בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
TIM יוני: יש אינטרנט, יש חברים 
 
 סקר מעודד, לפחות בכל הקשור לרשתות חברתיות. TIM מחצית 2009   
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

האתרים הזרים חוגגים, ומותגי msn צונחים, הרשתות החברתיות שוצפות, והזכייניות דועכות. סקר TIM יוני, מסכם את המחצית הראשונה של 2009

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתרים הבינלאומיים פייסבוק ויוטיוב בפריחה, כך עולה מסקר TIM המסכם את החשיפה לאתרים הישראלים הגדולים במחצית הראשונה של 2009. כך גם על פי הסקר האחרון לחודש יוני, המראה כי החשיפה ליוטיוב עלתה (מ-47.7% ל-50.4%) והחשיפה לפייסבוק שעלתה מ-41.7% במאי ל-45.1% בחודש הקודם.

החשיפה לאתרים הזרים, שהתחזקה משמעותית במהלך השנה האחרונה מקבלת תוקף נוסף כאשר בוחנים את הקיפאון היחסי בצמרת האתרים הפופלריים אשר נותרו בשנה האחרונה כמעט ללא שינוי. וואלה! מסיים את חודש יוני עם תוצאה זהה לחודש הקודם (67.6% מול 67.5%), כך גם ynet שירד בפחות מאחוז ל-60.9%. (בסקר הקודם עמד האתר של קבוצת ידיעות אחרונות על 61.7%).

במקום השלישי מבין אתרי התוכן הישראלים שומר nana10 על מקומו עם 28.7% ומיד אחריו מגיעה שורת האתרים המוכרת, אף היא ללא שינויים משמעותיים מהסקר הקודם. דווקא nrgמעריב שסבל לא מעט חבטות ושינויים ביוני (עזיבת עורכי העיתון), הצליח להתרומם מהסטגנציה של השנה האחרונה ולעלות מ-22.7% ל-24.3%.
 

הזירה הכלכלית: נהנים מהמשבר הכלכלי ומהמלחמות

אתר שלא ממש מצליח להתחזק אחרי בעיות מנהליות ועסקיות שעבר הוא MSN ישראל. על פי הסקר החצי שנתי המותג כולו סובל מירידה משמעותית, זאת למרות עלייה שולית בסקר האחרון. גם בגזרת הספורט והכלכלה אין שינויים מרעישים: אתר ONE מוסיף לרדת ונעצר על 12% בסקר האחרון, כמעט כמו אתר ספורט 5 שסבל ירידה אף הוא מ-12.4% ל-11.2% בסקר הנוכחי.

בזירה הכלכלית, מאבק הדינוזאורים של "גלובס" ו"דה מרקר" ככל הנראה משתלם לשניהם, זאת עוד לפני שנכנסים למשתנה הגדול מכולם-המשבר הכלכלי-שהכניס אדרנלין וגולשים רבים למגרש שהיה עד כה חסום בפניהם. אתר TheMarker נהנה בחודש מאי מחשיפה שבועית ל-16% מאוכלוסיית הגולשים בישראל, כאשר "גלובס" נצמד אליו עם 15.9%.

סקר TIM החצי שנתי מגלה גם נתון מעודד, לפחות בכל הקשור לרשתות חברתיות. כיום כ-55% מהגולשים מצהירים שהם חברים בלפחות רשת חברתית אחת - עלייה של כ-5% בהשוואה לדצמבר 2008. עיקר העלייה, כ-10%, התרחשה בקרב גילאי 30-49. בקרב גילאי 50 ומעלה נרשמה צמיחה של כ-6% ובקרב גילאי 18-29 חל גידול של 5%.
 
 

יותר מבוגרים, יותר וידאו

הסקר החדש מצביע גם על שינויים נוספים בהרגלי הגלישה של הישראלים: שיעור הגולשים הצופים בווידאו באינטרנט עלה מ-72.8% ל-79.5%. זאת בעוד באשר הפעולות הנפוצות, כמו חיפוש מידע (במקום הראשון), קריאת חדשות (במקום השני), הורדת תוכנות או קבצים, משחקים או צ'יטוט במסרים מידיים כמעט שלא חל שינוי.

בנוסף, אם למישהו היה נדמה שלאינטרנט הישראלי כבר לא נותרו משקי בית להתרחב אליהם, הגיע סקר TIM החצי שנתי והוכיח שתמיד יש לאן להתרחב: שיעור חדירת האינטרנט בישראל עלתה בשנה האחרונה מ-73% ממשקי הבית בקרב האוכלוסייה היהודית ל-77% - עלייה של כ-5%.
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by