בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
דרינק ראשון על קוואלי 
 
 ``במקום להתיישב בבר על כוס ויסקי כבדה, שמתי לב שרובכם מעדיפים להשתולל ולרקוד``. קוואלי במולדת    צילום: יח``צ    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

ארתורו סאטר, מנכ"ל חטיבת מותגי האלכוהול של רוברטו קוואלי אירופה, הגיע לביקור בזק בישראל והסביר ל-nana10 מדוע הישראלים הם בין צרכני הוודקה הגדולים בעולם, מי צריך קוואלי והכי חשוב - למה דווקא עכשיו. יחסי ציבור? היינו שתויים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בשלב הראשון אנחנו יוזמים פעילויות שטח שיווקיות, ונכנסים להרבה מאוד ברים ומועדונים נחשבים. רק לפני זמן קצר ערכנו מסיבת השקה עצומה באומן 17, והקהל הגיב אלינו בצורה מדהימה. אני בכלל חושב שהקהל הישראלי יודע לחגוג ולשמוח כמו שצריך 
בחודש האחרון, בשקט בשקט, עוברת על שוק משקאות האלכוהול הישראלי מהפכה. לשוק רב המותגים של הוודקות לצריכה פרטית המוערך בכ-300 מיליון שקל ועשרה מיליון ליטרים בשנה, נכנס שחקן חדש המאיים לשנות את הרגלי צריכת השתיה שלהם, ומהר. כ-850 אלף בקבוקים נמכרים בשנה אחת בישראל, הרבה פחות מהודו, ארה"ב ובריטניה, ובוודאי שנמוך משמעותית מזה האיטלקי. אבל את מסע ההחדרה של מעצב האופנה האיטלקי רוברטו קוואלי, אף אחד לא עוצר. גם לא המשבר הכלכלי המאיים במיוחד על קהל היעד אליו הוא מכוון - צרכני משקאות הפרימיום.

קוואלי לא המציא את אופנת ההשתלטות על מותגים הרבה מעבר לגבולות הבד. דולצ'ה וגבאנה היו שם לפניו עם הבשמים, ועוד רבים אחרים אמצו לעצמם זהות רב מוצרית כאשר המכנה המשותף הבסיסי היחיד בניהם הוא שם המותג. טוב, גם קהל היעד, חובב המותגים בדרך כלל. ארתורו סאטר, מנכ"ל חטיבת מותגי האלכוהול של רוברטו קוואלי אירופה, הגיע לביקור בזק בישראל והסביר ל-nana10, למה קוואלי, למה וודקה יקרה, והכי חשוב-למה דווקא עכשיו. יחסי ציבור? היינו שתויים.

במסגרת הביקור בישראל ביקר סאטר בעשרות ברים ומועדונים בתל אביב, כחלק ממסע יח"צני מתוזמן בדמות אירועי השקות ל'וודקה רוברטו קוואלי', אשר הושקה בחודשים האחרונים בישראל.
 

הישראלים: בין צרכני הוודקה הכבדים בעולם

לא מפחד ממתחרים ולא פוחד מוודקה עממית. קוואלי נגד אבסולוט
 לא מפחד ממתחרים ולא פוחד מוודקה עממית. קוואלי נגד אבסולוט 
 צילום: יח"צ 
 
מהשאלה מדוע ישראל היא בין המדינות האחרונות בהן מושק המותג, ובאיחור של שלוש שנים, נמלט סאטר בדיפלומטיות שיווקית אירופאית ואמר כי "את 'וודקה רוברטו קוואלי' השקנו ב- 2006, באיטליה בלבד. מאז, התחלנו לשווק במרבית המדינות באירופה וחדרנו לשוק האמריקאי, ולפני מספר חודשים נכנסנו גם כאן לישראל. אנחנו מתכננים להשיק את מותגי האלכוהול שלנו, וודקה ויין של רוברטו קוואלי, במדינות נוספות בעולם, הכל על פי תכנון אסטרטגי ארוך טווח להשקה הבינלאומית של המותגים".

מר סאטר, למי בדיוק אתם פונים? האם אתם לא חוששים להשיק בימי משבר כאשר ההוצאות על מותרות במיוחד בגזרת המשקאות יורדות ויורדות?

"מותגי האלכוהול של רוברטו קוואלי ממוצבים כמותגי מגה- אולטרה- פרמיום ומיועדים למעשה לכל אדם היודע להעריך איכות ואוהב את החיים הטובים. לגבי המשבר הכלכלי, אני חושב שעדיין מוקדם להעריך את עומקו של המיתון ואת השפעותיו על כולנו. מה שכן, אני בטוח שהמצב ישפיע על כל השווקים, בכל התחומים, כמו שוק הוודקה. יחד עם זאת, אני סבור שמותג חזק, שנהנה מנאמנות של צרכנים, בעיקר בגלל איכותו, לא יסבול מירידה במכירות, ולו בגלל שהקהל אינו רואה בו מוצר מותרות, כלל וכלל".

כאן שולף סאטר נתון מעניין אודות השוק הישראלי. "אתם נחשבים בין צרכני הוודקה הכבדים בעולם. 50 אחוז מבקבוקי הוודקה שנמכרים בישראל, הם מותגי פרמיום. עשרה אחוזים, הם מותגי סופר פרמיום. זה ענק! וזה מעיד על העובדה שאתם פשוט אוהבים לשתות, ומחפשים את המותגים הטובים".
 

הסיבה: העליה מברית המועצות

 אתם נחשבים בין צרכני הוודקה הכבדים בעולם. 50 אחוז מבקבוקי הוודקה שנמכרים בישראל, הם מותגי פרמיום. עשרה אחוזים, הם מותגי סופר פרמיום. זה ענק! וזה מעיד על העובדה שאתם פשוט אוהבים לשתות 
במסגרת אותה דיפלומטיות אירופאית, מסרב סאטר לענות על שאלות הקשורות לתקציבי ההשקעה בהחדרת המותג, ושומר על חשאיות לא ישראלית. "כמו בכל מדינה, גם בישראל אנחנו עובדים עם משווק מקומי מוביל בשוק, אשר יש לו הסמכות להחליט על זהות משרד הפרסום אשר ינהל את הקמפיין, כמו גם משרד יחסי הציבור. הקו הפרסומי של המותג והאסטרטגיה התקשורתית מנוסחים במטה שלנו באיטליה, וכל המדינות עובדות על פיהם. מה שכן, אנחנו יודעים שבכל מדינה קיימת התנהגות שונה במקצת של התקשורת ושל הצרכנים, ואנחנו סומכים על המשווק שלנו שיידע לפעול בצורה הטובה ביותר. אנחנו כמובן נמצאים בקשר רציף יומיומי עם המשווקים בכל העולם, כך שהפעילויות כולן נעשות על דעתנו".

על פי מחקרים שערך קוואלי טרם הפלישה לשוק הישראלי, התגלה נתון מדהים: הישראלים אוהבים וודקה. "אתם למעשה נמצאים בין 10 המדינות המובילות בעולם בצריכת וודקה ואני מניח שזה קשור לעליה המסיבית של אזרחים מברית המועצות לשעבר, אשר שם תרבות צריכת הוודקה הינה חלק במנטאליות, וגם העובדה שמדובר במדינה שבה קהל בליינים - צעירים גדול, שיוצא בסופי השבוע לחגוג, אחרי שבוע קשה בלימודים ובעבודה. במקום להתיישב בבר על כוס ויסקי כבדה, שמתי לב שרובכם מעדיפים להשתולל ולרקוד. אין ספק שהמשקה הנלווה האולטימטיבי לבילוי שכזה הוא הוודקה".

ואכן, על פי נתונים רשמיים, השוק המקומי בישראל מטפס בעקביות: ב- 2003 יובאו לארץ 6 מליון ליטר וודקה. אחרי שנתיים - המספר קפץ ל- 10 מליון. יבוא מותגי וודקה עילית עלה פי שלושה בתקופה זו. את סאטר כאמור, זה מספק.
 
 

לא רק מסיבה באומן 17

 
ומה לגבי המתחרים, שנראה כי הם שולטים בשוק ללא עוררין?

"אני אוהב תחרות. לדעתי תחרות עושה רק טוב לכל מותג. יש מקום לכולם, גם לוודקות העממיות יותר כמו 'אבסולוט' ודומיה, וגם למותגי היוקרה, כמו 'גריי גוס', וכמובן- 'וודקה רוברטו קוואלי'".

אפרופו מתחרים, אם אין קמפיין ברוב המדיות ניתן להבין שאתם מסתפקים בפעילות קד"מ בלבד. זה יספיק?

"בשלב הראשון אנחנו יוזמים פעילויות שטח שיווקיות, ונכנסים להרבה מאוד ברים ומועדונים נחשבים. רק לפני זמן קצר ערכנו מסיבת השקה עצומה באומן 17, והקהל הגיב אלינו בצורה מדהימה. אני בכלל חושב שהקהל הישראלי יודע לחגוג ולשמוח כמו שצריך.

עם הזמן, אנחנו גם נעלה בפעילות פרסום קלאסית, שתבוסס על המלצות משרד הפרסום וחברת יחסי הציבור שלנו כאן בארץ. מבחינת השיווק- אנחנו נמצאים בחנויות אלכוהול פרטיות, כמו גם ברשתות יוקרתיות, מסעדות יוקרה, ברים ומועדונים, אולם לא מן הנמנע שניכנס לנישות נוספות".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by