בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
יורדים לאילת - ושכולם יקפצו 
 
 כל עיר והכוכבים שלה. הפיינליסטים של ``כוכב נולד 7``    צילום: יח``צ    
תעשייה |
 
שרון לנגר

מ"לא נפסיק לשיר" דרך "ווליום" ועד מסדרונות עיריית אילת: איך הפכה העיר הדרומית למארחת הרשמית של קשת, כיצד הפך הגמר הגדול למסיבת חתונה עם 6,000 מוזמנים בלבד, וכמה בסופו של ערב נשלם על זה כולנו? "כוכב נולד" - גילגולו של מותג

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גמר תוכנית הראליטי - כישרונות של "כוכב נולד" בעונתה השביעית, כבר איננה מספקת את הבאזז של העונה הראשונה, אך כל מי שמצוי בטבלאות הרייטינג, יודע שנתוני הצפייה בה מספקים למלכה האם של בטלוויזיה המסחרית בישראל - "קשת" את המתנה הגדולה מכולן - כרטיס לוטו צמוד נטול כל הימור.

אולם השנה הצטרף להחלטה משתנה נוסף והוא הלוקיישן. מרגע שהודיעה סלקום בעונה הקודמת על הפסקת מתן החסות לתוכנית, החלו שחקנים חדשים להתגודד סביב משרדי "קשת" בניסיון להגיע איתה להסכמה על אירוח הגמר, הנושא בחובו ערך מוסף בעל משקל סגולי הגבוה מכל קמפיין. המשוואה פשוטה: אנחנו ניתן את המקום, אתם (קשת) תיתנו את הספוט והחשיפה. וחשיפה כידוע, שווה הרבה מאד מזומנים, החל השכרת דוכנים למוכרי החנויות וכלה בתשלום מס של מוכר הארטיקים. וזאת עוד לפני המיצוב של האזור כ"אתר עליה לרגל של צעירים", חלומו של כל קמפיינר.
 

מורידים את הווליום

 התמורה ההולמת: סרטון בפריים טיים לקידום אילת, שינעל את הקמפיין שרץ כבר מספר שבועות הן בערוץ 2 והן בערוץ 24. עוד במסגרת שיתוף הפעולה: גם לאחר סיום העונה, תהנה העיר מעוד כ- 70 ספוטים באורך של כ-15 שניות שישודרו בערוץ 2 בחודשי אוקטובר ונובמבר 
כזכור, גמר "כוכב נולד" הראשון, אשר טרם ידע שהוא כזה, נערך ב-28 באוגוסט 2003 במסגרת "כפר המוזיקה" בחוף ניצנים בפני קהל של כ-7,000 איש. אז כאמור היתה זו "קוקה קולה" שנתנה את החסות לאירועים עוד לפני שהחליטה להמשיך ולצעוד עם המותג קדימה באופן עצמאי. כך היה גם בגמר העונה השנייה בשנת 2004. אולם בקיץ 2005, מי ששינתה את התוכניות היתה דווקא המציאות: "תכנית ההתנתקות" אילצה את הפקת הגמר להצפין למרכז ובדרך, גם לוותר על החסות של "קוקה קולה".

האירועים הובילו את "קשת" לחפש נותן חסות משמעותי ולחתום עם מותג "ווליום" של סלקום, על מתן מימון ל"גמר הגדול" השלישי. שני המותגים שהיו אז בשיא פריחתם הגישמו את הציפיות: הפעם מנה הקהל עשרות אלפי אנשים, ושנה לאחר מכן, (שוב) יחד עם סלקום, כבר עברו לפארק הירקון לא פחות מ-34 אלף איש (תחת הקונספט "ווליום תל אביב"). בשתי העונות הבאות, קיץ 2007 ו-2008, שוב ארז הגמר את הפקלאות ואת סלקום, ומיקם את עצמו בחוף הכינרת במה שנודע כ"ווליום כנרת" - שלושה ימים רצופים של הופעות שבשיאן - הגמר הגדול בפני קהל של כ-40 אלף איש. סיפור הצלחה, שכאמור לא החזיק מעמד.
 
 

שכולם יקפצו

עשתה חסד לעצמה, לקוקה קולה ולמותג ניצנים. נינט טייב בגמר הראשון
 עשתה חסד לעצמה, לקוקה קולה ולמותג ניצנים. נינט טייב בגמר הראשון 
 צילום: יח"צ 
 
זו השנה השנייה שעיריית אילת מחזרת אחר גמר "כוכב נולד". אולם רק צירוף הנסיבות והפסקת סלקום את הזרמת המזומנים, היא כאמור זו שהובילה את "קשת" להענות לחיזוריה. גם עיריית חיפה אגב, ניסתה את מזלה ודווקא הציעה להפקה כספי חסות בסכום כמעט כפול ממה שהציעה אילת, אולם לאחר משא ומתן ארוך בין עיריית אילת לבין הזכיינית והערוץ השני, הוסכם בין הצדדים כי גורמי התיירות ועיריית אילת ישתתפו בקצת יותר ממיליון שקלים מעלות ההפקה. סכום שעלה בקנה אחד עם האינטרסים הכלכליים של שלושת הגופים.

עוגת התקציבים התחלקה באופן הבא: 350 אלף ₪ הוציאה עיריית אילת לטובת האירוע מקופתה. 250 אלף ₪ השקיעה התאחדות בתי המלון בעיר, 250 אלף ₪ השקיע משרד התיירות במסגרת תקציב האירועים המשותפים על התאחדות בתי המלון בעיר, 250 אלף ₪ השקיעו האטרקציות ומרכזים מסחריים בעיר, וכ- 30 אלף ₪ השקיעה לשכת המסחר בעיר.

בתמורה לתקציב העצום ולהקצאת המקום הרוויחה העיר הדרומית את הפינאלה של הקיץ והרמה מלכותית לקראת עונת החגים המתקרבת: במהלך התכנית יוצג סרטון על העיר אשר יציג את הנופים, האטרקציות והשירותים התיירותיים שהיא מציעה. אלו ינעלו את הקמפיין שכבר רץ מספר שבועות במסגרת התשדירים המקדמים את הגמר, הן בערוץ 2 והן בערוץ 24. עוד במסגרת שיתוף הפעולה: גם לאחר סיום העונה, תהנה העיר אילת מעוד כ- 70 ספוטים באורך של כ- 15 שניות שישודרו בערוץ 2 בחודשי אוקטובר ונובמבר. רוצים חשיפה נוספת? הכתבה הזו, אחת מני עשרות שנכתבו בשבועות האחרונים על העיר המארחת. ושווי חשיפה תקשורתית במסגרת כתבה עיתונאית, יסביר כל יח"צן מתחיל, נמדד בריבית דה רבית. ולמי שבכל זאת מתעניין במספרים, שווי הקמפיין שעשתה העיר לעצמה מוערך בכחצי מיליון ש"ח.
 

הקהל: 80% פחות ממה שהציעו הגמרים הקודמים

 מרגע שהודיעה סלקום בעונה הקודמת על הפסקת מתן החסות לתוכנית, החלו שחקנים חדשים להתגודד סביב משרדי קשת בניסיון להגיע איתה להסכמה על אירוח הגמר, הנושא בחובו ערך מוסף בעל משקל סגולי הגבוה מכל קמפיין 
אז כולם מרוצים? זהו, שלא ממש. לאחר הסכמת עיריית אילת ו"קשת" על אירוח הראשונה את הגמר, התגלעו הבעיות הטכניות. הלוקיישן הנבחר הראשוני - הנמל - התברר כתפוס על ידי פסטיבל הג'אז, מה שאילץ את הזכיינית לסגור על חוף הדקל, המכיל מקום ל-6,000 איש בלבד. במילים אחרות: 80% פחות ממה שהציעו הגמרים הקודמים. אנשי המסחר בעיר שכבר ראו בעיני רוחם עשרות אלפי צעירים שבמשך שלושה ימים משקיעים בעיר ממיטב כספי הוריהם בלינה, בארוחות, באטראקציות ובתחבורה, התחוורו לגלות שמדובר בערב אחד ומספר אורחים די מצומצם בעיר. לא לזה פיללו המרכזים המסחריים בעיר כשלקחו חלק בנטילת החסות על האירוע.

גם המאני טיים: הצופים הנלהבים שתכננו להגיע לגמר, נותרו כשחצי תאוותם בידם. לא רק שמספר האנשים השנה הוגבל ביותר בהשוואה לעשרות האלפים שפקדו את הגמר בעונות קודמות, גם הדדרכים להשיג כרטיסים הפכו למצומצמות עד בלתי אפשריות: רכישת שני מוצרי 'הרבל אסנס', וכניסה להגרלה, או מענה על שאלות טריוויה באתר, ושוב - כניסה להגרלה. במילים פשוטות: מלבד ספסרות, אין כרטיסים למכירה.
 

חלומות דרומיים על פריים טיים

קמפיין בחצי מיליון ש"ח עם מלאי כרטיסי מוגבל. חוף הדקל באילת
 קמפיין בחצי מיליון ש"ח עם מלאי כרטיסי מוגבל. חוף הדקל באילת 
 צילום: יח"צ 
 
לכל המקופחים הצטרפו השנה לראשונה גם אלו שהצליחו לעבור את מעגל הנוקשות ולהבטיח את מקומם בגמר - באי האירוע ומשפחותיהם, שנותרו מאחור מתוסכלים. ראשית, הטיימיניג של הגמר - ערב פתיחת שנת הלימודים - הותיר הורים מותשים רבים המעדיפים את ילדיהם בבית, עוטפים מחברות, ולא רוכשים שוקו ב-200% ממחירו בתחנת האוטובוסים בדימונה. שנית, מדובר בהוצאה כבדה. אגד, שבמיוחד לקראת הגמר הגדול, תתגבר את מערך הנסיעות לאילת, גובה עבור כל כרטיס מתל אביב וחזרה 120 ש"ח. מי שמתפנק וידו משגת, יוכל לתפוס מטוס הלוך ושוב במשהו כמו 650 ש"ח. וגם לישון צריך איפשהו, לא? מיטת יחיד באכסניית הנוער, בחדר של ארבע מיטות תעלה 170 ש"ח.

ובאותו ענין, גם תושבי אילת, שבנו על גמר קל"ב ועל קירבה חסרת תקדים לפריים טיים, נעצבו לגלות כי תעודת התושב שלהם, שהיתה אמורה לסדר להם מסלול עוקף הגרלה לכרטיס, עזרה רק ל-1000 ברי מזל שנכנסו לתקרה שהוסכמה בין הגופים מראש על מספר המקומיים שיזכו להיכנס בשערי חוף הדקל המוגבל.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by