בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
זרמונים והאש 
אח שלו, מוכר? 
 
 גישת ה``לא חשוב מה כותבים עלי-העיקר שיאייתו את שמי נכון`` , נכשלה. הפיינליסטים של ``האח הגדול``    צילום: יח``צ קשת    
זרמונים והאש |
 
אילון זרמון

קשת לא תוכל להסתיר את העובדה שלמרות ההצלחת האח הגדול, חלה ירידה בבאז, בכמות ההצבעות וברייטינג. הסיבה לכך היא שבשביל לקנות מוצר לא מספיק להכיר אותו, צריכים גם להעריך אותו. כאן כשלה התוכנית, וכך גם יכשלו תוכניות ההמשך. אילון זרמון מפרק את הפרמידה השיווקית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 הטיפ הראשון שהיו צריכים לקבל המתמודדים עם הצטרפותם לקרקס השקוף הזה הוא שבתור מפורסמים/מותגים הם צריכים להתעסק רק בדבר אחד כדי לקדם את הקריירה הדועכת של מרביתם - ליצור אהדה. בזה כאמור, כולם נכשלו 
אומרים על "האח הגדול" שזוהי תוכנית שהצליחה לגרד את תחתית התכונות המאכלסות את האשפה האנושית. המציצנות, השמחה לאיד, התככנות, התחמנות, הרשעות והאיבה ההדדית פרצו במלוא העוצמה וחידדו את יצר האדם הקטן והרע. גם על הרצון להיות מפורסם בכל מחיר, אפילו במחיר השפלה עצמית, דיברו רבות. מאצבע בפה ועד ערווה גלויה, מפחדים סהרוריים ועד עממיות ירודה - המתמודדים ניסו את כל הטריקים כדי לזכות בתשומת לב הציבור.

כל מי שעוסק בשיווק מכיר את המודל השיווקי שנקרא "הפירמידה השיווקית", המגדירה את השלבים שאדם צריך לעבור עד שהוא קונה מוצר, כל מוצר. במלים פשוטות, אם בקצה העליון של התהליך הצרכן קונה את המוצר הרי שבשלב הבסיסי עליו להכיר אותו, בשלב הבא לאהוד אותו ובשלב האחרון לפני הקניה, להעדיף אותו על פני מתחריו. על פי אותו מודל (שהרי גם תוכנית טלוויזיה היא מוצר, טלוויזיוני) "האח הגדול" נכשלה, ובגדול.
 
 
ראשית, מבחינת המתמודדים. התוכנית חושפת אותם בעוצמה גדולה, אך החשיפה העצומה אינה עומדת לזכותם. מכיוון שמצלמות מסקרות אותם יום וליל הם מתנהגים כמו חיות בכלוב,כמו קופים ( בלי קשר לפחד של אחת המתמודדות מבננות...). הם מבוהלים, מעוררי רחמים, עושים הצגות שמעליבות את האינטליגנציה ולבטח לא מצליחים לעבור לשלב החשוב ביותר באבולוציית המכירה - שלב האהדה.

בסופו של דבר, מה המטרה העיקרית של אותם מפורסמים אם לא לקדם את הקריירה שלהם? ומה הם מוכרים אם לא את שמם ודמותם? אם כך, למה הם מציגים את עצמם כבבונים בספארי? למה הם מוכנים לבזות את עצמם כל כך? התשובה היא בתפיסה המעוותת ש"לא חשוב מה כותבים עלי-העיקר שיאייתו את שמי נכון" שמאפיינת נבחרי ציבור ומפורסמים רבים.

התוצאה הסופית היא שחשיפת היתר שרפה את כל הסודות הקטנים שהציבור חשב שיש למפורסמים הללו, והפך אותם ללא מעניינים במקרה הטוב ולפתטיים במקרה המציאותי יותר. אותם מפורסמים חשבו לתומם או לטמטומם שמה שחשוב הוא עוד חשיפה, ובהזדמנות שנוצרה עבורם (או שהם השכילו ליצור לעצמם), הם לא יצקו שום תוכן חדש, אינטלגנטי ומסקרן בדמותם המוכרת ויצאו מוילת האח הגדול, אנשים קטנים מאוד.
 
 
 למה הם מציגים את עצמם כבבונים בספארי? למה הם מוכנים לבזות את עצמם כל כך? התשובה היא בתפיסה המעוותת ש"לא חשוב מה כותבים עלי-העיקר שיאייתו את שמי נכון" שמאפיינת נבחרי ציבור ומפורסמים רבים 
ובכן, מפורסם יקר, חשוב מה אומרים עליך. לא חשוב רק להכיר אותך. ואת זה יודע כל איש שיווק. וכל מי שמבין משהו בפרסום לא התפלא כשדווקא אלה הפחות מפורסמים נשארו בגמר. הטיפ הראשון שהיו צריכים לקבל המתמודדים עם הצטרפותם לקרקס השקוף הזה הוא שבתור מפורסמים/מותגים הם צריכים להתעסק רק בדבר אחד כדי לקדם את הקריירה הדועכת של מרביתם - ליצור אהדה. בזה כאמור, כולם נכשלו.

גם קשת לא יצאה טוב מהסיפור. בכירי הזכיינית ציפו לשיאי רייטינג שישראל לא ידעה מעודה אך ככל שעבר הזמן התברר שישנה ירידה בכמות ההצבעות וגם הרייטינג לא ממש עלה. אותו גרעין צופים שהיה בהתחלה, נשאר נאמן, אך חדשים לא ממש הצטרפו. הסיבה לכך היא שיצר המציצנות הוא תנאי בסיסי אבל לא מספיק. בשביל לקנות מוצר לא מספיק להכיר אותו, צריך גם לאהוד אותו, להעריך אותו ולהעדיף אותו על פני האלטרנטיבות. כאן כשלה התוכנית, וכך גם יכשלו תוכניות ההמשך.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by