בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
TIM יולי: טוויטר בצמרת 
 
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

פייסבוק חוצה לראשונה את קו 50 האחוזים, מקו (בזכות כוכב נולד) עושה את העבודה, ו-nana10 חוזר לעצמו, ושוב עולה. אולם, על פי סקר TIM לחודש יולי - מנצח אמיתי יש רק אחד - הטוויטר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ בעיצומו, ולפחות על פי סקר TIM לחודש יולי, שבדק את הרגלי הגלישה באתרי האינטרנט הגדולים בישראל, נראה כי המגמה שנראתה בחודש שלפני - חגיגת האתרים הזרים - ממשיכה. על פי הסקר, הרשת החברתית פייסבוק חוצה לראשונה את קו 50% החשיפה (זאת לאחר שכבר בסקר הקודם ביצעה קפיצה מרשימה מ-41.7% במאי ל-45.1% בחודש יוני). גם יוטיוב - שבסקר הקודם הגיע לחשיפה של 50.4%, ממשיך בזינוק מעלה, ומגיע בסקר הנוכחי לחשיפה של 52% מהגולשים בישראל.

מי שעוד נהנה מחזרה לשגרה בסקר הנוכחי, זאת לאחר ירידה קלה בקודם, הוא אתר nana10 שחוזר להשקיף מצפון לקו 30% (32.4% בסקר הנוכחי) על שאר אתרי התוכן הישראליים. לפניו כרגיל נמצאים בצמרת האתרים הנצפים בארץ רק פורטל וואלה ששומר על מקומו בפסגה (עם 67.7%) ואחרי ynet עם 59.9%. שניהם כאמור ללא שינוי משמעותי מהסקר הקודם. יצויין כי בדיוק כמו בסקר החשיפה הראשון ועד היום, העומד בראש הטבלה בפער עצום עם 92% הוא בכלל גוגל, ששומר על מעמדו וחוסנו ללא עוררין.
 

יותר מעניין לקרוא מעריב?

ובשאר הטבלה? למקום השביעי בטבלה מגיע אתר "מקו" מבית קשת, אשר נהנה מפיק נוסף - הפעם בשל תוכנית הטלוויזיה הפופולארית "כוכב נולד". "מקו" עלה מ-22.6% בסקר הקודם ל-27.7% בנוכחי. יצויין כי גם בחודשי שידור "האח הגדול", זינק האתר משמעותית הודות לכניסת גולשים רבים בעקבות שידורי הטלוויזיה, אך מאז הספיק לרדת חזרה מחוץ לעשרת האתרים הנצפים, כאמור, עד הסקר הנוכחי.

בהמשך הטבלה ניצבים אתרי הלוחות "יד 2" (ללא שינוי עם 25.9%) ו"זאפ" (עם עליה קלה מ- 23.3% ל-24.9%), שנהנים מיציבות יחסית בחודשים האחרונים.

מי שלא יראו נחת מתוצאות הסקר הנוכחי הם מותגי קבוצת msn ואתר nrgמעריב שממשיכים את תהליך ההתדרדרות שלהם, אצל הראשון, הפעם דרומית לקו 20 האחוזים (19.6%). אתר msn, שלא ממש מצליח להתחזק אחרי הבעיות המנהליות והעסקיות שעבר, סבל כאמור גם בסקר החצי שנתי מירידה משמעותית, שככל הנראה אינה משנה כיוון. גם אצל nrg המצב לא הרבה יותר טוב ולמרות סימני אופטימיות שנרשמו בתוצאות החשיפה אליו, האתר מרחוב קרליבך רושם בסקר נוכחי ירידה נוספת מ-24.3% ל-22.1%.

ובזירה הכלכלית? מאבק הדינוזאורים "גלובס" ו"דה מרקר", ממשיך שלא לייצר מנצח ומפסידים. למרות הצמדות כמעט תמוהה בסקר הקודם על 16% ו-15.9% בהתאמה, בזה הנוכחי "דה מרקר" (15.9%) פותח שוב פער ממתחרו ("גלובס" - 14.8%) וזאת דווקא בשל ירידה מיזערית של השני ולא בשל הצטרפות גולשים חדשים.
 
 
 

הציוץ של יולי

זירה אחרת, בה דווקא כן ניתן למצוא מנצח בלעדי, היא זירת המודעות ושימוש בשרות הבלוגים הזעירים טוויטר (Twitter) . מהסקר הנוכחי עולה כי 54% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על השרות בן 140 התווים, בהשוואה ל-18% מהגולשים בחודש אפריל.

זאת ועוד, על פי הסקר כ-5% מהגולשים בישראל כבר נרשמו כמנויים בטוויטר. הנתון המעניין הוא שכ-40% מהמנויים הם מנויים חדשים שהתחברו לטוויטר בחודש האחרון.

כאשר בוחנים את המודעות לטוויטר בקרב גולשים על פי מין, רמת דתיות, השכלה וגיל, ניתן לציין כי קיימת מודעות גבוהה יותר לטוויטר בקרב גברים בהשוואה לנשים, חילוניים מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לדתיים ובעלי השכלה גבוהה מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לגולשים משכילים פחות. אין הבדל בין קבוצות גיל שונות במודעות לטוויטר.

סקר האינטרנט של TNS טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומיצג, של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי שנערך במהלך חודש יולי הקיף מדגם של 800 משתמשי אינטרנט (גילאי +13) מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by