בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
תעשו גוגל: גם השנה הוא המותג החזק בעולם 
 
 בעוד השווקים קרסו, הם הצליחו לשמור על ערכם. 100 המותגים המובילים   
פרסום ושיווק |
 
איילה צורף, Themarker

שווי המותג גוגל צמח ל-100 מיליארד דולר. צ'יינה מרצ'נטס בנק הוא המותג הצומח בעולם. כך עולה מ-Brandz, אחד ממחקרי המותגים הגדולים בעולם, שערכו העיתון "פייננשל טיימס" וקבוצת WPP. פרט לגוגל ומיקרוסופט, בחמישייה הראשונה נמצאים עוד שלושה מותגים אמריקאיים קלאסיים: קוקה קולה, יבמ ומקדונלדס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גוגל הוא המותג בעל הערך הגבוה ביותר בעולם - כך עולה מסקר Brandz שנערך בארה"ב, אירופה ומדינות המזרח הרחוק. השנה מגיע שוויו של המותג לשווי הגבוה ביותר מאז שנוסד הסקר לפני כעשור: 100 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 16% ביחס לשוויו בדירוג שנערך בשנה שעברה. מיקרוסופט מדורגת במקום השני עם שווי של 76 מיליארד דולר, עלייה של 8% מהשנה שעברה.

פרט לגוגל ומיקרוסופט, בחמישייה הראשונה נמצאים עוד שלושה מותגים אמריקאיים קלאסיים: קוקה קולה, יבמ ומקדונלדס. ערך העשירייה הראשונה השנה גבוה ב-14% מערך העשירייה בשנה שעברה. למרות קריסת השווקים, כך קבע המחקר, ערכם של 100 המותגים המובילים עלה ב-2% ביחס לשנה שעברה.
 
 
מחקר brandz כולל סקר מקיף בקרב 650 אלף צרכנים על פני כל היבשות, וכן סקר בקרב כמה אלפי אנשי מקצוע בתחום הפרסום והשיווק. הסקר מקיף כ-23 אלף מותגים לפי ארבעה תחומים עיקריים: מוצרי צריכה ביתיים, קמעונות ומסחר אלקטרוני, מוצרים שאינם מתכלים, שירותים ומותגי הקונצרנים עצמם. את המחקר עורכת בכל שנה אחת מחברות המחקרים הגדולות בעולם, millward brown, עבור העיתון "פייננשל טיימס" וקבוצת הפרסום WPP.

לדברי מנכ"לית millward brown, ג'ואנה סדון, "מותגים הם נכס מרכזי לחברה, וכך צריכים להתייחס אליהם המנכ"לים של הקונצרנים. ההוצאה על חיזוק המותגים צריכה להיתפס כהשקעה". סדון מציינת כי "מותגים חשובים במיוחד בתקופות של מיתון: בעוד השווקים קרסו, המותגים 100 המותגים המובילים הצליחו לשמור על ערכם. מותגים חזקים מגנים על החברות מקריסה ומקדמים אותן אל צמיחה עתידית".
 

המותגים הפיננסיים עדיין מובילים

שומר על מיקומו בחמישייה. מקדונלדס
 שומר על מיקומו בחמישייה. מקדונלדס 
 צילום: צילומסך, אתר מקדולנדס ישראל 
 
ערכם של כל עשרת המותגים המובילים בסקר, פרט לג'נרל אלקטריק, עלה בשנה האחרונה, וערכם של 56 מבין 100 המותגים צמח בשנה האחרונה. חברת הסלולר וודאפון הציגה צמיחה בולטת של 45%. מבחינת דירוג, צ'יינה מובייל ירדה בשני מקומות, אך צמחה מבחינת ערך המותג ב-7%.

מותג פמפרס, שמופיע בפעם הראשונה בדירוג, נכנס למקום 31 עם ערך מותג של 19 מיליארד דולר - המיקום הגבוה ביותר מבין המותגים החדשים לדירוג. מדובר במותג מצליח שבנה מערכת יחסים רגשית חזקה עם קהל היעד שלו. גם נינטנדו, שהפכה את משחקי המחשב לפעילות חברתית עם מערכת ה-Wii שלה, מופיעה בפעם הראשונה, במקום ה-32, עם ערך של 18.2 מיליארד דולר.

הרבה מהמותגים שהציגו התחזקות הם מותגים עולמיים שצמחו בשווקי BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), כמו KFC וניוואה. אחרים ממוצבים היטב למשבר הכלכלי, למשל אלדי, רשת קמעונית המספקת לצרכנים הנחות גדולות. ויזה, שנכנסת לדירוג לאחר ההנפקה הראשונה הגדולה בהיסטוריה, וריגלי'ס, יצרנית המסטיקים והממתקים, הם שני מותגים חדשים נוספים ברשימה.
 
 
כיום יש שמונה מותגים ממדינות ה-BRIC ברשימה. מאז שנכנס המותג צ'יינה מובייל לרשימה ב-2006, עלה סך שווי מותגי ה-BRIC ביותר מפי ארבעה.

אף ששישה מותגים פיננסיים נשרו מהרשימה, 24 מותגים מהתחום נותרו בה. המוסדות הפיננסיים עדיין מהווים את הקטגוריה הגדולה ביותר ברשימה, לעומת 16 מותגי טכנולוגיה ו-12 חברות סלולר. המותג שצמח הכי הרבה הוא בנק צ'יינה מרצ'נטס: שוויו של מותג הבנק הסיני צמח ב-168% ל-8 מיליארד דולר.

הצמיחה הגדולה ביותר נמדדה אצל המפעילים הסלולריים (28%), לאחר מכן בענף המזון והמשקאות, ולבסוף במוצרי יוקרה וענף הקמעונות. המפסידים הם מותגים בענף הרכב (ירידה של 22%) וחברות הביטוח (ירידה של 48%). ענף הפיננסים התכווץ ב-11%.

"זה מחקר חשוב במיוחד בתקופה של מיתון", אומר יורם דמבינסקי, מנכ"ל משרד הפרסום JWT ישראל, השייך לקבוצת WPP. "המותגים עדיין חשובים. כשכולם אומרים שצריך ללכת לפתרונות הזולים ולהפסיק לבנות את המותג, המחקר הזה מציב דגל אדום ומראה את חשיבות המותגים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by