בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
בחזרה לעתיד: רוברט מרדוק יגבה תשלום על גלישה באתרי החדשות שברשותו 
 
 ``ניצור תוכן ייחודי וטוב יותר מאתרים הניתנים בחינם``. מרדוק    צילום: יותם פרום    
תקשורת |
 
שלומית סאם-אקרמן

איל התקשורת והמיליארדר, רוברט מרדוק, החליט להחזיר לשולחן את מודל דמי המנוי עבור גלישה באתרי העיתונים שלו. הסיבה: ההאטה הכלכלית אשר הביאה לירידה חדה בהכנסות מפרסום וקרעה לגזרים את המודל העסקי המסורתי של העיתונות הבריטית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם המודל שכבר נראה שעבר זמנו עוד לפני שהחל, של תשלום עבור צפייה בתכנים חדשותיים באינטרנט, חוזר? לפחות על פי הצהרותיו של איל התקשורת המיליארדר, רוברט מרדוק, התשובה היא כן, ובגדול.

על פי הגארדיאן הבריטי, מרדוק, הבעלים של תאגיד התקשורת הענק ניוז-קורפ, החליט להפסיק להתעלם מהפסדי הענק שלו ולהפוך את העסק לרווחי יותר על ידי גביית דמי מנוי לאתרי האינטרנט החדשותיים שלו הכוללים בין היתר את ה"טיימס", ה"סאן" ו"ניוז אוף דה וורלד", וכל זאת, כך על פי הפרסומים, עד הקיץ הבא.

הסיבות שהביאו להחלטתו האחרונה של איש התקשורת החזק בעולם, היו שם עוד לפני, אך ללא ספק קיבלו תמרוץ מההאטה הכלכלית אשר הביאה לירידה חדה בהכנסות מפרסום וקרעה לגזרים את המודל העסקי המסורתי של העיתונות הבריטית.

הצהרתו של מרדוק כי "עידן העיתונות האינטרנטית בחינם נגמר", לא נשארה אף היא בלתי מבוססת. "עיתונות איכותית אינה זולה. המהפכה הדיגיטלית אמנם פתחה הרבה ערוצי הפצה חדשים וזולים, אך היא לא הפכה את התוכן לזמין לכל אחד. אנו מתכננים לגבות דמי כניסה לאתרי האינטרנט החדשותיים שלנו", אמר בהכרזתו על האסטרטגיה החדשה.
 

שפל של 3.4 מיליארד דולר

 עיתונות איכותית אינה זולה. המהפכה הדיגיטלית אמנם פתחה הרבה ערוצי הפצה חדשים וזולים, אך היא לא הפכה את התוכן לזמין לכל אחד. אני מאמין שאם אנחנו נצליח גם מדיות אחרות ילכו בעקבותינו 
קונצרן התקשורת של מורדוק מחזיק בנכסים החולשים על כל הגלובוס, החל מהקצה האוסטרלי ועד ל"וול סטריט ז'ורנל", אשר גובה תשלום כבר כיום עבור הגלישה בו. אולם גם האחרון, לא הצליח לפצות על הפסדי העתק של ילד הפלא האוסטרלי אשר ירד השנה לשפל חסר תקדים בדמות הפסד נקי של 3.4 מיליארד דולר (2 מיליארד לירות סטרלינג).

רק בבריטניה ירדו הכנסות העיתון של מרדוק מפרסומות ב-14% כתוצאה מהמיתון, כאשר מחלקת העיתונות המודפסת של ניוז קורפ הפסידה בכל רחבי הגלובוס בין 466ל-786 מיליון דולר.

סיבה נוספת למכה הקשה שספגה האימפריה של מרדוק הן העלויות של תהליך רה אורגניזציה שהחברה עברה והירידה בהכנסות של מחלקת המדיה האינטרקטיבית הכוללת את האתר "מיי ספייס".

הגישה החדשה-ישנה של מרדוק עומדת כידוע בניגוד להערכות הרווחות בתעשיית הפרסום העולמית שצרכני האינטרנט, שכבר התרגלו לצרוך תוכן חינמי, לא יעכלו את הדרישה החדשה, אולם על פי מרדוק מדובר בלא פחות מחזון שיוביל לתעשיית תוכן שלמה במודל "תשלום עבור צפייה" (pay-per-view ). "אני מאמין שאם אנחנו נצליח גם מדיות אחרות ילכו בעקבותינו", אמר בהזדמנות אחרת.
 
 

מסיפורי סלבס יש רווח גדול

"מספר הכניסות לאתר הן אסטרונומיות". סלבס ברשת
 "מספר הכניסות לאתר הן אסטרונומיות". סלבס ברשת 
 צילום: גטי 
 
ואיך מתכוון מרדוק לייצר את חזון אחרית הימים העסקי שלו? "חברת ניוז קורפ תיצור תוכן ייחודי וטוב יותר מאתרים הניתנים בחינם", הצהיר המליארדר. "מסיפורי סלבס יש רווח גדול וכאשר מתפרסם סקופ על סלבריטי, מספר הכניסות לאתר הן אסטרונומיות".

מרדוק אף מוכן לתופעות הלוואי של החלטתו הדרמטית, שעשויות לכלול רווחים נוספים בלתי מדידים בשלב זה. הכוונה היא בין היתר לרווחים מתביעות משפטיות נגד אתרים שיעתיקו את הסיפורים והתמונות שלו. "אנו נשמור על זכויות היוצרים בכל תוקף", אמר בלשון דיפלומטית על הנושא.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by