בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
השכונתי של ברנז'לינה 

השכונתי של ברנז'לינה

 
פרסום ושיווק |
 
מעיין כהן, Themarker

אשטון קוצ'ר מביס את CNN, אופרה ווינפרי פותחת חשבון בשידור חי, חברות ענק מתקשרות ישירות עם 1.5 מיליון גולשים ביום והמפרסמים כבר מוצאים מודלים חדשים. צרצור הטוויטר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 טוויטר, שהוקמה ב-2006, מעסיקה כ-35 עובדים בלבד. לפני כמה שבועות הצליחה החברה לעשות את מה שנראה כמעט דמיוני לאור המשבר הכלכלי: ללא הכנסות, בלי מודל עסקי אבל עם הרבה הוצאות - הצליחה החברה לגייס 35 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר 
131% - זהו שיעור הגידול המדהים שרשם האתר הלוהט ברשת, טוויטר, במארס. על פי נתוני חברת המחקר קומסקור, מספר הגולשים בטוויטר הגיע בחודש שעבר ל-9.3 מיליון, לעומת קצת יותר מ-4 מיליון בפברואר. כלומר, יותר מ-5 מיליון גולשים הצטרפו לאתר בתוך חודש, או אם תרצו, כ-166 אלף גולשים חדשים מדי יום.

אף שמספר זה עדיין לא מדגדג את 200 מיליון המשתמשים של פייסבוק, הרי שקצב גידול כזה מבטיח לטוויטר שהוא על דרך המלך. על כוחו העולה ניתן ללמוד גם מהשוואה אחרת: מנתוני גוגל טרנדס לאתרים לפברואר עולה כי בטוויטר מבקרים כ-1.5 מיליון גולשים ביום - מספר המתקרב והולך למספר הגולשים באתר חדשות מסורתי ותיק כמו ניו יורק טיימס, שירד בחודשים האחרונים עד שהגיע לכ-2.2 מיליון גולשים ביום. טוויטר הוא אתר המאפשר לגולשים לכתוב ולפרסם מסרים בני 140 תווים לכל היותר, בדומה לשורת הסטטוס המוכרת מפייסבוק שנולדה בעקבותיו, או הודעת טקסט בטלפון הסלולרי. כך יצר טוויטר קטגוריה אינטרנטית חדשה, הנקראת מיקרו-בלוגינג. המיני-עדכונים האלו יכולים להיות דיווחים יבשים על מה שעושים הגולשים באותו רגע, הגיגים, קישורים לכתבות חיצוניות וכל מה שעולה על הדעת ונכנס ב-140 תווים. הגולשים מגיבים זה על עדכוניו של זה ללא הפסקה, ויוצרים שיחה הגלויה לעיני כל.

 

לדפוק בדלת של טד טרנר ולברוח

 
מי שעדיין סבור כי טוויטר הוא קוריוז גיקי, צריך היה לראות מה התחולל באתר בשבוע האחרון. אמנם ידוענים הוליוודיים רבים כבר משתמשים בטוויטר, אך בשבוע האחרון התרחשו בו שני אירועים טיפשיים למדי, אך בעלי תרומה משמעותית לבאזז הגדל סביבו.

האירוע הראשון היה תחרות מתוקשרת בין אשטון קוצ'ר, שחקן ובן זוגה של השחקנית דמי מור, שקרא תיגר על רשת החדשות CNN שהיתה בעלת מספר העוקבים הגבוה ביותר והכריז כי יגיע למיליון עוקבים (followers) לפניה. קוצ'ר תיבל את האתגר במיני הבטחות שיקיים אם ינצח, כמו לצלצל בדלתו של מייסד CNN, טד טרנר, ולברוח, או לתרום עשרת אלפי מיטות עם כילה למדינות מוכות מלריה.

CNN נענתה לאתגר, ובמאבק ייצג אותה המנחה המוערך והוותיק לארי קינג. קוצ'ר ניצח, והגיע למיליון העוקבים ביום שישי האחרון, כחצי שעה לפני CNN שמפעילה בטוויטר כ-45 חשבונות שונים. כל הזמן הזה, הגולשים בטוויטר עקבו אחר ה"מלחמה", הניצחון, הפרגון של CNN למנצח ונשיקת הניצחון של הזוג ההוליוודי קוצ'ר ומור. מאז סוף התחרות, על פי נתוני טוויטר קאונטר (twittercounter.com), צנח מספר העוקבים אחרי קוצ'ר ל-772 אלף ואילו רשת CNN מובילה את הרשימה עם כ-850 אלף עוקבים.
 
 דוגמה נוספת לחברה בולטת בטוויטר היא חברת התעופה Southwest Air שעורכת בין היתר תחרויות בטוויטר (אחת מהן עסקה בנסיעה של בר רפאלי עם ספורט אילוסטרייטד). שמות בולטים נוספים הם חברת הרכב פורד, רשת בתי הקפה סטארבקס ויצרנית הנעליים והאופנה זאפוס 
בקרב הזה לא היו מפסידים - כולם הרוויחו יחסי ציבור, והרבה. אגב, שם המשתמש העיקרי של CNN בתחרות מול קוצ'ר, cnnbrk, אפילו לא היה שלה עד לאחרונה, אלא של אדם בשם ג'יימס קוקס, שהצליח להביא לה מאות אלפי עוקבים. CNN רכשה ממנו את החשבון, ובכך היתה למעשה אחראית ל"אקזיט" הראשון בתולדות טוויטר.

מלה נוספת על דמי מור ואשטון קוצ'ר: לזוג המתוקשר חלק לא מבוטל ביצירתה של סנסציית רשת אחרת - סוזן בויל, הזמרת הסקוטית שהתגלתה באודישנים של תוכנית כישרונות בריטית. קוצ'ר, שקישר בטוויטר לסרטון האודישן של בויל ביוטיוב, כתב מסרים מפרגנים כמו "עשה לי את הלילה", ואשתו הודתה כי זה הביא אותה לידי דמעות. נכון להיום, מספר הצפיות בבויל כבר נושק ל-50 מיליון. קוצ'ר ומור לא אחראים לכולן - אבל היתה להם תרומה לא מעטה ביצירת הצונאמי הוויראלי הזה.

האירוע השני שהתחולל בימים האחרונים בטוויטר היה הצטרפותה של מלכת תוכניות האירוח, אופרה וינפרי, לפלטפורמה החברתית בשידור טלוויזיוני. נזכיר, כי די בהמלצה של ווינפרי על ספר או על מוצר כדי להזניק אותו לראש רשימת רבי המכר או להביא לכך שיאזל מהמדפים. בעקבות הצטרפותה, דנו אתרי טכנולוגיה בשאלה האם טוויטר ערוכה מבחינת התשתית ל"אפקט אופרה". נכון לשעת כתיבת שורות אלה, לטוויטר של אופרה 320 אלף חסידים, ולמגזין שלה "O" כ-32 אלף והיד עוד נטויה.
 
 

המפרסמים חוגגים

 
אין ספק, כי הדרך הטובה ביותר להבין מהו טוויטר, היא פשוט להצטרף, להירשם לעדכונים של מספר טוויטרים, ולעקוב אחר הדיון המתנהל במהירות מסחררת. בנוסף לחוויה החברתית, מפרסמים ומשווקים רבים כבר גילו את הפוטנציאל העסקי הטמון באינטראקציה המיידית עם הגולשים, וכבר משתמשים בטוויטר במגוון דרכים. אחת הבולטות בזירה זו היא יצרנית המחשבים דל, שיצרה לעצמה מספר חשבונות בטוויטר, באמצעותם היא מציעה שירות לקוחות, מענה לשאלות הגולשים ומבצעים ייחודיים לגולשי טוויטר.

דוגמה נוספת לחברה בולטת בטוויטר היא חברת התעופה Southwest Air שעורכת בין היתר תחרויות בטוויטר (אחת מהן עסקה בנסיעה של בר רפאלי עם ספורט אילוסטרייטד). שמות בולטים נוספים הם חברת הרכב פורד, רשת בתי הקפה סטארבקס ויצרנית הנעליים והאופנה זאפוס.

חברת המחקר גרטנר פירסמה אתמול הערכה, לפיה עד 2011 יהפוך המיקרו-בלוג למרכיב סטנדרטי ב-80% מפלטפורמות התוכנות החברתיות הקיימות בשוק. לצד שימוש אישי בטוויטר, הצביעה החברה על ארבע דרכי שימוש שונות של חברות מסחריות בשירותים דוגמת טוויטר: ישיר - החברה משתמשת בטוויטר כערוץ שיווק או יחסי ציבור, בדומה לבלוגים הארגוניים. גרטנר ממליצה לחברות "לתפוס" את שמות המותג הבולטים שלה, כדי למנוע מאחרים לעשות בהם שימוש לא ראוי.
 
 
עקיף - עובדי החברה משתמשים בטוויטר כדי לשפר ולהרחיב את המוניטין שלהם, ובכך מחזקים גם את המוניטין של החברה. פנימי - עובדים משתמשים בפלטפורמה כדי לתקשר זה עם זה ולהעביר מסרים על מעשיהם, על פרויקטים שהם עובדים עליהם ורעיונות שעולים במוחם. לדברי גרטנר, ברוב המקרים לא מומלץ להשתמש בטוויטר באופן כזה, כיוון שאין ערובה לאבטחה ופרטיות. איתות - שימוש במידע משתמשים שעובר בטוויטר ומספק מקור עשיר על מה שהלקוחות, המתחרים וגורמים אחרים אומרים על החברה.

טוויטר, שהוקמה ב-2006, מעסיקה כ-35 עובדים בלבד. לפני כמה שבועות הצליחה החברה לעשות את מה שנראה כמעט דמיוני לאור המשבר הכלכלי: ללא הכנסות, בלי מודל עסקי אבל עם הרבה הוצאות - הצליחה החברה לגייס 35 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר, סכום מרשים גם בימים רגילים, מקרנות ההון סיכון אינטרנשיונל ונצ'ר פרטנרס ובנצ'מרק קפיטל.

אף שהוקם ב-2006, טוויטר החל לתפוס תאוצה רק ב-2008. הצלחת האתר לא נעלמה מעיני פייסבוק, שעל פי דיווחים ניסתה לרכוש אותו בסוף 2008, עסקה שלא יצאה לפועל בסופו של דבר, אך היה כנראה הזרז להכנסת שורת הסטטוס המפורסמת בפייסבוק.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by