בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
ההמון בחינמון 
 
 צמיחה לעיתונות הכלכלית, זינוק לעיתונות החינמית. TGI    צילום: אילוסטרציה    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

סקר TGI 2008: "מעריב" ממשיך לקרוס, "ישראל היום" ושאר החינמונים מזנקים. "ידיעות אחרונות" ממשיך הירידה. ההפצה האגרסיבית של TheMarker נושאת פרי ומביאה לעלייה חדה ביומון ובמגזין

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ישראל היום" מבסס את מעמדו כעיתון השני בישראל, עם זינוק של 14.9% במחצית השנייה של השנה – לחשיפה של 23.2%. כך עולה מסקר TGI לשנת 2008 שפורסם היום. עלייתו של "ישראל היום" ממשיכה לעלות בקנה אחד עם צלילתו של "מעריב", שאיבד 8.6% מחשיפתו במחצית השנייה של 2008, לעומת המחצית הראשונה בה לראשונה איבד העיתון את המקום השני לטובת החינמון המצליח.

המשך הירידה בחשיפה ל"מעריב", המצטרפת גם לחובות העתק ולבעיות הכלכליות שלו, מעלה מחדש את סימני השאלה סביב קיומו של העיתון ובטח לא תורמת לעליית ערכו בעיני רוכשים פוטנציאליים. הבשורה גם רעה במיוחד עבור שני עורכי "מעריב", דורון גלעזר ורותי יובל, שנכנסו לתפקידם בדצמבר 2007 בין היתר על מנת לבלום את הירידה בעיתון, אך מתחילת 2007 ירדה חשיפתו ביותר מרבע.
 

הכלכלה בפריחה

 
מאמצי השיווק האגרסיוויבייים של "TheMarker" והסכם שיתוף הפעולה עם "ישראל היום" התבררו, לפחות על פי הסקר כהחלטה נבונה. החשיפה ל-TheMarker, הן כחלק מעיתון "הארץ" והן כמוסף המשווק באופן עצמאי, עלתה ב-1.3% - מ-7.7% במחצית הראשונה של 2008 ל-7.8% במחצית השנייה של השנה. הצלחת TheMarker מצטרפת לזו של עיתון האם, "הארץ", אשר רושם זינוק חד – 6.7%, שהביא אותו לחשיפה של 7.4% במחצית השנייה של 2008.

בנוסף, החל מהמחצית השנייה של 2008 מגזין TheMarker הוא הירחון הנחשף ביותר בישראל, 4.1%, והיחיד שצמח מבין 15 הירחונים שנסקרו בסקר של TGI. גם שאר העיתונים הכלכליים היו כנראה הנהנים היחידים מהמשבר הכלכלי. החשיפה ל"גלובס" עלתה ב-3.2% ל-3.2%. ואילו כלכליסט, שבמחצית הראשונה של השנה כלל אינו נסקר, נעמד על 4.3% נמוכים אך התחלתיים.
 

שנת החינמונים

גם העיתון של המדינה, "ידיעות אחרונות", לא רווה נחת בסקר האחרון וממשיך את מגמת הירידה מ-2007 כאשר ירד בקרוב ל-2% נוספים לרמת חשיפה של 35.9% במחצית השנייה של 2008.

2008 היתה השנה שבה התרגל הקורא הישראלי לקרוא עיתונים בחינם. מעבר להתבססותו של "ישראל היום" במקום השני בטבלת החשיפה, גם שני החינמונים האחרים רשמו עלייה בחשיפה. כך, "24 דקות" של "ידיעות אחרונות" עלה ב-40% לחשיפה של 7%, ואילו "ישראל פוסט", החינמון של אלי עזור ודודי ויסמן, רשם עלייה של 42% לחשיפה כללית של 5%.
 
 

האזנה סוג ב'

מבחינת נתוני החשיפה לתחנות הרדיו השונות נתוני סקר TGI מצביעים על כך שבחציון השני של 2008 חלה עלייה משמעותית בכל שעה משעות השידור של רשת ב' של "קול ישראל" לעומת החציון הראשון של השנה. התוכניות המובילו ברשת המואזנת הן: 'הבוקר הזה' עם אריה גולן , 'סדר יום' עם קרן נויבך, 'הכל דיבורים' עם ירון דקל ו'בחצי היום' עם אסתי פרז מובילות את שיעור האזנה לרשת ב.

סך נתוני ההאזנה ל- רשת ב' בחציון השני של 2008 עלו לכדי 28.1%. בשיעורי ההאזנה ל- רשת ג' ניכר בחודשים האחרונים גידול של 5.3% לכדי 13.7 אחוזי האזנה במחצית השנייה של 2008 ותחנת הרדיו 88FM השיגה במחצית השנייה של השנה החולפת גידול משמעותי נוסף של 13.3 אחוזים בשיעורי ההאזנה לתחנה.

"הגידול שניכר בחודשים האחרונים בשיעורי ההאזנה לתוכניות "קול ישראל" הוא ההוכחה הטובה ביותר למצוינות והרלוונטיות שלכם" כך כתב היום מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, למנהל קול ישראל אריה שקד. שקלאר אף הדגיש כי ההישג בולט במיוחד נוכח הקשיים התקציביים עמם מתמודדים עובדי 'קול ישראל' בחודשים האחרונים ובמיוחד לאור העובדה שבתקופה זו חלה ירידה של 8.5 אחוזים בהאזנה לגלי צה"ל, וירידה של 3.3 אחוזים בהאזנה לתחנות הרדיו האזורי.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by