בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
המדונה של הפחים 
 
 ``כבר מזמן לא עושים כסף אמיתי מהופעות של אמנים בינלאומיים``. שוקי וייס   
פרסום ושיווק |
 
איילה צורף, Themarker

ההופעות של פול מקרטני ודפש מוד בילבלו אותנו לרגע וגרמו לנו לחשוב שישראל היא תחנה טבעית במסע הופעות בינלאומי. אז זהו שלא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מעבר ל-5 מיליון שדרשה, יידרשו עוד לפחות כ-2 מיליון דולר לבמה, סאונד, תאורה, מסכי ענק ועיצוב הפארק. לכך יש להוסיף מיליון דולר, שהרי חברה המעוניינת למנף שיווקית את החיבור למותג כמו מדונה, צריכה לעשות זאת באמצעות קמפיין טלוויזיה גדול 
שההתרגשות מההופעה של דפש מוד השבוע בישראל לא תבלבל אף אחד: הסיכויים לראות כאן הופעות של מדונה, הרולינג סטונס, רובים ושושנים ויתר השמות שנזרקו אל בורסת ההימורים והתקוות בשבועות האחרונים - פוחתים והולכים.

גם האפשרות להביא את ביונסה או בריטני ספירס נבדקה, אך ירדה מהפרק. אבל אם בכל זאת אתם אופטימים ומחפשים במה להיאחז, אז עדיף בליאונרד כהן, היחיד שעדיין יש סיכוי שיגיע בקרוב. שאר המיזמים ירדו לעת עתה מהפרק. למה? פשוט כי זה מאוד יקר ולאף אחת מההופעות הללו לא נמצאה החברה המסחרית שתיקח עליה חסות ותהפוך את המופע לרווחי עבור המפיק.

"הנוסחה לייצור רווחים ממופע של אמן בינלאומי היא חד-משמעית", מסביר מקור הבקיא בשוק ההפקות הגדולות בישראל. "צריך 60 אלף איש שישלמו מחיר מלא של 500-600 שקל לכרטיס. פחות מזה, או במספר רוכשי הכרטיסים או במחירי הכרטיסים, והמפיק יפסיד את התחתונים. האפשרות השנייה שעומדת בפני המפיק היא לגייס נותן חסות ראשי שיממן את הקמת הבמה, הפרסום והשיווק, וכמובן ישתתף במימון הבאת האמן לישראל. השאלה היא כמה מותגים באמת יכולים לקחת על עצמם עלויות כאלה? בודדים -חברות הסלולר והבנקים, וזהו".
 

מדונה לא בקבלה

לא ייגמר בפחות מ-8 מיליון דולר. המופע שלא יהיה עם מדונה
 לא ייגמר בפחות מ-8 מיליון דולר. המופע שלא יהיה עם מדונה 
 צילום: אימג' בנק  
 
השם הגדול ביותר שעלה לכותרות - וגם נפל - היה של מדונה. הזמרת בונה כעת סיבוב הופעות, והאפשרות שתגיע לישראל עלתה על הפרק. המפיק שוקי וייס, שהביא לכאן את דפש מוד בתחילת השבוע, ניסה להוציא לפועל את התוכנית הגרנדיוזית והמו"מ עם האמרגן של הזמרת החל. התנאים היו קשוחים למדי: 5 מיליון דולר לזמרת ולאמרגן. וייס פנה לגורם המסחרי הכמעט יחיד שיכול לממן עלויות כאלה - פרטנר, שדואגת למצב את עצמה כחברת סלולר בינלאומית. בפרטנר לא פסלו על הסף את האפשרות לשתף פעולה עם וייס ולהביא לישראל את מדונה - והחלו גישושים רציניים בעניין.

ואולם אז הבינו ראשי השיווק של החברה שזה לא ייגמר בפחות מ-8 מיליון דולר. מעבר ל-5 מיליון שדרשה הזמרת, יידרשו עוד לפחות כ-2 מיליון דולר לבנות במה, סאונד, תאורה, מסכי ענק ועיצוב הפארק ברמה גבוהה. בנוסף, יש להוסיף עוד כמיליון דולר על קמפיין הפרסום, שהרי חברה מסחרית המעוניינת למנף שיווקית את החיבור למותג כמו מדונה, צריכה לעשות זאת באמצעות קמפיין טלוויזיה גדול.

8 מיליון דולר על מהלך שיווקי הוא סכום שגדול אפילו על פרטנר, בעלת תקציב פרסום שנתי של כ-20 מיליון דולר. אז מדונה אולי תמשיך לפקוד את מרכז הקבלה בישראל, אבל לא תגיע להופיע בקרוב.
 
 

הגבלות בינלאומיות

 בכיר בעולם השיווק: גם אם יש לנו את התקציב להביא את האמן, זה ממש לא משתלם לנו תדמיתית. האמנים הבינלאומיים מגבילים בחוזה את התנאים שבהם אנו יכולים לעשות שימוש בתמונות ובשירים שלהם, כדי שהמותג לא ישתלט על הפרסום 
"לצערי, באירועים גדולים - כמו הופעות של הרולינג סטונס או מדונה - לא ניתן להרוויח בלי שיהיה מעורב נותן חסות גדול, ולמצוא נותן חסות טוב זה לא פשוט", אומר וייס. "החברות המסחריות מצפות שבשביל הכסף שלהן האמן יישב על הברכיים של המנכ"ל ולאמנים בינלאומיים יש תנאים מאוד מגבילים לשיתוף פעולה עם חסויות".

בכיר בעולם השיווק מסכים: "גם אם יש לנו את התקציב להביא את האמן, זה ממש לא משתלם לנו תדמיתית. האמנים הבינלאומיים מגבילים בחוזה את התנאים שבהם אנו יכולים לעשות שימוש בתמונות ובשירים שלהם, כדי שהמותג לא ישתלט על הפרסום".

באחרונה בכל זאת הגיעו שתי הופעות גדולות - דפש מוד, עליה חתום וייס ופול מקרטני, עליה חתומה חברת ההפקות האחים זרז'בסקי. שתיהן היו יקרות - מקרטני דרש וקיבל 3.75 מיליון דולר ו-1,380 איש הועסקו כדי לאפשר את איכות ההופעה; דפש מוד דרשו וקיבלו 2.5 מיליון.

בשני המקרים דיווחו המארגנים על נוכחות של כ-50 אלף איש בקהל. המחיר הממוצע לכרטיס היה כ-300 שקל להופעה של דפש מוד ו-400 שקל למקרטני. איך בכל זאת התסדרו המפיקים עם העלויות? בנוגע להופעה של מקרטני החשד הוא שחברת ההפקה האחים זרז'בסקי העלימה הכנסות מע"מ של כ-2.5 מיליון שקל ולא דיווחה על מרבית ההכנסות מהמופע. אם החשדות נכונים, ההופעה לא היתה רווחית ללא העבירות.
 

פועלים להורדת עלויות

"פנו אלינו, בדקנו וסירבנו להצעה". בחסות בנק הפועלים
 "פנו אלינו, בדקנו וסירבנו להצעה". בחסות בנק הפועלים 
 צילום: חדשות 10  
 
ובמקרה של דפש מוד? "אני מודה, אני לא אלוף העולם בהשגת חסויות. אני נוטה להאמין בכוחו של האמן להביא את ההכנסות ממכירת כרטיסים", אומר וייס. על ההכנסות של המפיקים אומר וייס: "אנחנו כבר מזמן לא עושים כסף אמיתי מהופעות של אמנים בינלאומיים. העלות שלהם כל כך יקרה, שבמקרה של האמנים הטובים זה מגיע ל-90% מההכנסות.

"עד לפני כמה שנים עוד היה אפשר לעשות את המכה ולהרוויח הרבה כסף מהבאת אמנים גדולים לישראל, אבל כיום זה כבר כמעט בלתי אפשרי. אנחנו יכולים להרוויח, לכל היותר 5%-8% מההכנסות, וגם זה כשאנחנו לוקחים על עצמנו סיכון כלכלי גדול", אומר וייס.

התקווה היחידה להופעה בינלאומית הקיץ נתונה בידיו של אברהם מרסל, המפיק שאמור להביא את ליאונרד כהן, שפנה לפרטנר ולבנק הפועלים בבקשה שייקחו חסות על המופע.

לפועלים הוצע לרכוש מראש 40 אלף כרטיסים ולחלק ללקוחותיהם תמורת פתיחת חשבון. מהבנק נמסר בתגובה: "פנו אלינו, בדקנו וסירבנו להצעה". מפרטנר נמסר: "חדשות לבקרים פונים אלינו עם הצעות לשיתופי פעולה וחסויות לאמנים בינלאומיים. כל פרויקט נבחן לגופו של עניין".

אז יבוא או לא? עדיין לא ברור. בינתיים נתפלל ונשיר הללויה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by