בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
"אף זכיין לא רוצה להתאבד" 
 
 ``לא היו בשנים האחרונות אף תגליות גדולות``. הפורמטים הישראלים בפסטיבל מיפ    צילום: יוני המנחם, אלדד רפאלי, יח``צ    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

האמת העירומה היא שהאינסטינקט הבסיסי של כל הזכיינים זה לקנות בזול, אחרת הם יעשו צחוק מעבודה. סיכום פסטיבל מיפ בצל המשבר הכלכלי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 היום אנשים רואים רק את הריאליטי בלייב. את כל השאר אפשר לראות בכל מיני גופים מקליטים או V.O.D. מה שכן, בארה"ב כבר התחילו למדוד רייטינג גם באגפים האלו ולשקלל את הכל לטבלה אחת, מה שיתן תוצאה אחרת לגמרי. אני מאמין שגם בארץ זה יקרה בקרוב כי זה פשוט מתבקש 
פסטיבל MIP, הנחשב ליוקרתי ביותר עבור עולם הטלוויזיה ננעל והשאיר אחריו מעט מדי כותרות גדולות. אם בכל זאת לחפש כותרת אחת מובהקת הרי שהמיתון הוא זה שסיפק את הדמות הראשית שהילכה בין דוכני המכירות. המשמעות העיקרית של המצב היתה שהסחורה החמה ביותר נמצאה בידיים של מי שהצליח לכוון לבטן הרגישה של המשבר ולהציע תוכניות מהז'אנר המכונה בתעשייה "Feel Good TV". במילים אחרות, את התוכניות המושקעות והנועזות העדיפו הקניינים לדחות לשנים אחרות. המטרה השנה היתה הרגשה טובה במינימום מחיר.

אסף גיל, שהגיע לפסטיבל זו הפעם ה-20 כדי לראות ולהיראות הצליח למכור השנה את "אינסטינקט בסיסי" ל-Digital Rights Group שאחראית להפצתם של חומרים מבית ערוץ 4 הבריטי. כאשר הוא נשאל עד כמה הורגש המיתון בין נציגי הטלוויזיה העולמית, הוא משיב: "המיתון הורגש קודם כל בנוכחות הנמוכה של האנשים שהגיעו למקום. לפחות אצל חלק מהמוכרים הייתה תחושה של דלות החומר. הרבה פחות דברים עמדו למכירה. כאשר באים לדבר על מכירות וקניות הרי שבכל מקרה זה לא שהעסקאות נחתמות במקום. זה יכול לקחת זמן אבל מה שאני כן יכול לומר זה שאני נמצא במשא ומתן עם מספר גורמים לגבי פורמטים שונים מז'אנרים שונים".
 

מהמרים על הפרנסה

 
אחת הטענות שעלו ושבו בדיווחים מן הפסטיבל היו שבקרוב הסחורה האטרקטיבית ביותר תהיה זו שתוכל להנפיק דקת רייטינג זולה במיוחד. גיל, שהפקותיו נחשבות יקרות יחסית ומוקרנות לרוב בפריים טיים של ערוץ 2, מסרב לקבל את העובדה הזו. "אני באמת מאמין שבשורה התחתונה כשצריך יהיה להמר על הפרנסה, אף זכיין לא ילך על תוכניות שמפיקים בשני שקלים אלא אם הוא רוצה להתאבד. היום כולם מבינים שחייבים להשקיע כדי שיהיה רייטינג גבוה".

מי שכן הצליח לעשות שוק בפסטיבל המפיק יואב גרוס ש"צחוק מהעבודה" שהפיק נמכר להפצה במדינות כמו ארה"ב, צרפת, אנגליה, ספרד ואיטליה. כאשר הוא נשאל מה לדעתו עורר את חיבת הקהל, הוא משיב: "זה פשוט שילוב מאוד מוצלח בין עולם הסטנד אפ והטלוויזיה. אנשים הבינו את זה ולמרות שבחו"ל זו לא תהיה הפקה זולה במיוחד, הם בטוחים שזה יצליח".
 

דרמה בגזרת הטלנובלות

"עלות פר נקודת רייטינג תהיה הזולה ביותר". פלטי
 "עלות פר נקודת רייטינג תהיה הזולה ביותר". פלטי 
 צילום: יח"צ 
 
בהקשר זה של הפקות זולות מול אלו היקרות ניצב בגאון גם נדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה שאחראית בין השאר על אסופת טלנובלות עצומה ובימים אלו משיק שתיים חדשות בערוץ ויוה שבבעלות החברה ("מחר ולתמיד" ו"יומן חיים"). הערוץ הישראלי אגב, מדורג כאחד הנצפים ביותר בכבלים ובלוויין.

פלטי, שחזה כמו כולם במיתון שהגיע לקאן, דווקא חזר מלא אופטימיות. "מה שאנחנו מציעים ברמת הסדרות היומיות והטלנובלות הוא המוצר הכי נחשק כרגע. ה-BBC עשו מחקר וגילו שהביקוש הוא למוצרים שעלות פר נקודת רייטינג תהיה הזולה ביותר. אנחנו מספקים סדרות של 150 – 200 פרקים כל הזמן. זו ההתמחות שלנו".

פלטי מספר שאחד הפורמטים שניסה למכור נמצא בכלל בשלבי פיתוח. "אני יכול לומר בגלוי ששני דברים תפסו את עיניהם של המשקיעים בעולם באופן בולט. הראשון הוא 'חצויה' שמצטלמת עכשיו. זו סדרת ערפדים ברמה הוליוודית שתכלול 45 פרקים והיא יצרה היסטריה אמיתית. כרגע אנחנו נמצאים איתה במשא ומתן מתקדם עם מספר גורמים. חוץ מזה יש לנו עוד סדרת נוער שנקראת "Champs 12" שתכלול 150 פרקים וגם זכתה ללא מעט התעניינות".
 
 

"שום דבר לא העיף אותי"

"אין ממש כל חדש תחת השמש". גרוס
 "אין ממש כל חדש תחת השמש". גרוס 
 צילום: מתוך מסיבת "נחשפים" 
 
תופעת הריאליטי שפשטה על הטלוויזיה והתמקמה בראשי מצעדי הצפייה מסביב לגלובוס לא עומדת לפנות את מקומה לטובת סוגה עילית בשום דרך שהיא. הסיבה לכך על פי גרוס, פרקטית למדי. "היום אנשים רואים רק את הריאליטי בלייב. את כל השאר אפשר לראות בכל מיני גופים מקליטים או V.O.D. מה שכן, בארה"ב כבר התחילו למדוד רייטינג גם באגפים האלו ולשקלל את הכל לטבלה אחת, מה שיתן תוצאה אחרת לגמרי. אני מאמין שגם בארץ זה יקרה בקרוב כי זה פשוט מתבקש".

"לא היו בשנים האחרונות אף תגליות גדולות" ממשיך גרוס בהתייחס לפורמטים פורצי דרך בעולם הריאליטי "מאז שהמציאו את "אמריקן איידול", "הישרדות" ו"האח הגדול" אין ממש כל חדש תחת השמש. זה לרוב וריאציות חדשות על דברים ישנים. אני בכל אופן, לא ראיתי שם שום דבר שהעיף אותי".

אחד השחקנים הבולטים בפסטיבל מטעם המשלחת (אם אפשר לקרוא כך לגופים המתחרים רוב ימי השנה האחד בשני) הישראלית הוא אבי ארמוזה, שהצהיר עוד טרם נסיעתו לצרפת כי "דווקא תקופת המשבר טובה לניצול הזדמנויות חדשות". לטענת ארמוזה הוא הגיע למיפ עם מצב רוח טוב וחזר עם מצב רוח טוב אפילו יותר. "היינו שם 6 אנשים ועברנו שם למעלה מ-200 פגישות עם אנשים מכל העולם. הבאנו איתנו שילוב של כמה תוכניות שקרצו להרבה גופים. בין השאר הצגנו את "האמת העירומה" שהיא גם טובה מבחינה תוכנית וגם זולה יחסית להפקה (מכיוון שהיא מצולמת בלוקיישן אחד רוב הזמן), ה"החיים זה לא הכל" גם יצרה לא מעט עניין בגלל שהיא מכילה כבר עכשיו 120 פרקים והיה עוד פיילוט של ערוץ 10 בשם "משדרגים" שקילב לא מעט כותרות. כבר עכשיו יש לנו כבר כמה עסקאות קטנות שנסגרו אבל בהמשך צפויות להיות משהו כמו 10-20 חתימות משמעותיות יותר שיסגרו בחודש הקרוב. עכשיו רק צריך לקוות שהתוכניות האלו ידיעו לשידור".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by