בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
יוני 2009: יותר וידאו, יותר מבוגרים  
 
 למרות העלייה במכשירים חכמים, יותר גולשים מעדיפים את הבית. TIM מחצית 2009    צילום: גטי    
פרסום ושיווק |
 
אורי ברקוביץ`, Themarker

אם למישהו היה נדמה שהישראלי ברשת תקוע, הגיע סקר TIM החצי שנתי ליוני 2009 והוכיח שעוד לא נאמרה המילה האחרונה: הוידאו האינטרנטי צובר תאוצה, ועל הגלישה דרך הסלולר, הישראלים מעדיפים בינתיים בעיקר לדבר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם למישהו היה נדמה שלאינטרנט הישראלי כבר לא נותרו משקי בית להתרחב אליהם, הגיע סקר TIM החצי שנתי ליוני 2009 והוכיח: האינטרנט הישראלי לא אמר את המילה האחרונה. שיעור חדירת האינטרנט בישראל עלתה בשנה האחרונה מ-73% ממשקי הבית בקרב האוכלוסייה היהודית ל-77% - עלייה של כ-5%. על פי הסקר, עומד עתה מספר הגולשים בישראל, כולל האוכלוסיה הערבית, על כ-4.27 מיליון בהשוואה לכ-4.01 מיליון ביוני 2008. עוד בדק הסקר את מספר שעות הגלישה הממוצעת של הישראלים והוא עומד כעת על כ-3 שעות וחצי לגולש.

לעלייה בשיעור החדירה תרמו ככל הנראה גם הגולשים המבוגרים. בעוד שיעור הגולשים הצעירים בני 17-13 הגיע לרוויה משכבר ועמד על למעלה מ-90%, שיעור הגולשים המבוגרים המשיך לצמוח. בשנה שחלפה עלה שיעור הגולשים מבין בני 50 ומעלה מ-52% ל-56%. השינוי היחיד עליו מצביע הסקר הנוגע לבני הנוער הוא שיעור הגולשים מבית הספר שעלה מ-49% ל-54%.
 

גאדג'טים? לראותם בלבד

הסקר החדש מצביע על שינויים נוספים בהרגלי הגלישה של הישראלים. שיעור הגולשים הצופים בווידאו באינטרנט עלה מ-72.8% ל-79.5%. זאת בעוד באשר הפעולות הנפוצות, כמו חיפוש מידע (במקום הראשון), קריאת חדשות (במקום השני), הורדת תוכנות או קבצים, משחקים או צ'יטוט במסרים מידיים כמעט שלא חל שינוי.

לאור המשבר הכלכלי שפרץ חודשים ספורים לאחר הסקר הקודם, מעניין לגלות ששיעור הגולשים המבצעים פעולות פיננסיות באינטרנט נותר כשהיה - כ-64%, הן בסקר שבוצע לפני שנה והן בסקר שנערך לפני חצי שנה, בדצמבר 2008. שיעור הגולשים הקונים באינטרנט דווקא עלה, מ-55.7% ביוני 2008 ל-56.8% ביוני 2009.

כמו בשנה שעברה, בדק הסקר גם מאילו התקנים גולשים הישראלים. בשיעור הגולשים ממחשב נייד חלה עלייה - מ-29% ל-33%. במפתיע, למרות העלייה המתמדת במכשירים שמאפשרים גלישה סלולרית והעלייה בפופולריות של מכשירים חכמים, שיעור הגולשים המדווחים כי הם גולשים מהסלולר עלה מ-12% ל-13% בלבד.

סקר האינטרנט של TNS טלסקר נערך באופן מקוון ומשתתפים בו 1,205 גולשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילאי 13 ומעלה. סקר TIM נערך מאז שנת 2000, והסקר הנוכחי הוא ה-41 במספר.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by