בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
TIM מאי: לרשת וקשת דרושים גולשים 
 
 פחות גולשים בקטנים, פחות קונים בגדולים. TIM מאי   
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

סקר TIM לחודש מאי: אין שינוי משמעותי בהיקף החשיפה. בהיקף הקניות דרך האינטרנט - דווקא יש. וגם, אתרי הזכייניות קשת ורשת בצניחה, ודה מרקר לוקח את גלובס בהליכה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
על פי נתוני סקר TIM לחודש מאי, הבודקים את היקף החשיפה לאתרי האינטרנט הגדולים בישראל, ניכר כי העגלה תקועה. אמנם חלה עליה הדרגתית מאז הצניחה הגדולה של לפני חודשיים, אך הנתונים, לפחות לגבי מרבית האתרים, עדיין לא חוזרים לקדמותם כפי שהראו הנתונים בתחילת השנה הנוכחית וסביב מבצע "עופרת יצוקה", ממנו "נהנו" בעיקר אתרי החדשות.

גם התמונה הכללית של ההגמוניה המסורתית לא השתנתה: בראש הדירוג ניצב גוגל עם 91.2% (לעומת 89.6% בסקר הקודם). אחריו וואלה! עם 67.6% (המבטאים עליה קלה של אחוז), ואחריו - ynet עם 61.7%. גם nana10 שומר על מקומו כשלישי מבין אתרי התוכן הישראליים, עם עליה מ-31.4% ל-32.7%.

בין לבין נמצאים Youtube ופייסבוק עם 47.7% ו-41.7% בהתאמה. לגבי הראשון אגב, מדובר בהמשך העליה הגורפת שהוא מציג בחודשים האחרונים. באשר לפייסבוק - מדובר בירידה קלה הנמצאת בגבולות סטיית התקן.
 

מקו צולל, nrg מתפלל

המגמה הגדולה ביותר של הירידה מגיעה דווקא לאתרים הבינוניים, אלו שבחמישייה התחתונה ומטה: את הצניחה הגדולה ביותר ביצע מקו של קשת (מ- 22.2% ל-18.9%) ובתוך כך צלל לשפל הגדול בתולדותיו (מאז החל סקר TIM למדוד את החשיפה אליו ב-2005).

גם אתר רשת (12.9%) ותפוז (18.8%) ספגו ירידה, אם כי קלה יותר (מ- 13.2% ו-19% בהתאמה). לעומתם, אתר בזק זינק מ-17.8% באפריל ל-20.1% במאי.

את החיוך הגדול ביותר בסקר הנוכחי יכולים לרשום לעצמם עובדי דה מרקר, שממישכים להגדיל את הפער ממתחרם גלובס. למרות שהראשונים הספיקו לרדת בהיקף החשיפה הכולל, הירידה (הכפולה) של גלובס מגדילה את הפער בינהם (דה מרקר עם 14.9% וגלובס יורד ל-12.1%). עם זאת, כאשר מכניסים לתחרות את פקטור הגלישה ממקומות עבודה, מגדלים אצל דה מרקר גידול של 400% בפער, וחיוך גדול עוד יותר.

מי שהצליח לשמור על יציבות כמעט מדהימה ממבחינה סטטיסטית, הוא דווקא nrg של מעריב, שלמרות הטלטלות שעובר העיתון, מצליח לשמור על נתון כמעט זהה בסקרי החשיפה האחרונים (22.8% בסקר הקודם לעומת 22.7% בנוכחי).
 
 

המשבר הגיע לרשת

נתון נוסף העולה מהסקר קשור דווקא להרגלי הקניה ברשת. על פי הסקר, גולשים ישראליים הנוהגים לקנות באינטרנט, מדווחים על ירידה בשיעור הקניה באינטרנט בעקבות המיתון. כך, כ- 51% מהגולשים קנו דרך האינטרנט במהלך השנה האחרונה, ממצא המשקף ירידה של כ- 7% בהשוואה לבדיקה דומה שנערכה לפני כחמישה חודשים.

כ- 19% מהגולשים שקנו באינטנרט מוצר או שרות בשנה שעברה, מדווחים כי בעקבות המיתון הם קונים פחות דרך האינטנרט. לעומתם, 4% מדווחים כי הם קונים יותר.
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by