד יותר טוב. הכלל תקף בעיקר בסופי שבוע אולם גם ביום אפל וסגרירי עם אירוע שולי המחייב התייחסות, ניתן לעשות בו שימוש. לעצמכם (ולגולשים המאוכזבים), תוכלו לספר שזה פולו אפ. במקרים מיוחדים, כשיאספו יותר משלושה סלבס ומחלקת השיווק תרמוז שישנה אפשרות לשלב ב(מה שהפך ל)פרויקט פרסום ממוקד, אפשר יהיה לקרוא לזה ספיישל.

* שירת הבאנר: שימוש נכון בסעיף זה עם סעיף "תסתכל לי בעיניים", יוכל לייצר סינרגיה שתפתיע אפילו את מנהלי השיווק.
** נספפארצ'י: המוצלח בממחזרי השנה היה (כצפוי) אתר החדשות של המדינה.
*** הכתבה מנוסחת בלשון זכר אך המוזכרים בה וכן קורבנותיה הם נשים וגברים כאחד.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by