בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
מנכ"ל ONE: התנהלות מועצת הכבלים והלווין מדיפה ריח של שחיתות  
 
 ``המועצה רואה לנגד עיניה את טובת מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית``. חן    צילום: יח``צ    
תקשורת |
 
אופיר בר זוהר, Themarker

אודי מילנר טוען שהמועצה נכנעה ללחצי ערוץ הספורט והקלה את ההגבלות על שידור משחקים בערוצים בתשלום. ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין: "מדובר בטענות חסרות בסיס, המועלות על ידי גורם בעל אינטרס כלכלי"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שוק שידורי הספורט ממשיך לגעוש: מנכ"ל אתר one, אודי מילנר, טוען שהתנהלות מועצת הכבלים והלוויין "מדיפה ריח של שחיתות" ומעלה "חשש כבד למינהל לא תקין". זאת, בשל השימוע בעניין שידורי הספורט שהמועצה פירסמה החודש, שצפוי לשנות החלטה קודמת שלה בנוגע לשידור משחקים מרכזיים בערוצים בתשלום, ולטענת one להעניק הקלות לערוץ הספורט.

החלטת המועצה הקודמת קבעה שלא ניתן יהיה לשדר אירועי ספורט של ענפים פופולריים בשידור חי בערוץ ספורט 5 לייב, שהוא ערוץ בתשלום, אלא אם בשני הערוצים הפתוחים - ספורט 5 וספורט 5 פלוס - ישודרו באותה עת משחקים אטרקטיוויים יותר בשידור חי. החלת ההחלטה נדחתה בשלושה חודשים וכעת, לטענת מילנר, מאפשרת המועצה לערוצים בתשלום לשדר יותר משחקים מרכזיים מאשר הותר להם לפי השימוע הקודם.

לטענת מילנר, השימוע החדש שפירסמה המועצה באחרונה הוא "שימוע מחטף" שבו הוקלו התנאים. מילנר מנה משחקים ששודרו בניגוד להגבלה, בהם משחקים מליגת העל בכדורסל, מגביע המדינה וגביע הטוטו, משחקי NBA ומשחקים של ליגות מחו"ל שלפי השימוע החדש ניתן יהיה לשדרם בערוץ ספורט 5 לייב.
 

"חשד כבד למינהל לא תקין של גוף ציבורי"

"לאחר שניהלתם את השימוע הציבורי בשקיפות ובהגינות, קבעתם שמדיניותכם תשתנה ותיפסק לאלתר זליגת התכנים מערוצי הבסיס לערוצי התשלום של ערוץ הספורט", כתב מילנר במכתב שנשלח ערב החג למועצה, ושהגיע לידי TheMarker. "החל בנובמבר 2008 , מפעיל ערוץ הספורט מסכת לחצים שהובילה לכניעתכם כשבחרתם לדחות את יישום ההחלטה בשלושה חודשים, מה שמהווה לטעמנו סטירת לחי מצלצלת לציבור צרכני הספורט.

"פעולות המועצה ומסקנותיה מעלות חשד כבד למינהל לא תקין של גוף ציבורי. נראה שהחלטתכם לצאת בשימוע חדש מושפעת מבעלי אינטרסים. אנו מתכוונים לפנות למשרד מבקר המדינה ולכל הערכאות המשפטיות שיפתחו בחקירה. התנהלותכם מדיפה ריח רע של שחיתות וברור שעל פי שימוע המחטף טובת הציבור אינה המניע העיקרי מאחורי השימוע הנוכחי".

באתר one, המתחרה בערוץ הספורט בתחום האינטרנט ואף התמודד מולו והפסיד במכרז שקיימה HOT על הפעלת הערוץ, טוענים שהשימוע יביא לפגיעה באוהדי הספורט בישראל בשל זליגת תכנים לערוצים בתשלום. האתר אף פירסם כתבה בעניין תחת הכותרת "שיטת השקשוקה של המועצה".

החלטת הדחייה התקבלה בהתאם לבקשתם של שרת התרבות והספורט לימור לבנת ויו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס, לאחר שראשי איגודים טענו בדיון בוועדת הכלכלה שההגבלה על שידורי המשחקים תביא לפגיעה קשה בענפי הספורט השונים, משום שלא יימצא מי שירכוש את זכויות השידור. בערוץ הספורט טענו שההגבלה תביא לירידה בהיקף התכנים המשודרים. עם זאת, רוב חברי הוועדה תמכו בהחלטת המועצה, וכך גם נציגי ארגוני הצרכנות שנכחו בדיון.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות בסיס, המועלות על ידי גורם בעל אינטרס כלכלי, שאינו רואה לנגד עיניו את טובת הציבור, ואני דוחה אותן בשאט נפש. המועצה והעומד בראשה פועלים בצורה מקצועית וללא דופי, וכל החלטותיהם מלוות ומגובות בחוות דעת מקצועיות ומשפטיות של מינהלת הסדרת השידורים לציבור.

"לאחר קבלת ההחלטה מנובמבר 2008 פנו אל המועצה גורמים שונים שהציעו לבחון מודלים חלופיים, שייתכן ויש בהם כדי למקסם את טובת אוהדי הספורט. המועצה רואה לנגד עיניה את טובת מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית, ועל כן החליטה שעל אף שהתקבלה החלטה, ראוי לשוב ולבחון את העניין, במטרה למצוא את המודל המיטבי".מערוץ הספורט לא נמסרה תגובה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by