בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
קאן מציג: הקמפיינים הטובים ביותר בעולם  
 
 החליטו להפוך את המיתון ואת הפיטורים להזדמנות תדמיתית. קמפיין ``The Best Job in the World``    צילום: CumminsNitro Brisbane האוסטרלית    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים, איילה צורף, Themarker

מודעות דרושים אטרקטיוויות, קמפיין סוציומטי בפייסבוק ורקדנים ברכבת התחתית - הפסלונים החשובים בפסטיבל קאן חולקו, והקמפיינים הוויראליים זכו בהכרה. גם בישראל כבר תפסו טרמפ על הפסטיבל והקימו את הסניף הוירטואלי העברי הראשון של החגיגה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קשה לברוח מזה כאן בפסטיבל. הטכנולוגיה כאן, והיא קאן בגדול. זה מתחיל מהפרטים הקטנים: מסך מגע ענק בגודל קיר שלם, שמאפשר למבקר בפסטיבל - בנפנוף תג המשתתף מול המסך - לבקש תזכורות להרצאות ולראות מי מחבריו נמצאים כאן. זה ממשיך במכונות השתייה שהציבה קוקה קולה, המצוידות במסך מגע ומאפשרות לא רק לרכוש שתייה אלא גם להוריד שירים. מי שממתין יכול לשחק עם המכונה עד שייצא הבקבוק.

ההרצאה המבוקשת ביותר בפסטיבל עד כה היתה של ביז סטון, שעומד בראש רשת חברתית שעד לאחרונה רבים מהאנשים בעולם ובאולם לא ידעו על קיומה: טוויטר. ההרצאות המבוקשות ביותר אחריה הן של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, ושל אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. השנה יש גם מכנה משותף בולט לכל הקמפיינים שזוכים במרב האריות והמדליות: כולם היו ויראליים, ובכולם שיחקו הרשתות החברתיות תפקיד מרכזי בהעברת המסר לעולם.

הקמפיין שמסתמן כמנצח הגדול של הפסטיבל הוא "The Best Job in The World" של סוכנות פרסום אוסטרלית מקומית (CumminsNitro Brisbane), בעבור לשכת התיירות של קווינסלנד. הוא זכה בכמה פרסי גראנד פרי (הפרס החשוב ביותר בקטגוריה), ודרכו אל תואר "הקמפיין המוערך ביותר בפסטיבל" סלולה. הקמפיין הוא למעשה מודעת דרושים למשרת "השומר על האי", שעברה כאש בשדה קוצים והגיעה לעשרות מהדורות חדשות בעולם וגם בישראל.
 

הכרת האינטרנט לעומק הפכה מאופציה לחובה בסיסית

גם הקמפיין של Mobile-T עם אנשים רוקדים ברחובות, וזה של challange whopper של ברגר קינג, מסתמנים כמועמדים לזכות. כולם קמפיינים שהצליחו לפרוץ את גבולות המדינה שלהם והפכו לגדולים בעולם, וזה לא קרה במזל או במקרה. אלה קמפיינים שעומד בבסיסם רעיון מצוין, שנווט היטב בידי טובי הפרסומאים הדיגיטליים בעולם: פרסומאים שיודעים ללהטט בוויראליות של האינטרנט ולנהל את המסר כך שיגיע למהדורות החדשות של מדינות רבות בעולם.

נכון, בבסיס כל קמפיין כזה יש קודם כל רעיון גדול, אמיתי, שמתחבר ישר ללב. קמפיין חיפוש עבודה באי יפהפה בתקופת מיתון הוא קליעה בול למטרה, עם או בלי אינטרנט. אבל הרעיונות הטובים כאן כבר כמה עשורים; זאת הטכנולוגיה שהופכת אותם לנגישים לכל אדם. משרד פרסום שלא יידע לנווט את הרעיונות שלו ברשת ולא יידע לנהל אותם דיגיטלית ייכשל בהפצת הקמפיין. כפי שאמרה סגנית נשיא השיווק הדיגיטלי בקוקה קולה העולמית, שיווק דיגיטלי הוא השיווק היחיד בארגון שמצריך מומחיות משל עצמו - וזה פשוט כי הוא שונה מכל שיווק אחר.

פעם הטלוויזיה הספיקה כדי להפיץ קמפיין טוב. היום הקמפיינים, גדולים ככל שיהיו, נבלעים בתוך בליל הפרסומות הטלוויזיוניות וכמעט לא מצליחים לפרוץ את גבול המדינה שלהם. הדרך אל הצרכן עוברת במקומות שבהם הוא בוחר להיות, עם המסרים שהוא בוחר להתייחס אליהם, באמצעות הסרטים שבהם הוא בוחר לצפות.

ראשי משרדי פרסום שמאמינים שאפשר להסתפק בבניית באנרים, הקמת עמוד בפייסבוק ואפילו פתיחת כרטיס בטוויטר עבור הלקוח צריכים להפנים שמבלי ללמוד לחיות את המדיום, מבלי לדעת לנהל את הרעיונות שלהם באינטרנט, הם לא ישרדו במשך שנים. בחסות פסטיבל קאן, הכרת האינטרנט לעומק נהפכה השנה מאופציה לחובה בסיסית.
 
 

קמפיין "The Best Job in the World" לקידום התיירות באי אוסטרלי

>>> משרד הפרסום: סוכנות פרסום אוסטרלית מקומית, CumminsNitro Brisbane.

המטרה: להגדיל את המודעות לאי קווינסלנד כיעד תיירותי.

המהלך: במשרד הפרסום החליטו להפוך את המיתון ואת הפיטורים להזדמנות תדמיתית, ולייצר "קמפיין דרושים" לחיפוש האדם שיזכה בעבודה הטובה ביותר בעולם: שמירה על האי. בסרטון שהופץ באינטרנט נראים צילומים מרהיבים של האי, של שמורת האלמוגים בו, חיות הבר והחופים. בעבור השהות באי יקבל המועסק 150 אלף דולר לחצי שנת עבודה. מודעות דרושים פורסמו בעמודי העיתונות ובאתרי האינטרנט הרלוונטיים. בדרישות התפקיד נכתב: "אין, כל אחד יכול להתמודד על המשרה".

התוצאות: התקשורת העולמית כולה נסחפה אחרי הקמפיין וסיקרה אותו בהרחבה. בישראל שודרו כתבות על התפקיד במהדורות החדשות. עלות הקמפיין היתה 1.2 מיליון דולר, ושווי הסיקור העיתונאי שלו מוערך ב-110 מיליון דולר. בחודש הראשון לקמפיין נכנסו לאתר islandreefjob כ-7 מיליון גולשים. על המשרה התמודדו 35 אלף איש מ-201 מדינות.
 

קמפיין "Whopper sacrifice" של ברגר קינג

>>> משרד הפרסום: קריספין-פורטר & בוגוסקי

המטרה: לייצר קמפיין שיוכיח עד כמה האמריקאים אוהבים וופר.

המהלך: בחברה ובמשרד הפרסום שלה הוחלט לנסות לעשות שימוש מקורי ברשת החברתית פייסבוק. במקום לבקש מאנשים להצטרף לקבוצת המותג שלהם או לנסות להגדיל את הנוכחות של הוופר ברשת החברתית הגדולה בעולם, הוחלט לעשות בדיוק את ההפך: המסר לצרכנים היה "על כל עשרה חברים שתנתק איתם את הקשר בפייסבוק - תקבל וופר חינם".

בצד השני היה החבר/ה שנותקו, שקיבלו מסר כי המשתמש החליט לנתק אתם קשר בפייסבוק כי הוא מעדיף את הוופר של ברגר קינג.

התוצאות: בתוך 10 ימים ניתקו 82,771 גולשים קשר עם 10 או יותר מחבריהם. בסך הכל "הוקרבו" בשבוע הראשון 234 אלף חברים לטובת הוופר.

לאחר עשרה ימים פנתה הנהלת פייסבוק לברגר קינג ודרשה ממנה להוריד את הקמפיין, אבל הסיקור העיתונאי של המהלך המשיך במשך שבועות רבים לאחר הסדרת הקמפיין.
 
"על כל עשרה חברים שתנתק איתם את הקשר בפייסבוק - תקבל חינם". קמפיין וופר קינג
 "על כל עשרה חברים שתנתק איתם את הקשר בפייסבוק - תקבל חינם". קמפיין וופר קינג   צילום: קריספין-פורטר & בוגוסקי 
 

קמפיין Mobile-T: אנשים רוקדים ברחובות

>>> משרד הפרסום: סאצ'י & סאצ'י לונדון.

המטרה: להגדיל את נתח השוק של חברת הסלולר Mobile-T בבריטניה, תוך התמקדות בצרכנים המתוחכמים, שמוציאים יותר מ-30 ליש"ט בחודש על סלולר. התובנה השיווקית: החיים נועדו כדי שנשתף בהם את מי שסביבנו.

המהלך: חברת הסלולר ומשרד הפרסום שלה החליטו ליצור רגעים שיגרמו לציבור לשדר אותם בסלולר, ולחלוק אותם עם חבריהם ובני המשפחה שלהם. המהלך הראשון נעשה ברכבת התחתית הסואנת של לונדון: רקדנים מקצועיים סמויים טיילו בקהל בשעות הלחץ, ופתאום החלה להתנגן מוזיקת ריקודים סוערת ברמקולים של התחנה. הרקדנים המוסווים החלו לרקוד, ובמהרה הצטרפו אליהם רבים מהנוכחים. רבים אחרים צילמו בסלולר והעבירו תמונות. סרט הריקודים ברכבת נהפך לוויראלי, ויש לו כיום יותר מ-20 מיליון צפיות ביו-טיוב.

לאחר מכן נערך מהלך דומה של שירה בציבור בכיכר טרפלגר. החברה הודיעה דרך טוויטר שמשהו עומד לקרות בכיכר והפיצה את הבשורה בפייסבוק, וההמונים הגיעו. כל אחד קיבל מיקרופון אלחוטי, ומלות השיר "Hey Jude" הוקרנו על קירות הבניינים מסביב. הקריוקי הגדול נערך סתם כך באמצע היום. מאות השתתפו בו ומאות סימסו עליו, צילמו אותו ושיתפו את חבריהם. גם סרטון זה זכה לכמה מחליוני צפיות ביו-טיוב (mobile sing along-T).

התוצאות: הסרטונים רשמו יותר מ-25 מיליון צפיות ביו-טיוב, ו-43 קבוצות נפתחו בפייסבוק עם יותר מ-6,000 חברים. הושג סיקור עיתונאי מקיף במדינות רבות בעולם, ומכירות המכשירים בקרב קהל היעד גדלו ב-52% לעומת התקופה המקבילה ב-2008.
 
יותר מ-20 מיליון צפיות ביו-טיוב. קמפיין Mobile-T בבריטניה
 יותר מ-20 מיליון צפיות ביו-טיוב. קמפיין Mobile-T בבריטניה   צילום: סאצ'י & סאצ'י לונדון 
 

החצר האחורית של קאן

פייסבוק, טוויטר, דלישס ויו טיוב. CannesZions
 פייסבוק, טוויטר, דלישס ויו טיוב. CannesZions   
בתוך כך, סוכנות הקריאייטיב - Mizbala החליטה למנף את הבאזז שעורר הפסטיבל הנוכחי והשיקה הבוקר את אתר CannesZions.com. לדבריה מדובר ב"מיזם בינלאומי לקידום את ענף הפרסום והשיווק הישראלי".

אתר CannesZions, נגזרת ציונית ל- CannesLions הוקם במטרה לחזק ולהעצים את החשיפה והאהדה לענף בקרב קהל יעד מקצועי מרחבי העולם. האתר שעלה היום בבוקר יציג עבודות פרסומיות ישראליות אשר תורגמו לאנגלית, ספוטלייטס על פרסומאים ישראלים מובילים, יתעדכן על בסיס יומי ויפעל במספר רב של נקודות מפגש במדיה החברתית: פייסבוק, טוויטר, דלישס ויו טיוב.

לדברי דורי בן ישראל, מבעלי Mizbala: "בשנה האחרונה עסקה הסוכנות ברקימת קשרים חברתיים עם מאות פרסומאים ובלוגרים מובילים מהעולם. בזכות אותם קשרים, כיום יש לנו את הכלים ואת היכולת להפיץ פרויקטים ישראלים לאלפי מקורות תוכן בחו"ל ובכך להגיע לחשיפה ממוקדת של למעלה ממיליון גולשים המתעניינים בתחום הפרסום והשיווק. את היכולות הללו בחרנו לתעל לטובת קידום מעמדו של הענף בדמות המיזם אשר יאגד ארכיון מתחדש של כל תוצרי הקריאייטיב הישראלי ויהווה צינור מרכזי לתקשורת והפצה לענף הגלובאלי (One Stop Shop)".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by