בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
סיכום רייטינג מחצית 2009: קשת קשת תרדוף 
 
 במקום השלישי עם ממוצע של 25.7%, אך אינה מוגדרת ריאליטי. ``כוכב נולד``     צילום: אילוסטרציה, רועי ברקוביץ`    
תעשייה |
 
אופיר בר-זהר, Themarker

לעם ישראל נמאס מריאליטי: מתוך עשרות התוכניות בז'אנר, רק "האח הגדול VIP" ו"המרוץ למיליון" התברגו בין עשר התוכניות הנצפות • המשדר הנצפה ביותר - גמר ליגת האלופות • "ארץ נהדרת" - התוכנית הנצפית ביותר • והזכייניות? כמו בחיים - העשירים (קשת) נהיו יותר עשירים, העניים נחלשו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זכיינית ערוץ 2 קשת ממשיכה להוביל את טבלת הרייטינג גם ב-2009. במחצית הראשונה של השנה הגיעה הזכיינית לרייטינג ממוצע של 19.4% - בדומה לנתוני 2008, אז זכתה הזכיינית ל-19.3% רייטינג. הנתונים מתייחסים לשעות הפריים טיים (21:00-23:00) לפי שיעור הצפייה בכלל האוכלוסייה.

הזכיינית רשת התחזקה והרייטינג הממוצע שלה טיפס ל-15.7%, לעומת 14.7% בתקופה המקבילה ב-2008.

 
 
הרייטינג של ערוץ 10 ירד באופן משמעותי. הערוץ זכה ל-8.3% רייטינג במחצית הראשונה של 2009, לעומת 11.2% בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידת רייטינג ראשונה של הערוץ מזה חמש שנים.

הירידה היא לעומת המחצית הראשונה של 2008, שבה שודרה תוכנית הריאליטי "הישרדות", ונחשבה מחצית מוצלחת במיוחד מבחינת הערוץ. עם זאת, נתוני המחצית הראשונה של 2009 עדיין גבוהים מאלה של 2007 (7.5%).

בתחום החדשות ממשיך ערוץ 2 לשמור על הנתונים הגבוהים ביותר. ממוצע הרייטינג במהדורה המרכזית של ערוץ 2 במחצית הראשונה של 2009 היה 18.5%, לעומת 10.1% בחדשות ערוץ 10 ו-6.6% למהדורת מבט.
 
 

226 דקות ביום מול הטלוויזיה

226 דקות ביום, או כ-3.5 שעות, זהו פרק הזמן הממוצע שבו הישראלים בילו מול מסך הטלוויזיה במחצית הראשונה של 2009. נתון זה משקף עלייה של שבע דקות בזמן הצפייה ביום, לעומת התקופה המקבילה ב-2008.

העלייה בזמן הצפייה נרשמה רק בשעות שאינן פריים טיים (פריים טיים: 20:00-23:00), אלא במהלך היום. זמן הצפייה בפריים טיים נותר כשהיה בשנה שעברה - 61 דקות יומיות.

שעות הצפייה בטלוויזיה בישראל נמצאות במגמה מתמשכת של עלייה, לאחר שב-2007 נרשם ממוצע של 211 דקות יומיות ואילו ב-2002 נרשם זמן צפייה ממוצע של 183 דקות ביום בלבד.

העובדה כי נשים צופות בטלוויזיה יותר מאשר גברים אינה חדשה. ב-2009 התחזקה מגמה זו, ושיעורן של הנשים מכלל הצופים במשך כל שעות היממה היה 55.8% - לעומת 54.6% ב-2008. מגמה דומה נראית גם בשעות הפריים טיים, שבהן עלה שיעור הצפייה של הנשים מ-53.4% מכלל הצופים במחצית הראשונה של 2008 ל-54.4% ב-2009.
 

סוף הריאליטי?

בתחתית העשירייה הפותחת. "שבוע סוף"
 בתחתית העשירייה הפותחת. "שבוע סוף" 
 צילום: אתר רשת 
 
האם הישראלים התעייפו מתוכניות הריאליטי? שתי סדרות ריאליטי בלבד התברגו לרשימת 10 התוכניות המובילות במחצית הראשונה של 2009 - "האח הגדול VIP" במקום השני עם רייטינג ממוצע של 27.8%, ו"המרוץ למיליון" במקום הרביעי עם רייטינג של 21.5%. במקום השלישי נמצאת "כוכב נולד" עם ממוצע של 25.7%, אך התוכנית אינה מוגדרת ריאליטי, אלא תוכנית כישרונות.

במקום הראשון ברשימת התוכניות המובילות מדורגת תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", עם רייטינג של 29.6%. זכיינית ערוץ 2 קשת חולשת על שבע תוכניות מתוך עשר המובילות. ל"ארץ נהדרת", "כוכב נולד" ו"האח הגדול" מצטרפות גם "מסודרים", "מונית הכסף", "עובדה" ו"פולישוק".

לרשת יש שתי נציגויות בעשירייה המובילה - "המרוץ למיליון" ו"שבוע סוף". מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 מדורגת במקום השמיני עם רייטינג ממוצע של 18.5%. ערוץ 10 לא הצליח להכניס אף נציגה לטבלת 10 התוכניות המובילות.
 

המשדרים הנצפים: ספורט ותעודה

ברשימת המשדרים הנצפים ביותר בלטו במחצית הראשונה של 2009 משחקי כדורגל וסרטים תיעודיים. הרשימה כוללת משדרים בודדים שאינם חלק מסדרה, שזכו לנתוני הרייטינג הגבוהים ביותר השנה. במקום הראשון מדורג גמר גביע ליגת האלופות בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד, שהשיג בעבור רשת רייטינג של 29.9%. במקום השני התברג מדגם הבחירות של חדשות ערוץ 2, שזכה לרייטינג של 28.2%.

רשת שידרה ששה משדרים מתוך רשימת המשדרים הבודדים שזכו לרייטינג הגבוה ביותר במחצית הראשונה של 2009, ובהם גם משחק הכדורגל בין נבחרות יוון לישראל ומשחק הגומלין, משחק הכדורגל בין צ'לסי לברצלונה, הסרט התיעודי שעסק בפרידתם של ריטה ורמי קליינשטיין, ומשדר "צחוק מעבודה" למען ילדי וראייטי.

ערוץ 10 הצליח להכניס שני סרטי תעודה לעשירייה הראשונה - במקום החמישי הסרט התיעודי על גואל רצון עם רייטינג של 22.5%, ובמקום התשיעי הסרט התיעודי על עזיבתו של חיים רביבו את ישראל עם רייטינג של 19.1%.
 

נתניהו ניצח את אובמה

12% מהאמריקאים לעומת 42% מהישראלים שצפו בנתניהו. השבעת אובמה
 12% מהאמריקאים לעומת 42% מהישראלים שצפו בנתניהו. השבעת אובמה 
 צילום: רויטרס 
 
"בישראל אנחנו עדיין רחוקים מהממוצע האמריקאי של צפייה ביום, שהוא 277 דקות, וקרובים יותר לבריטניה, שבה הצפייה הממוצעת מסתכמת ב-225 דקות ביום. ישראל במקום טוב באמצע" - כך אומרת ד"ר יפעת בן חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למדרוג. לדבריה, "ברמה הבסיסית יש לנו מגמה יציבה של עלייה בזמן הצפייה הממוצע לאדם בטלוויזיה, בדומה למגמה הגלובלית".

בן חי-שגב מוסיפה כי "שיעורי הצפייה בערוצי הברודקאסט (1, 2, ו-10) חסרי תקדים בהשוואה לעולם הרחב. בישראל זו ממש פעילות לאומית".

לדבריה, "אפשר היה לראות את ההבדלים בנאום בר אילן של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שצבר צפייה מצרפית (בחישוב ערוצים 1, 2 ו-10, ששידרו את הנאום) של 42% במשקי בית באוכלוסייה היהודית. זה נתון חסר תקדים. לשם השוואה, בנאום ההשבעה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפו 38 מיליון אמריקאים - זה נחשב למספר שיא, יותר מכמות האמריקאים שצפו באולימפיאדת בייג'ין, אבל זה רק 12%-13% מהאוכלוסייה בארה"ב".

להערכתה, העובדה שנכללו מעט תוכניות ריאליטי בין הסדרות המובילות במחצית הראשונה של 2009 היא "תחילתה של מגמה של דחיקת הריאליטי לטובת ז'אנרים אחרים, מסורתיים יותר, כנראה הדרמה. יש הרבה יותר תעודה ותחקיר ופחות ריאליטי, וגם הדרמה חוזרת לטבלאות. מדובר במגמה עולמית, רואים אותה גם בארה"ב, בבריטניה ובהולנד".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה ערוץ 10 שם לו למטרה להחזיר חובות רגולטוריים. השנה יוחזרו חובות בסך 30 מיליון שקל. לצערנו, אנו משלמים על כך בנתוני צפייה".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by