בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
זרמונים והאש 
ניכוי ראש לחג 
 
 נשיא ארה``ב מקיים בתקיפות את הצהרותיו מהקמפיין. אצלנו, ממשיכים בו    צילום: אילוסטרציה, רויטרס    
זרמונים והאש |
 
אילון זרמון

כמה שרים יש בממשלה? קשה לזכור. אבל זו כבר מזמן לא שאלה של התנהלות תקשורתית נכונה אלא של בעיה אמיתית - המוצר שלנו דפוק. אילון זרמון עושה סדר בפער המצטמצם שבין הפוליטיקה לערכה המותגי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 אחרי כמה שנים טובות בעולם הפרסום, אני יכול לקבוע בעצב כי את המצב הזה לא יוכל לפתור שום קופירייטר או יועץ תדמיות וגם לא התנהלות תקשורתית נכונה, משום שכאן יש בעיה אמיתית עם המוצר. הוא דפוק. ועד שלא נתקן אותו התדמית שלנו לא תשתפר, וגם לא מצב הרוח 
כמה שרים יש בממשלה? קשה לזכור אבל אי אפשר לשכוח שאין שר בריאות. ככה זה כשהממשלה חולה. הימים הראשונים לכהונת ממשלת נתניהו מתחילים בכבדות, בהצהרות אין סוף, בניסיונות להציג תמונה מאוחדת שמעלה חיוך עצוב בקרב מי שעיניו בראשו, ובתחושה עצובה אף יותר כשמול ההתנהלות הפוליטית הקטנה, מתאחדים מנהיגי העולם ומבצעים ברצינות וביעילות צעדים מעוררי אמון.

נשיא ארה"ב מקיים בתקיפות את הצהרותיו מהקמפיין, ואתה מרגיש איך מעבר לים הפוליטיקאים מבינים שיש להם מלחמה משותפת בבעיות העולם הגדול ואילו כאן, במדינה היפה שלנו, יש יותר שרים מאזרחים, יותר תיקים ממשרדים ממשלתיים, יותר מנהלים מחיילים, ואין צדיק אחד. כל כך הרבה אגו יש לנבחרי הציבור שלנו, וכל כך מעט הצלחות.
 
 
הממשלה הנוכחית היא בבואת המצב בישראל. ממשלה שסועה, מרובת פלגים, עצבנית, הססנית ורודפת כבוד וכיבוד. סביב השולחן שמנהל את המדינה ישובים אנשים חמוצים כמו מלפפונים, שבטוחים שהם ראויים יותר מביבי להוביל את ישראל. הם ממש משוכנעים שהם חכמים יותר, מוצלחים ואהודים יותר.

הנרקיסיזם שלהם מעוור את עיניהם ומעקר כל סיכוי להתפכחות. עצם הגישה הנעלבת שלהם מוכיחה שאינם ראויים להוביל שום דבר, אפילו לא חנות מכולת. זה מעורר חלחלה כי יש כאן עוני מחפיר, אבטלה גדולה, אלימות נוראה, בטחון רופף, אפליה עדתית, גזענות וכן, מערכת בריאות חולה. כמו הממשלה.

אחרי כמה שנים טובות בעולם הפרסום, אני יכול לקבוע בעצב כי את המצב הזה לא יוכל לפתור שום קופירייטר או יועץ תדמיות וגם לא התנהלות תקשורתית נכונה, משום שכאן יש בעיה אמיתית עם המוצר. הוא דפוק. ועד שלא נתקן אותו התדמית שלנו לא תשתפר, וגם לא מצב הרוח.
 
 
בכלל, לאחרונה אנו עדים לתופעה חדשה. מותגים הולכים ומאבדים מזוהרם. לציבור די נמאס מהבטחות חסרות כיסוי, אין לו כוח לסגנון חיים או לייף סטייל, הוא לא מאמין לפרסום שמבטיח עולם טוב יותר אם רק יקנה את המוצר, והוא מבקש לשפוט את טיב המוצר ולא את טיב הפרסום.

התופעה הזאת, שנולדה עם השקיפות הטוטאלית שהביאה מהפכת האינטרנט, היא רחבת היקף ונוגעת בכל התחומים לרבות זה המדיני. לכן, הבטחות שיפזר ביבי עלולות לחזור אליו כמו בומרנג מהר יותר ממה שהוא מעלה על דעתו. הציבור חסר הסבלנות בחר לצאת מעבדות המותגים, הפוליטיקאים ושאר הרעות החולות והוא ענייני והחלטי יותר מאי פעם. הוא מבקש לא להתרברב ולא להתיימר, אלא להיות תכליתי ולטפל בבעיות האמיתיות אותן הוא מכיר ועליהן שמע.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by