בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
אבי ניר רומז: הפורמט הבא - "האח הגדול" בגרסת שנות השלושים 
 
תעשייה |
 
עידו סולומון, Themarker

מצד שני, מנכ"ל קשת לא תולה תקוות גדולות מדי בהפקות ייעודיות לפלטפורמות חוץ טלוויזיוניות. אמר בכנס In-Novation 2009 כי "נעשו כל מיני ניסיונות לכתיבת תוכניות מיוחדות לאינטרנט או לסלולר - זה לא הצליח"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם אבי ניר רומז על הריאליטי הבא של קשת? אנשים שייכנסו לבית ויחיו כמו שחיו בשנות ה-30. מנכ"ל שידורי קשת מציג בכנס In-Novation 2009 את הפורמט הבריטי החדש, ורומז שבקרוב יופק גם בארץ. "ריאליטי כמו הישרדות החל בגלל חולשת הדרמה. היא מתבסס על דרמה, מצולם דוקומנטרי ובנוי על הכללים של הגיים-שואו. לא כל ריאליטי עובד. אם אין דרמה, זה לא זה", אומר ניר.

"עולם התקשורת משתנה בקצב של רכבת דוהרת. השאלה האם המסר, התוכן, עומד בקצב החדשנות? האם מצאנו את הדרך לשנות את המסר?", שאל אבי ניר. "אפשר לתמצת שלושה צרכים שממלאת התקשורת עבור הצרכנים: סיפור סיפורים, העברת מידע ותיקשור אחד עם השני. בעולם החיפוש, המידע והתיקשור עברנו מהפכה קיצונית במדיום ובמסרים. אנחנו מתקשרים אחד עם השני היום בשפה אחרת, בטוויטר בSMS. אין טעם להרחיב על השינויים בחיפוש המידע - כולם מכירים. השאלה האם בעולם שבו יש כל כך הרבה מסכים, אפשרויות, כשהמסר יכול להגיע לסלולרי לבלקברי ל-VOD האם אפשר לספר סיפורים כמו פעם?"

"הצורך לשמוע סיפור קיים מתחילת הימים. צורך מרכזי בתרבות והשאלה היא האם הסיפורים של היום שונים מפעם. נעשו כל מיני ניסיונות לכתיבת תוכניות מיוחדות לאינטרנט או לסלולר - זה לא הצליח.
 

"התחלת הריאליטי לא היתה קשורה למדיה החדשה"

"סיפור עם דמויות טובות ומעוררות רגש". שפרה מ"האח הגדול"
 "סיפור עם דמויות טובות ומעוררות רגש". שפרה מ"האח הגדול" 
 צילום: רפי דלויה 
 
האם בטלוויזיה הצליחו לפצח את הדרך החדשה לספר סיפור? הז'אנר שבישר את המדיה החדשה זה הריאליטי. התחלת הריאליטי לא היתה קשורה למדיה החדשה. הישרדות וז'אנרים דומים התחילו מחולשת הדרמה. לקראת שנות ה-90 צופים ראו פחות דרמות טלוויזיוניות כי הן הפכו משעממות וצפויות. הריאליטי נתן סיפור אחר שאף תסריטאי לא יכל לדמיין. סיפורים של האנשים מהרחוב. ריאליטי מבוסס על דרמה, מצולם כמו דוקומנטרי ומתנהל כמו משחק טלויזיה.

סוזן בויל למשל - הסיפור הוא סיפור סינדרלה של הדור החדש עם מעורבות של המדיה החדשה. זו החדשנות - לספר סיפור עם יסודות ותיקים עם דמויות טובות ומעוררות רגש והזדהות אבל שמאפשר להתחבר אליהם בדרכים חדשות. לא כל ריאליטי עובד טוב. אם הדמויות לא טובות הריאליטי לא יעבוד. בעולם הבינו שהסיפורים לא השתנו - יש סיפור שולי בסיפור. אנחנו מנסים לספר אותם בצורה טובה יותר אבל המבנה הדרמטי לא משתנה".

"איך המדיה החדשה והמסרים הישנים יחיו יחד? המדיה החדשה יכולה להכפיל, להגדיל ולמנף תכנים טובים. בימים אלה הושק רמיקס של הביטלס למשל, התוכן אותו תוכן שמופץ ונארז אחרת וזוכה להצלחה גדולה. החדשנות היא לא בדרך שבה מספרים סיפורים אלא בדרך למנף אותם. כשאתם מספרים סיפורים היזהרו מחידושים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by