בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
שבת המלכה 
 
 יחפוף ראש בראש עם המירוץ למליון. את המתמודדים האמיתיים לא רואים בתמונה    צילום: ערוץ 10    
תעשייה |
 
שלומי לאופר

התכוננו לתוכנית הריאליטי האמיתית: הקרב על הרייטינג של משבצת השבת. רשת וערוץ 10 כבר מתחרים במי ימצמץ ראשון ושלומי לאופר מנסה לשרוד את המירוץ למיליון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 לא ברור מה יהיה יותר מביך – הניצחון של ערוץ 10 על רשת במוצ"ש, או ההחלטה שיקבל צנגן בעוד שבועיים, לבטל את השידור במוצ"ש 
הרשות השנייה אמרה השבוע את דברה וירתה את יריית הזינוק. בעוד יומיים זה קורה. תוכנית הריאליטי שתכבוש את המדינה. המתמודדים במתח. הדרמה בעיצומה. מלחמה ראש בראש. את הפרק הזה לא תרצו להחמיץ. המרוץ להישרדות. מי יביא יותר רייטינג. אנחנו עוברים בשידור חי לכתבנו בבית הורד, שם משוכנעים שהפעם הם עושים את זה.

הפתיחה של הישרדות צלחה בשלום את פגעי מזג האוויר, אבל אז באה המלחמה והישרדות ירדה והישרדות עלתה. כמי שסובל מהפרעות אכילה קלות היא התנדנדה לה בין עליות ומורדות רייטינג, לפעמים בעשירייה ולפעמים קצת פחות. היא מסתובבת באזור ה-20 אחוז אבל טעמה גם את ה-16.8 ואת ה-19.3 ובעיקר, עדיין לא מצליחה לייצר את הבאז של העונה הקודמת. לא שלא כותבים, לא שלא מדברים, אבל הוייב הראשוני מתפוגג לאיטו ומה שנשאר אלו הצופים האדוקים, והתקווה.

עם זאת, עוד מוקדם להספיד את הישרדות, בואו לא נשכח איך נפתחה העונה הקודמת
(14.9 אחוזי צפייה) ואיך היא הסתיימה כווינרית. בנוסף, שווה לזכור גם נתון בלתי מפוענח אחד: הפרק של יום רביעי מוביל על זה של מוצ"ש. תהיינה אשר תהיינה הסיבות לכך, זו בשורה מאד לא טובה. לא עבור ערוץ 10, ובוודאי שלא עבור רשת העומדת לקפוץ קפיצת ראש בראש לבריכת הרייטינג הריקה של מוצאי השבת.
 
"למעט חנה ומרגלית שצברו לעצמן מעריצים". לוגיקה סטייל רשת
 "למעט חנה ומרגלית שצברו לעצמן מעריצים". לוגיקה סטייל רשת 
 צילום: אתר רשת 
 
מכאן לרמת החייל, שם כבר מתקצבים שורה של רפרנטים סביב יוחנן צנגן ושרים צ'יקי צ'יקי צ'יק היי היי היי. המרוץ, בין היתר הודות לאכסניה הנוחה – ערוץ 2, לא ירד מתחת ל-20 אחוז רייטינג ובשיא הגיע ל-25.5 אחוזי צפייה. לא מפלצת רייטינג א-לה האח הגדול, אפילו לא כוכב נולד, אבל יחסית לרשת מדובר בנתון מעודד. עד כדי כך מעודד שהם כאמור, מוכנים לקפוץ איתו לבריכה.

כן, הם יודעים שזה מול הישרדות, הם פשוט חושבים שאם אתם רואים המרוץ ביום חמישי, אין מצב שיום קודם לכן ראיתם הישרדות. לוגיקה סטייל רשת. כן, אלה ששידרו את מפרץ האהבה. עכשיו הכל ברור.

לא ברור מה יהיה יותר מביך – הניצחון של ערוץ 10 על רשת במוצ"ש, או ההחלטה שיקבל צנגן בעוד שבועיים, לבטל את השידור במוצ"ש. מבלי להיכנס יותר מדי להשוואות בין התוכניות, דבר אחד ייאמר לזכות איי הפנינה – הדרמה כבר מתרחשת. יש אלמנט רגשי אצל הצופים. לעומת זאת, המרוץ הוא לא יותר מאוסף של זוגות, חביבים יותר ופחות, שלא מעוררים יותר מדי הזדהות או סלידה. למעט חנה ומרגלית שצברו לעצמן מעריצים, היתר אנמיים להחריד. אפילו הבן של אילנית.
 
 
 
כאן גם נמצאת הטעות של רשת. בקרב כזה, השלט ילך עם הרגש. צופה הריאליטי הממוצע יעדיף לעקוב אחר מעללים שמרטיטים אותו ולא אחר הגרסה העממית של אייל פלד מסביב לעולם. אגב, זה לא אומר בהכרח שהישרדות תביא יותר צופים (ערוץ 2 הוא עדיין שומר המסך הלאומי), אבל די בתיקו 18-19 בשביל להבין שהמרוץ מאבד קהל לטובת איי הפנינה. דחיקתו אל תחתית העשירייה תהווה השפלה ברנז'אית.

ברשת ככל הנראה לא מבינים שהמגרעות הקיימות בריאליטי שלהם יחווירו לעומת הקרב מול הישרדות, ולא מן הנמנע שבקרוב מאד נקבל קומוניקט המבשר על חזרה לשידור חד שבועי בפרוגרמינג מחודש. או בניסוח אחר, עדיף לצאת מזה בכבוד, מאשר להיתפס כחוליה החלשה.

ובינתיים, 80 אלף איש כבר רכשו לשידור את ערוץ האח הגדול. תקראו לזה התערבות של ההפקה, תקראו לזה קרב מכור מראש, בריאליטי של המציאות, יש רק ווינר אחד.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by