בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
יוצאים מהוילה 
 
 פחות צופים או יותר צופים בחוץ? מתמודדי ``האח הגדול VIP``    צילום: יח``צ קשת    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

בפרק ששודר אמש הגיע "האח הגדול" לנתון שיא שלילי והמשיך את מגמת הירידה בצפייה. עם זאת, פלאפון דיווחה היום על צפיות שיא בדור השלישי, המתחברות להצטרפות ההמונית לערוץ 20. האם שלל הפלטפורמות של האח בעוכריו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרק השלישי של "האח הגדול VIP" צנח אמש לקרקעית כמוה לא זכורה לקשת, במיוחד בהתחשב בהשקה הטובה שהיתה לעונה רק לפני שבוע ועמדה על 35.1%. מאז הפרק הראשון בו נכנסו הדיירים המפורסמים לוילה מצטיירת מגמת ירידה, במסגרתה הפרק השני ירד ל-33.6% ואילו זה ששודר אמש כבר איבד למעלה מחמישית מצופיו והתייצב על 26.3% בלבד. הירידה הזו אמנם מאפיינת תוכניות ריאליטי (פתיחה גבוהה-ירידה-וחזרה), אולם לא נכחה בעונה הראשונה בה מרבית פרקי העונה עברו את רף 30 האחוז ויותר.

אחד ההסברים לתופעה היא שדווקא ההצלחה הגבוהה בצפייה במתרחש בוילה באמצעים שונים מלבד הטלוויזיה, היא זו שגרמה לנפילת המתח ולציפייה לשידור. במילים אחרות, יתכן ששיתופי הפעולה המרובים אותם רקמה קשת עם שלל גופים כלקח מהצלחת ערוץ 20 ואתר מקו בעונה הקודמת, נמצאים בעוכריה.

כך לדוגמא, היום דיווחה חברת פלאפון על יותר מ-30 אלף צפיות בערוץ "האח הגדול" מאז החלו שידורי העונה - נתון גבוה בכל קנה מידה. במקביל, בשבוע שעבר נודע כי מעל 80 אלף איש רכשו את ערוץ 20 של חברות הכבלים והלווין ויכולים לצפות במתרחש בוילה לאורך כל שעות היממה. פלטפורמה נוספת עליה קשה עדיין לקבל אינדיקציה מוחלטת היא כמות הכניסות לאתר מקו, אף שם מוקרנות עלילות מאיה בוסקילה וחבריה.

הסבר נוסף למגמת הירידה עשוי להיות הפוך ולהעיד דווקא על נאמנות גבוהה מבעבר לשידורי האח. הסיבה: הצופים ההדוקים צופים בזמן חשיפה גבוה בהרבה מהעונה הקודמת במתרחש, ולא ממתינים לתוכנית הפריים טיים שעשויה ברובה מלקטי עריכה של ארועי השבוע החולף.

למרות כל אלו, ייתכן שהתוכנית פשוט פחות מצליחה מבעבר (ראה ערך "הישרדות"), או שששחזור הפנומניה שהיתה בעונה הקודמת, תתגלה בהמשך. כך או כך, בהתחשב בעובדה שקשת מרוויחה גם על צפיות מעבר למסך הקטן, ושעדיין, מדובר בתוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה, כל שנשאר לזכיינית הוא לעשות את חישובי הרווח וההפסד בתום העונה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by