בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
האח ממשיך לבלוע 
 
 מושמע יותר ברדיו, נוגס יותר בפרה פריים. שימי תבורי מ``האח הגדול``    צילום: גיא אסייג    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים, גילי איזיקוביץ`, דורון חלוץ

פחות מהעונה הקודמת אך עדיין: ערוץ 20 נוגס בשידורי הערוצים המסחריים, בעיקר בשעות הפרה טיים. וגם, הבושה משתלמת: מכירות התקליטים ומספר ההשמעות של הדיירים זינקו בעשרות אחוזים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מאז עלתה התוכנית "האח הגדול VIP" לאוויר בתחילת החודש, הראו נתוני הרייטינג ירידה של ממש באחוזי הצפייה בערוצים המסחריים 2 ו-10, כך עולה מבדיקת נתוני הצפייה בשבועיים האחרונים לעומת המקבילים להם טרם עליית ערוץ 20 לאויר. הירידה המשמעותית של כאחוז וחצי בכל ערוץ, נמדדה בין השעות חמש לשבע, והיא נחשבת משמעותית במיוחד לאור הרייטינג הממוצע באותן שעות.

הרייטינג של ערוץ 20 אינו ניתן לפרסום משום שהכבלים והלוויין אינם חברים בוועדה למידרוג, אך על פי חשיפת "הארץ" עולה כי הערוץ נהנה בשעות הפרה פריים מרייטינג של כ-3% ולדברי גורמים בערוצים המסחריים אחוזי הצפייה בערוץ קופצים לעתים ל-5%.

מדובר בנגיסה משמעותית, אם כי פחותה מזו שנרשמה בעונה הראשונה של האח, בה הפך הערוץ לשלישי הנצפה בגודלו, במשך מרבית שעות היום. אז כאמור, הערוץ נגס שיעור של כ-5% בממוצע והקרין גם על שעות הפריים טיים. כזכור, בעונה הראשונה הערוץ היה פתוח לצפיית חינם ב-HOT. בעונה הנוכחית כידוע, הערוץ הנו בתשלום אך ניתן לצפייה גם בחברת הלווין.

קשת אינה מפרסמת את נתוני הצפייה באינטרנט בשידורי "האח הגדול", אך על פי הערכות שונות הירידה במספר הצופים (היחסי) בערוץ 20 נובעת בין היתר מהגידול המשמעותי במספר הצופים באתר הזכיינית ומעליה בשימוש בפלטפורמות נוספות כמו מכשירי הסלולר, כחלק משיתופף הפעולה שבצעה הזכיינית טרם עלית התוכנית לאוויר.

הנתונים הללו מתיישבים היטב עם נתוני הצפייה בתוכנית המשודרת בטלוויזיה. העונה הנוכחית סובלת מירידה קלה הגובלת בסטייה סטטיסטית לעומת זה של העונה הקודמת, אך מוקדם עדיין לבחון את הדברים משום שהניסיון מלמד ששכל שמתקדמת תוכנית ריאליטי לקיצה, כך גדל מספר הצופים בה.
 

המרוויח הגדול: שימשימי

 
מרוויחים וודאי ראשון לגרסת ה"אח הגדול VIP" כבר יש: המוסיקאים שבחבורה. על פי נתוני חברת "מדיה פורסט", בשבועיים שחלפו מאז ננעלו הזמרים בווילה, זינק מספר ההשמעות של שיריהם ברדיו באופן מרשים לעומת השבועיים שלפני.

הקפיצה הגדולה ביותר נרשמה לזכותו של שימי תבורי, שמרבה להתלונן בתוכנית על קיפוחו ברדיו הישראלי. בשבועיים שלפני כניסתו לווילה הושמעו שיריו 13 פעמים בלבד, לעומת 36 פעמים בשבועיים האחרונים (גידול של 177 אחוז). גם הזמרים האחרים נהנים מהחשיפה, אם כי פחות: מספר ההשמעות של מאיה בוסקילה עלה מ-55 ל-89 (62 אחוז), של אמיר פיי גוטמן והיי פייב מ-13 ל-19, של האחיות פיק, ביחד ולחוד, מ-24 ל-32, ושל קורין אלאל, שנהנתה מהשמעות רבות גם קודם לכן, מ-94 ל-118.

יצויין כי מעבר לתמלוגים המועברים לחשבון האמנים וליצירת הבאז (בעקבותיו עולות גם רכישות התקליטים), הדיווידנדים הללו מצטרפים לתשלום הנאמד על פי הערכות ב-3,000 ש"ח ליום, ובמקרים מסוימים אף יותר.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by