בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מסביב לשכונה 
ביקיני של זהב 
 
 ההכנסות מהמדיה הדיגיטלית והאירועים השונים עלן ל-40%. רפאלי ב``ספורטס אילוסטרייטד``    צילום: אימג`בנק/GettyImages    
מסביב לשכונה |
 
חיים הנדוורקר, Themarker

לפני 46 שנה התלבטו עורכי המגזין "ספורטס אילוסטרייטד" כיצד למלא את גיליון החורף המדשדש והימרו על דוגמניות בבגדי ים. הם צדקו. איך הפך המגזין למצליח בארה"ב וכמה תרוויח רפאלי מכל העסק? (רמז מבטי רוקאווי: 3 מיליון דולר לקמפיין)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 אם בעבר השתכרה רפאלי 150-100 אלף דולר על קמפיין, כיום היא תרוויח עליו עד 3 מיליון דולר. דוגמניות ישראליות שהגיעו לרמת השכר הזו הן שירז טל וקים אינגליסקי, אבל עכשיו בר תוכל לעקוף אותן. היא צעירה, ויש לה את ליאו 
אין ספק שבר רפאלי עלתה השבוע מדרגה בעולם הדוגמנות הבינלאומי.

תצלום שער ב"ספורטס אילוסטרייטד" הוא מקפצה לליגת דוגמניות העל, חלומם הרטוב של מיליוני גברים בעולם ומושא לקנאתן של מיליוני נשים. אבל בראש ובראשונה, מדובר בעסקים. ובימים טרופים אלה, כאשר המדיה המודפסת נמצאת במשבר חמור, מהדורת בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" היא עדיין הצלחה מסחררת.

"ספורטס אילוסטרייטד" הוא שבועון בבעלות קונצרן התקשורת טיים וורנר, שבמהלך כל השנה מושך קוראים חובבי ספורט. מספר המנויים של המגזין הוא 3.3 מיליון, ומכירותיו בדוכנים זעומות - 85 אלף עותקים בשבוע.

מהדורת בגדי הים השנתית הופכת את המגזין להצלחה רבתי בדוכנים, והיא נמכרת ב-1.1 מיליון עותקים. חלק מבעלי הדוכנים ממשיכים למכור את הגיליון הזה גם בשבועות הבאים ובדוכנים אחרים אף מוכרים גיליונות משנים קודמות. מחלקת ההפצה של "ספורטס אילוסטרייטד" שמחה להדפיס עוד גיליונות אם יש צורך. סקרים שערך המגזין גילו שבפועל מעיינים במהדורת בגדי הים 66 מיליון איש. על פי הערכות אחרות, המספר נמוך יותר - רק 23 מיליון קוראים, כאשר 18 מיליון מתוכם הם גברים. אם נאמין לנתוני המגזין, הרי שארבעה מכל עשרה גברים בוגרים בארה"ב מעיינים במהדורה. גיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" הוא הגיליון המגזיני המצליח ביותר בארה"ב - יותר מגיליון איש השנה של "טיים". כל מו"ל היה מאושר לקבל חשיפה כזאת.
 

מרוחה על מטוס

ברגע שהוא נדלק על הפשטות שלה, הוא דחף אותה קדימה. דינמו בר
 ברגע שהוא נדלק על הפשטות שלה, הוא דחף אותה קדימה. דינמו בר 
 צילום: Splashnews/Asap Creative 
 
גם מי שמאוד ירצה בכך, יתקשה לחמוק מהשער של מהדורת בגדי הים. לא רק קוראי המגזין רואים אותו: כמעט אין אדם בארה"ב שלא נחשף אליו - בשידורי הטלוויזיה, באינטרנט ובדוכני העיתונים, לפחות במשך שבוע. הוא יוצר המולה תקשורתית גדולה, והדוגמנית שמופיעה עליו זוכה בכל הקופה. בר רפאלי התארחה בעקבות התצלום בתוכנית הלילה של דיוויד לטרמן וכיכבה על השער של ה"ניו יורק פוסט".

כתוצאה מכך, הפרסומות במהדורת בגדי הים יקרות מאוד. המהדורה מספקת יותר מ-10% מההכנסה השנתית של "ספורטס אילוסטרייטד", והיא ללא ספק הפרה החולבת של המגזין.

אנשי השיווק של "ספורטס אילוסטרייטד" לא מסתפקים רק במכירת מגזינים: סביב פרסום המהדורה מתקיימים אירועים שונים כמו ערב נוצץ בלאס וגאס וביקור בבורסה של ניו יורק - שהיה הצלחה גדולה למרות ירידות השערים באותו יום.

אתר האינטרנט של המגזין, שמגיש תצלומים של הדוגמניות, מושך אליו מיליוני מבקרים בשנה. למעשה, בשנה שעברה נצפו באתר כחצי מיליארד עמודי תצלומים של הדוגמניות. השנה צפוי מספר דומה של גולשים, ואולי אף יותר. אם כל זה לא מספיק, הדוגמניות של "ספורטס אילוסטרייטד" מגיעות גם ל-YouTube: המגזין הפיץ סרטונים שלהן חינם אין כסף.

חברות שונות, כמו פפסיקו וחברת המכוניות ניסאן, נותנות למסע הפרסום חסויות תמורת סכומי כסף גדולים. חברת התעופה סאות'ווסט איירליינס מרחה תמונה של בר רפאלי בבגד ים על אחד מהמטוסים שלה, והובילה את הדוגמניות עם אח"מים נוספים בטיסה מנמל התעופה לה גווארדיה שבניו יורק לחגיגה הגדולה בלאס וגאס.

על פי "וול סטריט ג'ורנל", המגזין הרוויח מהחסויות והפעילויות המשותפות האלה כ-3 מיליון דולר. בנוסף, ההכנסות מהמדיה הדיגיטלית והאירועים השונים היו השנה 40% מכלל ההכנסות של מהדורת בגדי הים - עלייה ניכרת לעומת 4% בלבד לפני ארבע שנים.

מצד שני, השנה היו במהדורת בגדי הים 70 עמודי פרסומות - כשליש פחות מהשנה שעברה. בנוסף, בתחילת העשור נמכרו בדוכנים 1.5 מיליון עותקים מהמהדורה, ואילו השנה נמכרו 40 אלף עותקים פחות.

בשורה התחתונה, מדובר במהדורה רווחית ביותר. המגזין לא חושף אמנם כמה הוא מרוויח ממהדורת בגדי הים, אך על פי פרסומים שונים ב-2005 הוא הרוויח 35 מיליון דולר.
 

ספורט או פורנו?

 
לא רק "ספורטס אילוסטרייטד" ירוויח מהמהדורה המיוחדת. בזכות השער הזה בר רפאלי נהפכת באופן רשמי לדוגמנית על. היא כבשה לא מעט פסגות גם לפני כן, אבל בארה"ב הדוגמניות שמככבות על השער נכנסות לקליקה מיוחסת.

קדמו לרפאלי בהופעתן על השער הדוגמניות כריסטי ברינקלי, היידי קלום, טיירה בנקס, רבקה רומיין ודניאלה פסטובה. עם זאת, היא עקפה דוגמניות על כמו סינדי קרופורד, סטפני סימור ונעמי קמפבל - שהופיעו בגיליון אך לא הגיעו לשער.
 
 
ההצלחה הזו מתורגמת כמובן גם להרבה מאוד כסף. בטי רוקאווי, הבעלים של סוכנות הדוגמנות אימג', מעריכה כי בעקבות ההופעה על שער המגזין והכניסה לליגת דוגמניות העל, סכומי ההשתכרות של רפאלי יעלו כמעט פי 10. לדבריה, אם בעבר השתכרה רפאלי 150-100 אלף דולר על קמפיין אופנה, ו-500-300 אלף דולר על קמפיין קוסמטיקה - כיום היא תרוויח מיליון עד 1.5 מיליון דולר על קמפיין אופנה ו-800 אלף דולר עד 3 מיליון דולר על קמפיין קוסמטיקה. "דוגמניות ישראליות שהגיעו לרמת השכר הזו הן שירז טל וקים אינגליסקי, אבל עכשיו בר תוכל לעקוף אותן. היא צעירה, ויש לה את ליאו", אומרת רוקאווי. "בלעדיו היא לא היתה מגיעה למעמד הזה. בנוסף, היתרון של בר על פני דוגמניות אחרות זה שאין לה אגו והיא מאוד סחבקית. זה הקסם שלה, וברגע שליאו נדלק על הפשטות שלה - הוא דחף אותה קדימה. אחרי כל התמונות המשותפות, ובאחרונה גם בטקס ההשבעה של אובמה, כולם ראו אותה. עכשיו רק חסר שייקח אותה לטקס האוסקר".

לדעת רוקאווי, "לבר יש את מה שהמגזין מחפש בדוגמנית השער שלו - מישהי עם גוף מהמם שהיא גם סוס עבודה. יש לה פנים מתוקות, ומראה כל אמריקאי, שהעם האמריקאי מתחבר אליו".

רוקאווי מוסיפה כי "בארה"ב מהדורת בגדי הים של ה"ספורטס אילוסטרייטד" נחשבת כל כך בזכות הצלמים הכי טובים, הדוגמניות הכי יפות והנופים הכי מרהיבים".
 
 אנשי השיווק של "ספורטס אילוסטרייטד" לא מסתפקים רק במכירת מגזינים: סביב פרסום המהדורה מתקיימים אירועים שונים כמו ערב נוצץ בלאס וגאס וביקור בבורסה של ניו יורק - שהיה הצלחה גדולה למרות ירידות השערים באותו יום 
הגיליון שבו מככבת רפאלי הוא גיליון בגדי הים ה-46 של "ספורטס אילוסטרייטד". הרעיון להקדיש גיליון שלם לדוגמניות בבגדי ים עלה במקרה. העורכים התלבטו איך למלא את הגיליונות בחורף, שכן אחרי הסופרבול אין שום אירוע ספורטיווי בעל משמעות לעסוק בו במשך שבועות אחדים עד פתיחת עונת הבייסבול. מישהו הציע לכתוב על נסיעה לקריביים ועל הפעילות הספורטיווית שם. על שער הגיליון ההוא התפרסם תצלום של אשה בבגד ים. היוזמה החד פעמית נהפכה למסורת, וכשהעורכים הבינו שהגיליון זוכה לפופולריות רבה בקרב הקהל הגברי הם הפכו את הטיול הספורטיווי לגיליון בגדי ים.

אלא שלמרות החזות הפרובוקטיווית, המגזין נתפש כמגזין לגיטימי, גם בארה"ב הפוריטנית. עיתון המגיע הביתה בכל שבוע ומעמיק את ידיעותיו של הגבר האמריקאי בספורט נחשב מכובד, מה שמשליך גם על גיליון בגדי הים. תמיד אפשר להרגיע את המצפון בכך שבחורות חשופות פעם בשנה - זה לא כל כך נורא. הפרסומות בטלוויזיה ובעיתונות המודפסת נועזות לפעמים לא פחות.

עורכי המגזין, מצדם, לא מהססים לחשוף כמה שיותר. כך הקוראים יכולים לחזות בתצלומים של בר רפאלי בחלק תחתון קטן מאוד, ובתצלומים שבהם החלק העליון מורכב מחרוזים שמכסים בקושי את פטמותיה.

התצלומים הנועזים גררו לאורך השנים ביקורת חריפה מצד פמיניסטיות שראו בגיליון דרך לבזות את גופה של האשה ולהפוך אותה לאובייקט מיני. כיום הביקורת הזו נשמעת- פחות, מפני שחגיגת הפורנו הרך באינטרנט הופכת את הקריאות נגד "ספורטס אילוסטרייטד" ללא רלוונטיות. מבקרי המגזין, בכל מקרה, גילו שהביקורת הציבורית רק תורמת למכירות.

סייעה בהכנת הכתבה: הילה ויסברג
 

ספורטס אילוסטרייטד - תעודת זהות

הקמה: 1954

בעלים: טיים וורנר

מנויים: 3.3 מיליון

מכירות לאורך השנה: 85 אלף עותקים בשבוע

מכירות של מהדורת בגדי הים (תחזית לגיליון הנוכחי): 1.1 מיליון
 
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by